• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 23 خرداد 1397
کد مطلب : 19573
+
-

احتمال ضعیف افزایش سهمیه جاکارتا

بازی‌های آسیایی2018 قرار است از 27مرداد تا 11شهریور در کشور اندونزی برگزار شود. دبیرکل کمیته ملی المپیک از اعزام 380ورزشکار ایرانی به این مسابقات خبر داده است که این تعداد شامل 275ورزشکار مرد و 105ورزشکار زن از 29فدراسیون است. پیش‌تر یکسری از فدراسیون‌ها به تعداد کم ورزشکاران‌شان در این مسابقات معترض بودند که قرار شده هفته آینده تعداد نهایی ورزشکاران ایران مشخص شود همین مساله باعث بروز شایعاتی درمورد افزایش سهمیه برخی از رشته‌های ورزشی شده است، یکی از آنها بوکس است. 
    مشتزن‌ها با 3نماینده در جاکارتا حاضر می‌شوند
با تصمیم شورای المپیک آسیا مقرر شده مسابقات بوکس در جاکارتا در 7وزن برگزار شود. قرار است ایران با 3نماینده در این مسابقات حاضر شود که البته به گفته رئیس فدراسیون بوکس احتمال دارد این تعداد افزایش پیدا کند. باتوجه به اینکه 3وزن آخر بوکس (سنگین وزن) از مسابقات آسیایی کنار گذاشته شده است نمی‌توان شانس زیادی برای کسب مدال بوکسورهای ایرانی متصور بود. مشتزن‌های ایرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون 2014موفق به کسب دونقره و یک برنز شدند که هر 3مدال در اوزان سنگین وزن به‌دست آمد. علی مظاهری مربی تیم‌ملی بوکس درباره افزایش تعداد سهمیه‌های بوکس برای حضور در بازی‌های آسیایی2018 جاکارتا می‌گوید: «خبرهایی دراین خصوص به ما رسید اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم چنین چیزی وجود ندارد و تنها حاشیه است. به محض اینکه این خبرها را شنیدیم آقای احدی و فدراسیون این موضوع را پیگیری کردند که آقای نصرالله سجادی این مساله را تایید نکردند. به ما گفته شد سهمیه بوکس همان 3سهمیه است هرچند که اگر افزایش سهمیه واقعی باشد برای ما خوشحال کننده است.»
    شهنازی: برخی درخواست افزایش سهمیه دارند
شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی جاکارتا هم درباره افزایش سهمیه‌های فدراسیون‌ها برای حضور در بازی‌های آسیایی می‌گوید: «فدراسیون‌هایی بودند که درمورد تعداد سهمیه‌های خود برای بازی‌های آسیایی درخواست تجدیدنظر و افزایش آن را داشتند مثل بوکس و ژیمناستیک؛ اما باید بگویم راجع‌به این فدراسیون‌ها تا جایی که شرایط اجازه می‌داد و دست ما باز بود، وضعیت‌شان به‌لحاظ تعداد سهمیه و نفرات اعزامی مورد تجدیدنظر قرار گرفت. در کل نسبت به همه فدراسیون‌ها برای حضور در این بازی‌ها و به‌خصوص فدراسیون‌های متقاضی تجدیدنظر، بررسی‌های کارشناسی خوبی انجام شد و با نظر ستاد عالی، تمام مصوبات به سرانجام رسید.» شهنازی همچنین در‌مورد کادر فنی ورزشکاران گفت: «برای تعیین تعداد نفرات کادر فنی هر رشته و تیم در بازی‌های آسیایی، استانداردهایی وجود دارد که از طرف خود کمیته برگزاری بازی‌ها، مشخص می‌شود. در واقع باید بین تعداد ورزشکار و مربی همراه در هر تیم و رشته‌ای تناسبی وجود داشته باشد. براساس همین استاندارد و تناسب باید کادر فنی تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی نیز مشخص شود.»
در این میان اما هرگونه افزایش سهمیه به هفته آینده موکول شده است. کمیته‌ای متشکل از ٤نماینده وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در خصوص اضافه شدن سهمیه‌های بوکس و ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی تصمیم‌گیری می‌کنند. محمدرضا داورزنی، علی رغبتی، نصرالله سجادی و اصغر رحیمی اعضای این کمیته هستند. البته گفته می‌شود که احتمال اضافه شدن ٤سهمیه در بوکس و ژیمناستیک بسیار کم است و احتمالا کاروان ایران با ٣٧٦ورزشکار در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید