• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 29 خرداد 1402
کد مطلب : 194926
+
-

مشکی به‌خاطر وینی

برزیلی‌ها در اعتراض به نژادپرستی با پیراهن سیاه بازی کردند

مشکی به‌خاطر وینی

تیم ملی برزیل برای جلب توجه جهانیان به موضوع نژادپرستی برای نخستین بار با لباس یکدست سیاه در یک مسابقه رسمی حاضر شد. آنها برای دیدار دوستانه با تیم ملی گینه از آفریقا با این لباس‌ها وارد زمین شدند. البته آنها در نیمه دوم، پیراهن اصلی خود به رنگ زرد را به تن کردند. این در ادامه تلاش برزیلی‌ها برای حمایت از وینیسیوس است که در این فصل لالیگا بارها در ورزشگاه‌های تیم‌های اسپانیایی مورد آزار نژادپرستان قرار گرفته بود. وینیسیوس، رودریگو و میلیتائو در این پیروزی 4بر صفر گل زدند تا پیام واضح‌تر به نژادپرستان مخابره شود، چون هر 3 بازیکن عضو رئال‌مادرید و دارای پوست تیره هستند. برای اینکه تجلیل از وینیسیوس کامل باشد، ستاره برزیلی پیراهن شماره 10را به یاد پله پوشید. از سویی پیش از بازی، همه بازیکنان 2تیم زانو زدند.
پیش از این دیدار هم اتفاق زشتی رخ داد. یکی از مأموران امنیتی در ورزشگاه کورنیا در بارسلونا مرتکب اقدامی نژادپرستانه شد. این فرد به سمت یکی از نزدیکان وینیسیوس، موز نشان داد و گفت: «دست‌ها بالا، این تفنگ من برای توست!» نزدیکان وینیسیوس تصمیم گرفتند که بلافاصله با پلیس تماس بگیرند و این اقدام نژادپرستانه را به پلیس گزارش دادند. وینیسیوس در پایان بازی توییت زد: «درحالی‌که با پیراهن تاریخی مشکی بازی می‌کردم و احساساتی شده بودم، دوستم در ورودی ورزشگاه مورد تحقیر و تمسخر قرار گرفت. برخورد ناراحت کننده‌ای بود. این یک صحنه باورنکردنی و اتفاقی ناخوشایند است. اما برای اینکه همه‌‌چیز علنی‌تر شود، از مقامات می‌پرسم که تصاویر دوربین‌های امنیتی این لحظه کجا هستند؟»
همزمان یکی از اسپانسرهای باشگاه والنسیا با این باشگاه اسپانیایی قطع همکاری کرد. والنسیا آخرین تیمی بود که هوادارانش به وینیسیوس توهین کردند. بهانه قطع همکاری هم همین بود. شرکت کازو با استفاده از اتفاقات رخ داده برای وینیسیوس جونیور در مستایا، با پرداخت یک‌میلیون یورو قرارداد همکاری‌اش با والنسیا را به شکل یک‌طرفه فسخ کرد. کازو سال گذشته با امضای قراردادی به ارزش سالانه ۴‌میلیون یورو به اسپانسر نخست والنسیا تبدیل شد اما تغییر مدیریت در طول سال، موجب شده بود آنها دنبال بهانه‌ای برای قطع همکاری با این باشگاه باشند.
گل وینی در این بازی گل شماره25 او در این فصل بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید