• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
جمعه 23 تیر 1402
کد مطلب : 197251
+
-

گوی و میدان

میادین ورزشی هم شاهد رویدادها و اتفاقات جانبی متعددی بود. اگر در روزهای گذشته فرصت نکرده‌اید اخبار این حوزه را دنبال کنید، مرور این بخش را از دست ندهید.


والیبال نشسته زنان ایران، نایب قهرمان آسیا شد
تیم والیبال نشسته زنان ایران در دیدار نهایی مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا با نتیجه 3برصفر برابر چین شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.چین یکی از مقتدرترین کشورهای جهان در این رشته به‌شمار می‌رود و مدال نقره پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد.تیم والیبال نشسته زنان ایران در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی تمام دیدارهای خود را با نتیجه 3 بر صفر پیروز شده بود.این تیم در نیمه‌نهایی برابر ژاپن با نتیجه 3 بر صفر پیروز شده بود. چین با کسب عنوان قهرمانی سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرد. تیم ایران باید در تورنمنت دیگری برای کسب سهمیه پاریس بجنگد.

اسطوره فوتبال اسپانیا درگذشت
 لوئیس سوارز میرامونتس، اسطوره فوتبال اسپانیا و تنها اسپانیایی برنده توپ طلا، در سن ۸۸ سالگی در میلان درگذشت. باشگاه اینترمیلان با انتشار پستی در صفحه مجازی خود این خبر را تایید کرد.این بازیکن اسپانیایی که اولین بازی حرفه‌ای خود را در دپورتیوودلاکرونیا انجام داد، به مدت 7 فصل در بارسلونا حضور داشت که در آن ۲ قهرمانی لالیگا، ۲ جام حذفی اسپانیا و توپ طلا (۱۹۶۰) را به دست آورد و در رای‌گیری موفق شد فرانک پوشکاش را شکست داد. او تنها برنده توپ طلا اسپانیایی متولد شده در کشور اسپانیا بود.

قهرمانی تهران در مسابقات نجات غریق کشور
 هفدهمین دوره مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور به مدت ۲روز(۱۸ و ۱۹‌تیرماه) به میزبانی جزیره کیش برگزار و در نهایت با تعیین برترین‌ها به پایان رسید. رقابت‌های برگزار شده در 2 بخش استخری (۷ماده) و ساحلی (۳ ماده) انجام شد که تیم تهران با مجموع ۲۶۶ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت و به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم البرز با ٢٠٢ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم فارس هم با ١٨٥ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

تجلیل کمیته ملی المپیک از قهرمانان جهان
 جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک سه‌شنبه برگزار و در حاشیه این جلسه که هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو نیز حضور داشت، محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک از قهرمانان رشته‌های ورزشی از جمله ناهید کیانی، عضو تیم ملی بانوان تجلیل کرد. کیانی ۱۴ خردادماه یک نتیجه تاریخی به ثبت رساند و برای نخستین بار در ورزش بانوان ایران و در یک رشته المپیکی موفق به کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ باکو شد. در این مراسم علاوه بر کیانی از سپیده بابایی قهرمان آلیش بانوان و علی پاکدامن، قهرمان شمشیربازی هم تجلیل شد.

دختر ایرانی بهترین ووشوکار نوظهور جهان
 دختر ساناداکار ایران جایزه بهترین ووشوکار نوظهور سال فدراسیون جهانی را دریافت کرد. با پایان رسمی رای‌گیری یک ماهه مردمی انتخاب بهترین ووشوکاران سال۲۰۲۲؛ فدراسیون بین‌المللی ووشو به صورت رسمی اسامی برندگان این بخش را اعلام کرد و دیانا رحیمی، نماینده ایران که در بخش بهترین ستاره نوظهور زن نامزد شده بود، با کسب حداکثر آرا به عنوان نفر نخست این قسمت از رای‎گیری انتخاب و به عنوان ستاره نوظهور بخش ساندای بانوان در سال ۲۰۲۲ معرفی شد.

 خدمتی و حسینی پرچمداران کاروان ایران در یونیورسیاد
نجمه خدمتی و میرهاشم حسینی به عنوان پرچمداران کاروان دانشجویان ایران در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان انتخاب شدند.با تصویب هیات رئیسه فدراسیون، نجمه خدمتی، تیرانداز و میرهاشم حسینی تکواندوکار کشورمان به عنوان پرچمداران کاروان ایران در سی‌و‌یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین انتخاب شدند.سی‌و‌یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 6 لغایت 17مرداد ماه در شهر چنگدو کشور چین برگزار می‌شود.

کسب دومین سهمیه پارالمپیک توسط بانوی خوزستانی
 در ادامه رقابت‌های جهانی پاریس، الهام صالحی نماینده خوزستانی تیم ملی دو‌و‌میدانی، در ماده پرتاب وزنه کلاس F54 با ثبت رکورد ۷٫۲۳ متر در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت و موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شد..

درآمد تیم‌های ایرانی از جام‌جهانی
  فدراسیون جهانی فوتبال درآمد تیم‌های باشگاهی از جام‌جهانی بابت حضور بازیکنان‌شان در ترکیب تیم‌های ملی را اعلام کرد که تیم‌های ایرانی پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و ساپیا از این بابت سود کرده‌اند. فیفا برای حضور روزانه بازیکنان در جام‌جهانی ۱۰هزار دلار را درنظر گرفته بود و قرار بود این پول بین باشگاه‌هایی که این بازیکنان در 2سال گذشته عضو آنها بوده‌اند، تقسیم ‌شود. پرسپولیس با داشتن ۴بازیکن بیشترین سهمیه را از آن خود کرد و بیشترین درآمد را هم داشته است. پرسپولیس ۶۶۷هزار دلار از بابت حضور بازیکنانش در جام‌جهانی سود کرده و استقلال با ۴۸۰هزار دلار در رتبه دوم است که بازیکن ملی‌پوش در ترکیب تیم ملی داشت.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید