• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 29 خرداد 1402
کد مطلب : 194924
+
-

پایان بخور و بخواب

ادن آزار از تیم ملی هم خداحافظی کرد

ادن آزار خیلی زود به ستاره تبدیل شد اما انتقال 115میلیون یورویی‌اش به تیمی که عاشقش بود یعنی رئال‌مادرید و بازی زیرنظر اسطوره کودکی‌اش -زیدان- فوتبالش را نابود کرد. او در 28سالگی پیر شد تا 4سال بعد از آن انتقال شوم هم مجبور به فسخ قراردادش با رئال‌مادرید شود، هم از تیم ملی بلژیک خداحافظی کند. او بین 2نیمه بازی با اتریش که یک-یک تمام شد در ورزشگاه کینگ بائودوین شهر بروکسل با هواداران وداع کرد. خداحافظی‌اش مراسم جالبی داشت؛ او با خودرو در ورزشگاه حاضر شد. برخی به شوخی گفته‌اند آزار از ترس اینکه دوباره مصدوم شود با ماشین آمده یا از بس تنبل است، زورش‌آمده مسیر رختکن تا زمین را پیاده طی کند.
آزار نخستین‌بار سال2008 پیراهن شیاطین سرخ را بر تن کرد و 15سال آن را از تن درنیاورد. در این 15سال 126بازی ملی انجام داد و 33گل زد. او در مراسم خداحافظی‌اش گفت هنوز می‌تواند بازیکنی در سطح حرفه‌ای باشد. شاید هم از بس در این 3سال در رئال‌مادرید استراحت کرده، خورده و خوابیده، چنین انرژی و احساسی دارد. البته او دقیقا چنین حرفی را به زبان آورد. ابتدا درباره دلیل کناره‌گیری‌اش از تیم ملی گفت: «دیدن بازی‌ها را دوست ندارم. به‌عنوان بازیکن دوست دارم درون زمین باشم و به همین‌خاطر برایم ناامیدکننده بود که خارج از زمین باشم.» سپس درباره توانایی و آمادگی‌اش گفت: «به شما اطمینان می‌دهم که همچنان می‌توانم فوتبال بازی کنم و بدنم استقامت خواهد کرد. در 3-2سال اخیر استراحت کرده‌ام و هنوز انرژی دارم.»
آزار که یک سال دیگر با رئال‌مادرید قرارداد داشت، گفته می‌شود رقمی حدود 7میلیون یورو بابت فسخ توافقی قراردادش از باشگاه رئال‌مادرید دریافت خواهد کرد که این نصف رقم قرارداد فصل بعد او با رئال است. خرید بازیکنی که زمانی تصویر او بر کاور بازی‌های کامپیوتری بود، برای رئال رسما 140میلیون یورو آب خورد. او گران‌ترین و بدترین خرید تاریخ این باشگاه لقب گرفت. وقتی آزار به رئال رسید کلی اضافه وزن داشت و در نخستین محک جدی توسط هموطن و هم‌تیمی‌اش یعنی مونیر مصدوم شد و در مسیر افول قرار گرفت. در نخستین فصلش در 22بازی خود، 20بار فیکس بود و 24بازی را به‌علت مصدومیت از دست داد. در دومین فصل از 52بازی رئال فقط در 21بازی حضور داشت و 4گل زد. در سومین فصل آمار 23بازی را ثبت کرد و در فصل اخیر در 10بازی از 61بازی حضور داشت. در مجموع 4سال، 73بازی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در رئال از دست داد. غیبت‌های او پیش از رئال در مسابقات به تعداد انگشتان 2دست هم نمی‌رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید