• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 30 خرداد 1402
کد مطلب : 195060
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BgQ5n
+
-

پاسخ غافلگیرکننده به صهیونیست‌ها در کرانه باختری

همزمان با هجوم صهیونیست‌ها به کرانه باختری نیروهای فلسطینی با پاسخ موشکی باعث غافلگیری اشغالگران شدند

روز دوشنبه اردوگاه جنین شاهد یورش نظامیان صهیونیستی بود. جنین در شمال کرانه باختری به شهر مقاومت مشهور است و از چند روز قبل منابع صهیونیستی گفته‌ بودند که ارتش آماده عملیات نظامی در شمال کرانه باختری می‌شود. به‌طور معمول تعداد عملیات‌های ضداشغالگری در 2شهر جنین و نابلس پرتعدادتر از دیگر مناطق کرانه باختری است و مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین «معطی»‌ماه گذشته اعلام کرده بود که از مجموع 139 عملیات تیراندازی و درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر صهیونیستی طی 5‌ماه گذشته، حداقل 48مورد آن در شهرهای جنین و نابلس انجام شده است. انتظار می‌رود که تعداد این عملیات‌ها تا به امروز بیشتر هم شده باشد.
عملیات نظامیان صهیونیستی صبح دوشنبه در اردوگاه جنین به بهانه تعقیب برخی نیروهای فلسطینی توسط ارتش رژیم اسرائیل آغاز شد و آنگونه که گاردین گزارش داده است، پس از هجوم نیروهای زمینی، بالگردهای ارتش نیز برای کمک به نیروهای نظامی از آسمان به جنین حمله کرده و به‌سوی افراد مسلح تیراندازی کردند. یک مقام امنیتی فلسطین به گاردین گفته است که این نخستین بار از سال2002  در جریان انتفاضه یا قیام دوم فلسطین است که ارتش از بالگرد در جریان حمله به جنین استفاده کرده و با بالگرد اقدام به شلیک موشک کرده است. وزارت بهداشت فلسطین تا عصر دوشنبه، شهادت حداقل 5نفر و زخمی شدن 95نفر دیگر را بر اثر یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین تأیید کرد. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز درباره این هجوم نظامی گفته است که نظامیان صهیونیست‌ در جریان این حمله متحمل 5زخمی بر اثر انفجار بمب در مسیر یک خودروی زرهی شدند. همچنین زخمی شدن 2 نظامی دیگر در درگیری مسلحانه با مبارزان مقاومت تأیید شده است. علاوه بر این حداقل 7خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان این حمله از کار افتاده و یا به‌طور کامل نابود شدند. شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد که خودروی نظامی صهیونیستی که با بمب‌های قوی مبارزان فلسطینی هدف قرار گرفت، از نوع «گاز تایگر» بوده است.
به‌نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها در حمله خود به جنین با نوعی غافلگیری مواجه شده‌اند و آنگونه که الجزیره گزارش داده است، مبارزان فلسطینی از موشک‌های دوش پرتاب علیه بالگردهای مهاجم استفاده کردند که این موضوع باعث غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص نحوه ورود این تسلیحات به کرانه باختری به‌رغم محاصره همه جانبه این منطقه شد. کرانه باختری سال‌هاست در محاصره نیروهای اشغالگر صهیونیستی قرار دارد و اکنون وجود سلاح‌ها و موشک‌‌های دوش پرتاب در این منطقه به‌شدت امنیتی و تحت محاصره باعث غافلگیری صهیونیست‌ها شده است. البته روز گذشته یکی از فرماند‌هان ارشد نظامی صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی «نیوزویک» ادعا کرده بود که برخی از جنگ‌افزارهای آمریکایی به‌جا مانده در افغانستان به‌دست نیروهای فلسطینی رسیده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید