• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 تیر 1402
کد مطلب : 195485
+
-

از داگ‌واکر تا پت‌استایلیست

توسعه شهرنشینی، ابعاد پیدا و پنهان بسیاری دارد که هر یک از آنها پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بسیاری برای جامعه دربردارند. ابعاد پیدا که تکلیف‌شان مشخص و روشن است؛ این ابعاد را می‌توان به راحتی شناسایی کرد و در مواجهه با آنها راهکار مناسب در پیش گرفت اما در مورد ابعاد پنهان، شرایط شناسایی و مواجهه کمی متفاوت و دشوار است. یکی از این ابعاد پنهان که مرتبط با موضوع نگهداری از سگ‌ها در منزل است، ظهور مشاغل کاذبی مانند سگ‌گردانی، پرستاری و مراقبت و همچنین آرایشگری ویژه سگ‌های خانگی ا‌ست. افرادی که به این مشاغل روی می‌آورند اغلب جوانان جویای کار با درآمدهای بالا و یا مهاجرانی هستند که به‌تازگی در تهران سکنی گزیده‌اند و فاقد تخصص و مهارت خاص هستند.
 
درآمدهای میلیونی از سگ‌گردانی
کسب‌وکارهای سگ‌گردانی یا همان داگ‌واکر به‌گونه‌ای در حال رشد است که مستندات آن را می‌توان با گشت‌و‌گذار در بوستان‌ها و معابر شهر ملاحظه کرد؛ دختران و پسران جوانی که بند قلاده سگ‌هایی با نژادهای گران‌قیمت را محکم در دست گرفته‌اند و نگاه از روی حیوان برنمی‌دارند. سگ‌گردان‌ها بسته به نوع توافق‌شان با صاحبان سگ استخدام می‌شوند و دستمزد دریافت می‌کنند؛ از ساعتی 500هزار تومان تا 2میلیون تومان! نرخ این نوسان دستمزد را هم ابتدا قیمت سگ و بعد هم کیفیت خدماتی‌ که ارائه می‌دهند، تعیین می‌کند. برخی از آنها ماهانه حقوق می‌گیرند؛ از 8 تا 11میلیون تومان. البته برخی از این افراد با پت‌شاپ‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات خانگی همکاری می‌کنند تا خدماتشان اعتبار بیشتری پیدا کند و به نوعی رسمیت یابند.

رسمیت‌بخشی در سایه تبلیغات مجازی
پرستاران و مراقبان سگ هم اغلب خود را دامپزشک و یا حامی حقوق حیوانات معرفی می‌کنند. این افراد برای رونق کسب‌وکارشان سعی می‌کنند به شیوه‌های مختلف در فضاهای مجازی خود را تبلیغ کنند و با خلاقیت در نامگذاری خدمت‌شان، خود را حرفه‌ای و متخصص نمایش دهند. درآمد این افراد بین ساعتی یک تا 3میلیون تومان متغیر است. اگر موضوع آموزش و تربیت را هم به مراقبت از سگ‌ها اضافه کنند، درآمدشان افزایش می‌یابد. آرایشگران سگ‌های پشمالو یا همان پت‌استایلیست‌ها هم خدمات خود را یکی از ضروریات عصر نوین می‌دانند و برای کسب تخصص مرتبط با آن در دوره‌های آموزشی بین‌المللی شرکت می‌کنند تا بعد از دریافت گواهینامه‌های برند، درآمدهای میلیونی به جیب بزنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید