• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 30 خرداد 1402
کد مطلب : 195065
+
-

جولان تانک‌ها در خیابان‌های آمریکا

جولان تانک‌ها در خیابان‌های آمریکا

اهالی و ساکنان ایالت‌های شمالی آمریکا و هم مرز با کانادا چند روزی است با صحنه‌های عجیبی در زمین و آسمان روبه‌رو می‌شوند. پرواز برخی هواپیماهای جنگی در ارتفاعات پایین و در مواردی رژه برخی ادوات جنگی در جاده‌ها و خیابان‌های شهری باعث نگرانی و گمانه‌زنی‌های گوناگونی توسط کاربران آمریکایی در رسانه‌های اجتماعی شده است. ساکنان شهر لارکسپور واقع در ایالت کالیفرنیا گفته‌اند که هواپیمای «بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری» متعلق به تفنگداران دریایی را در میان محله‌های مسکونی مشاهده کرده‌اند و یکی دیگر از کاربران گفته است که این هواپیما را در حال فرود دیده است. دیگری می‌گوید هواپیمای آسپری در حال اعزام پرسنل نظامی بوده است.
هواپیمای بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری یک هواپیمای دو ملخه نظامی آمریکایی است که هم توانایی برخاست و فرود عمودی به سبک بالگردها و هم امکان برخاست و فرود کوتاه به سبک هواپیماها را دارد و به‌عنوان هواگردی طراحی شده که همزمان ویژگی‌های یک بالگرد متعارف و قابلیت پرواز سریع و دوربرد یک هواپیما را داشته باشد. با توجه به این ویژگی، فرود عمودی هواپیمای آسپری در محله‌های مسکونی بدون نیاز به باند فرود امکان پذیر است. همچنین در سن دیگو، ستونی از هواپیماهای جنگنده در آسمان مشاهده شده و کاربران، این ستون پروازی را غیرعادی توصیف کرده‌اند.
برخی گفته‌اند که این تحرکات نظامی مقدمه شروع یک جنگ است و برخی دیگر صف تسلیحات و خودروهای نظامی را مرتبط با برگزاری مانور نظامی ناتو عنوان کرده‌اند. هال ترنر، از چهره‌های افراطی برتری طلب سفیدپوست در توییتر خود مدعی شده است که «من با چندین منبع نظامی صحبت کرده‌ام و آنها گفته‌اند که این تحرکات برای برگزاری مانور نظامی نیست، چون مانورهای نظامی از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود، پس این تحرکات آماده‌سازی‌ برای یک جنگ تمام عیار است.» البته ارتباط نقل و انتقال این تسلیحات نظامی با مانور ناتو بی‌اساس است، چون به‌طور کلی، مانور برنامه‌ریزی شده ناتو قرار است در اروپا برگزار شود نه آمریکای شمالی. نقل و انتقال تجهیزات نظامی در شمال آمریکا از سوی ساکنان حداقل 27ایالت گزارش شده است و همزمان ساکنان کانادا نیز اظهارات مشابهی درباره مشاهده ستون تجهیزات و ماشین‌آلات زرهی مطرح کرده‌اند.
در این میان بسیاری از کاربران، تحرکات نظامی زمینی در شمال آمریکا و بخش‌هایی از کانادا را مرتبط با آماده‌سازی‌ نیروهای نظامی برای حمله سایبری احتمالی عنوان کرده‌اند. حرکت ارتش و تجهیزات نظامی آمریکا در شهرها همزمان با آن صورت می‌گیرد که برخی منابع از احتمال حمله سایبری گسترده به شبکه‌ها و سیستم‌های بانکی صحبت به میان آورده‌اند. حمله‌ای که می‌تواند بسیاری از زیرساخت‌های برق و اینترنت آمریکا را هدف قرار دهد و از همین رو تحرکات نظامی یک اقدام پیشگیرانه با هدف آماده‌باش حداکثری درصورت حمله سایبری و حمله خارجی ارزیابی می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید