• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196529
+
-

افتتاح مدرنترین بیمارستان برای مصدومان حوادث

بیمارستان مدرن و مجهز ۸۲۱ تختخوابی غدیر، به‌عنوان مرکز معین و خدمات‌رسانی فوریتی به مصدومان حوادث و مغز و اعصاب و جراحی عروق و... فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.
پروژه ساخت این بیمارستان با هدف افزایش تخت‌ها و امکانات پیشرفته در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی شهدای تجریش در زمینی به مساحت 6200 مترمربع در سال90 کلید خورد و با شروع دولت سیزدهم و تأکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، عملیات اجرایی پروژه با تعجیل و فوریت پیگیری و به اتمام رسید. این بیمارستان در 5 بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت و امکانات بی‌نظیر در تراز و استانداردهای جهانی مجهز به اتاق عمل‌های جراحی هوشمند (۲۴ تخت)، بخش‌های ویژه CCU، NICU، ICU، زایمانLDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویربرداری، دیالیز، فیزیوتراپی، درمانگاه‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه، بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان است. در این مرکز درمانی که به‌عنوان یکی از کلان‌ بیمارستان‌های غرب آسیا مطرح است، با بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان و رعایت استاندارد‌های درمانی تسهیل هرچه بیشتر فرایند درمان به بیماران از سراسر کشور میسر و نیاز بیماران به‌ویژه در بخش مغز و اعصاب را تامین می‌کند. کل اعتبار هزینه شده برای ساخت بیمارستان غدیر 1400میلیارد تومان، اعتبار هزینه شده بابت تجهیزات پزشکی و اداری ۴۱۲میلیارد تومان، اعتبار هزینه شده بابت عملیات عمرانی پروژه ۹۸۸میلیارد تومان و اعتبار هزینه شده در دولت جدید ۶۱۷میلیارد تومان است.
علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ساخت این کلان بیمارستان می‌گوید: «ابنیه قدیمی مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش ۳۲ هزار مترمربع مساحت دارد، مساحت ساختمان جدید ۶۴هزار مترمربع در ۱۳ طبقه است که در ضلع جنوب شرقی بیمارستان شهدای تجریش قرار گرفته است.» او با اشاره به ضدزلزله بودن بنای این بیمارستان، تأکید می‌کند: «بیمارستان غدیر مرکز معین و خدمات‌رسانی فوریتی به مصدومان حوادث و مغز و اعصاب و جراحی عروق توأم با پذیرش باز نسبت به تمام شهرهای همجوار و معین غرب کشور است. این بیمارستان اکنون علاوه بر موارد یادشده، مرکز پذیرش سکته حاد مغزی بوده و تعداد پزشکان و اعضای هیأت علمی بیمارستان ۱۵۴نفر است که حدود ۱۱۷نفر از آنان عضو هیأت علمی و ۳۷پزشک، درمانی هستند.» به‌گفته این مسئول به‌طور متوسط در هرماه ۲۳۰ تا ۲۵۰دستیار و حدود ۸۰کارآموز وحدود ۸۰کارورز در این بیمارستان مشغول به کار‌آموزی هستند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید