• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 23 تیر 1402
کد مطلب : 197250
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oY83N
+
-

چه خبر از شهر؟

بلدیه
چه خبر از شهر؟

طرح‌ها و پروژه‌های شهری در کنار رویدادهای دیگر، مجموعه خبرهای پایتخت را تشکیل می‌دهند که در روزهای گذشته تعدادش کم نبود؛ از واگذاری ادامه عملیات پایانه جدید شرق به شرکت متروی تهران تا آموزش 7هزار کودک‌کار در  مراکز شهرداری تهران. برخی از مهم‌ترین اخبار این بخش را می‌خوانید.

تکمیل پایانه جدید شرق به کمک مترو

در اوایل هفته محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد، با توجه به ضرورت تکمیل و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پایانه جدید شرق و همچنین نیاز به ساخت بخش توسعه شرقی خط ۲ مترو امتداد آن تا این پایانه حمل و نقلی، ادامه عملیات عمرانی و تجهیزاتی پایانه جدید شرق به شرکت متروی تهران واگذار شد.

آموزش 7 هزار کودک‌کار در  مراکز شهرداری

کار آموزش، استعدادیابی و حرفه آموزی در راستای زمینه‌سازی برای آینده درخشان ۷هزار کودک کار در ۳۴ مدرسه تحت نظارت شهرداری در حال انجام است. دوشنبه این هفته شهردار تهران در حاشیه جشن فرزندان غدیر که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد،گفت: امیدواریم این الگو که برای اولین بار در حال انجام است، ما را به نقطه درخشان‌تری برساند و خدمات مناسبی را به این افراد ارائه کنیم تا دیگر معضلی به‌نام کودک خیابانی در تهران نداشته باشیم و مانع این ظلم بزرگ شویم.

تخصیص اتوبوس جدید به معلولان و جانبازان

۴۰ اتوبوس جدید برای معلولان و جانبازان تهران اختصاص یافت. به گفته مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، حسب دستور شهردار تهران و در راستای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان کم‌توان و ناتوان، ۴۰دستگاه دیگر مخصوص این عزیزان به ناوگان ویژه جانبازان و معلولان اضافه خواهد شد. براساس دستورالعمل‌های موجود برای سامانه جانبازان و معلولان فعلی باید جایابی جدیدی اتفاق بیفتد که همکاران بنده در شرکت واحد برای آن تلاش می‌کنند و مدیریت فعلی این سامانه هم بنابر تکلیفی که به عهده شرکت واحد اتوبوسرانی گذاشته شده به بخش دیگری از معاونت حمل و نقل واگذار خواهد شد.

تهران، الگو کارآمد نظام می‌شود

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در راس هیاتی از مدیران ارشد شهری باحضور  در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و در دیدار با کنشگران و فعالان فرهنگی این استان گفت: امروز که در خدمت شما هستیم، ۲۲ ماه و 10روز است که در شهرداری تهران مستقر هستیم؛ به تعبیر رهبر انقلاب، تهران خود یک کشور است و اگر موفقیتی در تهران باشد به عنوان موفقیت به پای نظام اسلامی نوشته خواهد شد.وقتی وارد حوزه مدیریت شهر شدیم 3 ویژگی شهر، شهروند و مدیریت شهری وجود داشت.شهر تهران بی‌هویت بود و تنها هویت تهران پایتخت بود. ضمن اینکه شهر از فرسودگی رنج می‌برد، بی‌عدالتی هم در تهران موج می‌زد. در کنار این موارد12هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد و بعضی از خدمات در دسترس نیست که نیازمند توجه خاص بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید