• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 28 تیر 1402
کد مطلب : 197688
+
-

یک دلال قراردادم را به هم زد

شایان مصلح: فوتبال را خصوصی کنید تا هر بازیکنی اندازه توانایی‌اش پول بگیرد

یک دلال قراردادم را به هم زد

امیرحسین اعظمی

شایان مصلح بعد از 2فصل حضور در گل‌گهر، سرانجام از این تیم جدا شد تا راهی ذوب‌آهن اصفهان شود. جالب اینجاست که او در آستانه توافق با تراکتور بود ولی بنا به دلایلی این موضوع منتفی شد تا مصلح دوباره به اصفهان برگردد. او که قبلا پیراهن سپاهان را بر تن کرده بود، حالا در ذوب‌‌آهن به‌دنبال چالش‌های جدیدی در فوتبال است. با مصلح در مورد انتخاب ذوب‌آهن و مسائل مختلف دیگر صحبت کرده‌ایم.

   چرا ذوب‌آهن را انتخاب کردی؟
من 2سال خوب در گل‌گهر داشتم و باید برای این تیم و هوادارانش آرزوی موفقیت کنم. قراردادم تمام‌شده بود و بازیکن آزاد بودم، چند پیشنهاد هم داشتم که بنا به دلایل غیرفوتبالی به هم خورد و در نهایت راهی ذوب‌آهن شدم که تیمی قدیمی و ریشه‌دار است.

   ظاهرا با تراکتور به توافق رسیده بودی ولی یک دلال باعث شد که حضورت در این تیم منتفی شود؟
من دوست ندارم اسمی از تیم بیاورم و فوتبالی‌ها خودشان همه‌‌چیز را می‌دانند. هر دو پیشنهاد من از تیم‌های بالای جدول بود که یکی از آنها را یک دلال به هم زد و حضورم در یک تیم دیگر هم به‌دلیل مسائل دیگری به هم خورد. سرمربیان هر 2 تیم مرا می‌خواستند و با مربیان این 2تیم هم در تماس بودم. اما دیگر به گذشته فکر نمی‌کنم و حالا خوشحالم که به ذوب‌آهن آمدم؛ تیمی ریشه‌دار و قدیمی در فوتبال ایران که چارت و سازمانی حرفه‌ای دارد.

   این برای نخستین بار است که کار کردن با محمد ربیعی را تجربه می‌کنی؟
بله، من با ایشان صحبت کردم و در نهایت هم ذوب‌آهن را انتخاب کردم. امیدوارم جواب اعتماد سرمربی و باشگاه را بدهم.

   آیا با تصمیم خودت از گل‌گهر جدا شدی یا اینکه آنها تمایل به حفظ تو نداشتند؟
من بازیکن آزاد بودم، وقتی بازیکنی آزاد است لیست مازاد معنی ندارد. من با 2باشگاهی که در ابتدا از آنها پیشنهاد داشتم در حال مذاکره بودم و باشگاه گل‌گهر هم یک دفاع چپ جذب کرد. بعد از 2سال بازی در گل‌گهر، قسمت این بود در تیم دیگری فوتبالم را ادامه دهم و خوشحالم که حالا در ذوب‌آهن هستم.

   فکر می‌کنی این تیم دوباره بتواند روزهای اوج گذشته را تجربه کند؟
تمام هدف ما این است که دوباره ذهنیت ذوب‌آهن را یک ذهنیت آسیایی کنیم تا این تیم بتواند خودش را به بالای جدول برساند و اتفاقات خوبی را رقم بزند.

   فکر می‌کنی یک روز دوباره به پرسپولیس برگردی؟
در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. هر بازیکنی هم ممکن است فصل خوب یا بد داشته باشد و از طرفی سلیقه مربیان را هم باید درنظر گرفت. من زمان برانکو به‌دلیل سلیقه این مربی به پرسپولیس آمدم و زمان کالدرون رفتم چون در سلیقه این مربی جایی نداشتم. زمانی هم که یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده بود، این مربی مرا می‌خواست. بازی در پرسپولیس و استقلال با تیم‌های دیگر متفاوت است و این طبیعی است که دوست دارم دوباره برای پرسپولیس بازی کنم.

   در مورد بحث سقف قرارداد که دوباره امسال حاشیه‌های زیادی به‌وجود آورد چه صحبتی داری؟
قبلا که دلار هزار تومان بود، فوتبالیست‌ها سرمایه‌دار بودند ولی با این دلار حالا نیمچه سرمایه‌دار هستند! در ایران اقتصاد وابسته به دولت است و باشگاه‌ها هم دولتی یا خصولتی هستند. وقتی فوتبال خصوصی نباشد همین مشکلات هم ایجاد می‌شود. مگر می‌شود قیمت تمام بازیکنان مثل هم یا نزدیک به هم باشد؟ هر فردی باید براساس توانایی خودش درآمد داشته باشد، چه اشکالی دارد یک نجار ماهر درآمد میلیاردی داشته باشد؟ اینگونه محدودیت‌ها درست نیست، آیا می‌توان یک پزشک را محدود کرد که مثلا در روز فقط 2بیمار ویزیت کند یا یک جراح در هفته فقط یک جراحی انجام دهد؟ شاید خیلی‌ها بگویند این مشاغل با فوتبال فرق دارد و خصوصی است، بله ما هم می‌گوییم فوتبال را خصوصی کنید تا هر بازیکنی به اندازه توانایی‌اش پول بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید