• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 1 تیر 1402
کد مطلب : 195258
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zm9WO
+
-

روز خاص کریس

رونالدو با رکورد 200تایی‌اش در کتاب گینس

روز خاص کریس

بیستم آگوست برای کریستیانو رونالدو روز خاصی است. او نخستین و دویستمین بازی ملی‌اش را با پیراهن تیم ملی پرتغال در این روز انجام داد. 20آگوست 2003: نخستین بازی با تیم ملی پرتغال، 20ژوئن 2023: مسابقه شماره 200با پرتغال و نخستین بازیکن تاریخ فوتبال که به این رکورد رسید.
نام CR7 به همین دلیل در کتاب رکوردهای «گینس» ثبت شد. او در دویستمین بازی‌اش تک‌گل تیمش را در وقت تلف‌شده آخر بازی به ایسلند زد. گینس پیش از شروع این بازی از ستاره و کاپیتان تیم ملی پرتغال تجلیل کرد و لوحی یادگاری به او داد.
    او نخستین بار نیست که پایش به کتاب گینس باز می‌شود. رونالدو و مسی رکوردهای زیادی زده و بارها به کتاب رکوردها وارد شده‌اند. رونالدو بهترین گلزن ملی تاریخ، بیشترین بازی ملی تاریخ و ده‌ها رکورد دیگر را در اختیار دارد، مثل مسی که یک نام تکراری در گینس است.
   رونالدو طی 200بازی با پیراهن تیم ملی فوتبال پرتغال؛ 200بازی، 123گل، 43پاس گل، تأثیرگذاری مستقیم روی 166گل، میانگین هر 83دقیقه یک گل یا پاس گل.
   عملکرد رونالدوی 38ساله در مقدماتی یورو 2024؛ حضور در 4بازی، 323دقیقه بازی، هر 65دقیقه یک گل، 5گل زده، 2گل با پای چپ، 3گل پای راست.
   گل‌های کریس قبل از 30سالگی برای پرتغال: 52گل، بعد از 30سالگی: 71گل.
   مارتینس 4بازی روی نیمکت پرتغال نشسته و هر 4بازی را برده؛ 14گل زده و بدون گل خورده.
   روبرتو مارتینس، سرمربی اسپانیایی سابق بلژیک که پس از جام‌جهانی هدایت پرتغال را در دست گرفته، قصد ندارد مثل سانتوش رونالدو را نادیده بگیرد. او وقتی در بلژیک بود هم ادن آزار ناآماده را دعوت می‌کرد و به او بازی می‌داد تا به‌نوعی به بزرگ‌ترین ستاره تیمش احترام گذاشته باشد. مارتینس درباره رونالدو و گلش طوری صحبت کرد که انگار حالا حالاها نمی‌خواهد روی نام ستاره پا به ‌سن گذاشته تیم پرستاره‌اش قلم قرمز بکشد: «ما مثل یک تیم بازی می‌کنیم. رونالدو در تیم نظم و انضباط خوبی دارد، او در جای درستی قرار داشت و این نقطه پایانی او بود. ما به بازیکنی مثل او نیاز داریم، بیایید او را به خوبی احاطه کنیم. گاهی اوقات انرژی یکسان نیست و این کار آسانی نیست اما تجربه بسیار مهم است.‌‌«
   احساس رونالدو پس از این رکوردزنی را از زبان خودش بخوانید. او در نوجوانی آرزو داشت بهترین بازیکن جهان شود اما 200بازی ملی را در خواب هم نمی‌دید: «خیلی خوشحالم. رسیدن به 200بازی ملی دستاوردی باورنکردنی بود و هیچ‌وقت انتظار نداشتم به این رکورد برسم. رکوردی فوق‌العاده بود و زدن گل برتری هم این شب را برای من ویژه‌تر کرد. از هواداران و مردم ایسلند تشکر می‌کنم که برای من یک مهمانی گرفتند.»
   خود کریس هم اطمینان داد که می‌خواهد همچنان با پیراهن سلسائوی اروپا ادامه دهد: « تیم یک شبه تغییر نمی‌کند، مگر اینکه سبک بازی خود را تغییر دهد، اما کم کم به هدف می‌رسیم و جواز حضور در یورو را کسب می‌کنیم. از این لحظه به بعد از صحنه‌های این 200مسابقه لذت خواهم برد؛با همکارانم، با خانواده و دوستانم. این عددی است که می‌خواهم به آن ادامه دهم: 200، 201، 202و همچنین درصورت امکان در گل‌ها.»
   با 2گلی که لوکاکو در پیروزی 3بر صفر بر استونی برای بلژیک زد تعداد گل‌هایش را با هویلوند از دانمارک در عدد6برابر کرد و به صدر جدول گلزنان این رقابت‌ها رفت. رونالدو، هری کین، زکی عمدونی و مک‌تامینی با 5گل در تعقیب این دو هستند.
   هالند هم 2گل برای نروژ زد و فصل را با گل به پایان برد. ارلینگ هالند پس از دبل در دیدار برابر قبرس، با به ثمر رساندن 56گل در تمامی رقابت‌ها، عنوان برترین گلزن فصل 23-2022را از آن خود کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید