• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 23 خرداد 1397
کد مطلب : 19611
+
-

نوبخت: بر پول‌های کثیف نظارت می‌کنیم

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره تصمیم مجلس برای تعویق 2ماهه پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: باید این کار را انجام دهیم و قبول هم داریم. اگر گفتیم در حساب مردم سرک نمی‌کشیم برای پول‌های کثیف این را نگفته‌ایم باید بر این بخش نظارت داشته باشیم. گروه ویژه اقدام مالی، سازمانی بین دولتی است که با هدف مبارزه پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم تاسیس شده و فعالیت می‌کند. ایران تا 2سال پیش در فهرست سیاه این گروه قرار داشت و تا اوایل تیرماه باید برای پیوستن به این گروه تصمیم بگیرد. دولت 4لایحه در همین زمینه به مجلس داده است که مجلس تا هفته گذشته 3لایحه مرتبط را تصویب کرد اما در تصویب لایحه چهارم دست نگه داشت تا در 2‌ماه آینده تکلیف مذاکرات برجامی ایران و اروپا مشخص شود. محمدباقر نوبخت دیروز با اشاره به لوایح چهارگانه دولت گفت: این لوایح برای دولت بسیار مهم است،  آیا ما پولشویی را تأیید می‌کنیم؟ خیر. آیا ما می‌خواهیم منابع تروریسم را تأمین کنیم تا فشنگ بخرند و در سر مردم خالی کنند؟ خیر. ما با تروریسم مبارزه کنیم. اما به طرفین گفته‌ایم تروریسم آن چیزی است که خودمان تعریف می‌کنیم. از نظر ما خود رژیم صهیونیستی تروریست است،  ما با تعریف از قانون خودمان تروریسم را تعریف می‌کنیم. نوبخت ادامه داد: درهرحال باید ببینیم نگاه اکثریت مجلس چیست. ما فکر می‌کردیم که نمایندگان بتوانند این لایحه را تأیید کنند، اما امیدواریم آنان بتوانند با نگاه سنجیده تصمیم‌گیری کنند. سخنگوی دولت همچنین از پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و افزایش صورت گرفته در آن تا قبل از عید فطر خبر داد.

وی با بیان اینکه دولت خود را برای عید فطر آماده کرده و بهترین تبریک دولت به ملت،  پرداخت بخشی از معوقات است،  گفت: قبل از عید فطر همه حقوق شاغلان و بازنشستگان را در رابطه با یارانه‌ها پرداخت می‌کنیم. با وجود اینکه رقم سنگینی است،  اما تأکید رئیس‌جمهور بر پرداخت آن است که در روزهای آینده قبل از عید فطر همه حقوق‌ها را با درصد افزایش پرداخت خواهیم کرد. نوبخت با تأکید بر اینکه درصد افزایش یافته در حقوق‌ها نیاز به استفساریه مجلس داشت،  گفت: ‌این موضوع 2‌ماه به تعویق افتاد که امیدوارم این احکام صادر شود و ما بتوانیم تا روز پنجشنبه حقوق‌ها را واریز کنیم.

واکنش دولت به احکام صادره برای دانشجویان

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره احکام صادر شده برای دانشجویانی که در اعتراضات دی‌ماه بازداشت شدند، اظهار کرد: در اینجا استقلال قوا مطرح است اما در جلسات مشترک این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این عزیزان فرزندان ما هستند. شاید در برخی مواقع تحمل‌شان کم شود و حرفی بزنند ولی ما نباید کاری کنیم که روح ناآرامشان دچار تلاطم بیشتری شود بلکه باید با عطوفت با این عزیزان برخود کنیم. به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در رابطه با راه‌اندازی وب‌سایتی از سوی اسرائیل به زبان فارسی درخصوص بحران آب خاطرنشان کرد: رژیمی که دانشمندان هسته‌ای ما را می‌کشد می‌خواهد مشکل آب را حل کند؟ واقعا چه مغز کوچکی در کله بزرگ آنها قرار دارد. جز پوزخند چه می‌توان کرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید