• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 22 تیر 1402
کد مطلب : 197182
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/58V2x
+
-

نقل قول خبر

مسئولیت دستگاه های اجرایی مشخص است
محمود حاجیلویی، دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی: شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی درباره عفاف و حجاب ازجمله مصوبه ۸۲۰ دارد که مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در آن مشخص شده است. بیش از ۹۰درصد این مصوبه فرهنگی است که باید توسط وزارت کشور راه‌اندازی شود و ستاد اجرایی عفاف و حجاب هم در این زمینه شکل گیرد. در کنار اقدامات سلبی جهت مواجهه جدی با رفتارهای هنجارشکنانه، باید عزم جمعی در دستگاه‌ها برای اقدامات فرهنگی شکل گیرد.

۳۲ دستگاه، متولی حجاب و عفاف
ابوالفضل عمویی، نماینده مجلس: در حوزه حجاب و عفاف ۳۲ دستگاه، متولی امر هستند، اما یک قانون کلی درباره حجاب و عفاف داریم که بسیار کلی‌نگر است. بر این اساس نیاز بود که لایحه‌ای ارائه شود  و با یک فوریت آن هم در مجلس موافقت شود تا بتوانیم قانون بهتری درباره حجاب و عفاف داشته باشیم.

خدمت صادقانه برای تقویت جایگاه عفت عمومی
علیرضا فخاری، استاندار تهران: حجاب نماد است، زمانی جریان بی‌عفتی شکل می‌گیرد که خود را در قالب بی‌حجابی نمایان کند.فلسفه حجاب یعنی حجب درونی و فقط به ظواهر نپردازیم. اگر ما به ‌عنوان مسئول از طریق خدمت صادقانه و بدون منت و قصد و غرض به وظایف خود عمل کنیم، به تقویت جایگاه عفت عمومی کمک کرده‌ایم، اما اگر این کار را نکنیم، نماد آن در قالب حجاب به ‌عنوان یک تعارض اجتماعی بروز می‌کند.

جریان‌سازی برای هویت دخترانه
رابعه امامی‌رضوی، مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش: یک مؤسسه‌ درباره برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها با موضوع عفاف و حجاب فعالیت دارد و از ما خواسته تا ارتباطی بین جمعیت هدف خود یعنی دختران دانش‌آموز با آنها برقرار کنیم‌. قرار بر این شد با نامه‌نگاری، همکاری بین این مؤسسه و معاونت پرورشی شکل گیرد. البته معاونت پرورشی، اداره عفاف و حجاب دارد و در این زمینه فعال است. با این حال خودمان را فارغ از این موضوع نمی‌دانیم و در امر فرهنگسازی و جریان‌سازی‌ از طریق آموزش‌هایی که به دختران در بحث هویت دخترانه می‌دهیم، فعال هستیم.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :