• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
جمعه 26 خرداد 1402
کد مطلب : 194659
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AnAYP
+
-

با رعایت این ترفندها گرمای روزهای پیش‌رو تحمل‌پذیرتر می‌شود

خوش‌تیپی به سبک تابستان

گزارش
خوش‌تیپی به سبک تابستان

سحر جعفریان-روزنامه‌نگار

حالا که نرم‌نرمک، گرمای تابستان پهن شده روی زمین و در هوا، باید به‌دنبال راهکارهای متناسب با این حال و هوا بود تا زندگی راحت‌تر سپری شود! یکی از راه‌ها انتخاب لباس مناسب برای این ایام است. با گزینش لباس‌های مناسب هم می‌توان خوش‌پوشی خود را حفظ کرد و هم از عرق‌ریزان و کاهش آستانه تحمل و اعصاب ناشی از آن جلوگیری کنیم. برای رهایی از دغدغه انتخاب درست برای فصل تابستان بهتر است این ترفندها  و توصیه‌های طلایی و کلیدی کارشناسان و صاحبان تجربه را جدی بگیرید.

بانوان

جنس خوب را بپوش!
یکی از نخستین راه‌حل‌های خوش‌پوشی در تابستان، استفاده از بهترین نوع پارچه برای فصل گرم سال است. پارچه‌های نخی، پنبه‌ای، کتان، لنین و خنک این روزها با تنوع بالایی در بازار عرضه می‌شوند. پس یادتان باشد نخستین قانون برای استفاده لباس تابستانه، بهره‌گرفتن از این نوع پارچه‌های خنک و زیبا است.

لباس جذب ممنوع!
اگر لباس‌های شما از نوع جذب، تنگ و چسبان هستند باید در آنها تغییراتی اساسی ایجاد کنید تا احساس بهتری هنگام پوشیدن لباس‌ها داشته باشید. با این کار به هوای در گردش اجازه می‌دهید تا در لباس‌تان جریان داشته و همچنین از تعریق بیش از اندازه جلوگیری کند. در غیر این صورت میزان تعریق افزایش یافته و احساس گرما در وجودتان ماندگار خواهد شد. فراموش نکنید که لباس‌های آزاد و معمولا یک سایز گشادتر از افزایش دمای بدن و تعریق زیاد جلوگیری می‌کند.

شال و روسری‌های بلند اما خنک
بهتر است روسری‌های شرمن، ابریشمی و لیز را کنار بگذارید و به سراغ شال‌ها و روسری‌های بلند و نخی بروید. تنوع رنگ این شال‌ها و روسری‌ها در تابستان فوق‌العاده است. طوری که دست شما برای ست‌کردن و تنوع‌بخشیدن به آنها حسابی باز است. روسری‌های نخی، خنک و سبک هستند و باعث نمی‌شود موها و سرتان عرق کند. در فصل تابستان به‌دلیل گرمای بیش از اندازه هوا، باید رنگ‌های روشن یا رنگ‌های خنثی را برای رنگ شال مناسب تابستان انتخاب کنید.

روشن بپوش
دومین قاعده، توجه به رنگ لباس است. رنگ‌های روشن مانند چتر محافظ عمل می‌کنند و مانع جذب گرمای تابستان می‌شوند. رنگ‌هایی با تناژ گرم (قرمز، نارنجی، زرد، صورتی یا حتی رنگ‌های مشهورشده به رنگ‌های نود)، معمولا نور آفتاب را منعکس می‌کنند و برای تابستان مناسب‌تر هستند. در نتیجه رنگ‌های سرد و تیره با جذب تمام نور خورشید، موجب بالا‌رفتن دمای بدنمان می‌شوند.

همیشه ترندها خوب نیستند
گاهی پوشاک مد شده در عرصه جهانی و ترند شده از سوی تأثیرگذاران دنیای مُد مناسب فصل و متناسب با استانداردهای لازم، طراحی و عرضه نمی‌شوند. آنها بیشتر مناسب تجارت و سود به بازار مصرف راه می‌یابند. یادتان باشد الزاما آنچه در بازار به وفور است، مناسب پوشش فصل و فعالیت‌های خاص شما نیست.

آقایان
لباس‌های خنک‌ مردانه
درباره پوشاک آقایان هم تقریبا همان قوانین جنس و رنگ و سایز پوشاک صدق می‌کند. به اضافه اینکه آقایان در فصل تابستان، باید پوشیدن پیراهن‌های نخی و آزاد را در گزینه‌های انتخابی‌شان قرار دهند. لازم به یادآوری ا‌ست که پوشیدن لباس تنگ و پلاستیکی در فصل تابستان فرد را در معرض انواع بیماری‌های میکروبی و قارچی قرار می‌دهد به‌ویژه افرادی که پوست حساس‌تری دارند.

سبک بپوشید
وزن نهایی لباسی که می‌پوشید تابع جنس آن است. اگر معمولا لباس اسپرت به تن می‌کنید می‌توانید نگران این موضوع نباشید اما وزن لباس رسمی شما در این فصل بسیار مهم است. اگر شغلی دارید که باید لباس رسمی بپوشید یا برای شرکت در جلسه‌های مداوم ناگزیر به پوشیدن کت و شلوار هستید، به وزن آنها توجه و سعی کنید شلوار یا کتی را انتخاب کنید که بافت درشت داشته باشند چون ضمن کاهش وزن لباس، جریان هوا در آن راحت‌تر است.

کلاه سرتان بگذارید!
شاید برای خانم‌ها گذاشتن کلاه لبه‌دار در جامعه ما معمول نباشد، ولی برای آقایان اشکالی ندارد. اگر کارتان به‌گونه‌ای است که دائم زیرآفتاب هستید، یک کلاه حصیری لبه‌دار بخرید. این کلاه‌ دو فایده دارد؛ یکی اینکه لبه آن صورت شما را از تابش آفتاب محافظت می‌کند و دیگر اینکه با عبور هوا از شیارهای بین بافت‌های حصیری، خنک خواهید شد. عینک آفتابی استاندارد هم فراموش نشود که محافظ مناسب برای چشمان از تیغ آفتاب است.

پاپوش‌های سبک
تابستان فصل کفش‌های سبک و منفذدار است یا صندل‌های خوش‌ترکیبی که از پشت ویترین فروشگاه‌ها چشمک می‌زنند. هر چه کفش‌ها در تابستان سبک‌تر و روباز باشند، احساس خستگی و گرما در آقایان کمتر خواهد شد. پا قلب دوم است پس توصیه می‌شود کمی بیشتر در این فصل حواس‌تان به قلب دوم‌تان باشد. این قانون مهمی ا‌ست که از بوی بد و نامطبوع‌گرفتن پاها نیز جلوگیری می‌کند. اگر به صندل عادت ندارید، دست‌کم به جای کفش چرمی، کفش‌های پارچه‌ای را انتخاب کنید.

کودکان
از آنجا که کودکان کم طاقت‌تر هستند و همچنین پوست حساس‌تری نسبت به بزرگسالان دارند، توجه به جنس و سایز لباس برای آنها فارغ از دختر یا پسربودن‌شان اهمیت دوچندانی دارد.
لباس کودکان باید از جنس الیاف طبیعی و آزاد و گشاد باشد.
باید از مجموعه رنگ‌های روشن انتخاب شود.
کش‌داشتن پارچه در لباس کودکان مهم است چراکه فعالیت‌ها و حرکات آنها را محدود نمی‌کند.
تی‌شرت‌های نخی یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشش کودکان در فصل گرم سال است.
کودکان نباید صندل بپوشند. چرا که حفاظت از پا و مچ آنها به حداقل می‌رسد. کفش‌های پارچه‌ای تابستانی را می‌توانید برای آنها انتخاب کنید.
جوراب‌های نخی و نرم ازجمله کلیدی‌ترین نکات پوشش پای کودکان است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید