• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194397
+
-

حضور بیش از 200 هزار نفر در اجتماع بزرگ امام‌‌رضایی‌ها

در صحن خراسان

در صحن خراسان

نخستین اجتماع بزرگ امام‌رضایی‌ها به مناسبت سالروز میلاد ثامن‌الائمه(ع)در میدان خراسان با حضور پرشور و باشکوه مردم و مداحان اهل‌بیت درحالی برگزار شد که بنا بر اعلام مسئول اجرایی ستاد مردمی این اجتماع، با استقبال پرشور خانواده‌های تهرانی و بیش از 200هزار نفر در این مراسم همراه شد. در اجتماع بزرگ «امام‌رضایی‌ها» که قرار بود راس ساعت ۲۰ شب ۸ خردادماه در میدان خراسان برگزار شود، از حدود ساعت 19میدان پر از جمعیت شد و خیابان‌های اطراف یعنی خیابان خراسان‌ و خیابان ۱۷شهریور که موکب‌های پذیرایی و خدماتی در آنها برپا شده بود، مملو از جمعیت و عاشقان ثامن‌الحجج شد.

اجتماع امام رضایی‌ها
گزارش یک جشن

مراسم امام رضایی‌ها ساعت20، با اجرای ‌سرودی در وصف امام‌هشتم شیعیان(ع) توسط گروه نجم‌الثاقب شروع و پس از آن تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط حامد شاکرنژاد، قاری خراسانی کشورمان و از داوران برنامه «محفل»تلاوت شد. بعد از تلاوت گروه مارش ارتش با لباس نیروی دریایی ارتش، به یاد اعضای ناوگروه ۸۶ ارتش که 8‌ماه در آب‌های دنیا دریانوردی کردند و کل دنیا را دور زدند، روی صحنه رفتند و مردم به تشویق آنان‌ پرداختند.این گروه، سرود جمهوری اسلامی و سرود «ای ایران» را نواختند و مردم با شور و شوق فراوان با سرودها همخوانی کردند.
در بخش دیگر شعرخوانی خادمان حرم امام رضا(ع) که پرچم متبرک حرم را آورده بودند، شروع شد. سپس صلوات خاصه امام رضا(ع) با همراهی مردم حاضر خوانده شد. همچنین جایگاه برگزاری این جشن بزرگ نیز با پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) تزیین شده بود.

رضا هلالی - مداح
همخوانی دسته‌جمعی مردم

هلالی گفت: از همه خواستم به‌دلیل حضور آرتین در این برنامه دست بزنند و بعد برای همه فرزندان شهدای دفاع‌مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مدافعان امنیت و شهدای افغانستانی دست بزنند. برای خانواده شهدا هر کاری انجام شود، کم است. حضور ما هم در اینچنین مراسمی کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم، اما همین‌که فرزندان و خانواده شهدا بدانند در ذهن ما زنده هستند، ارزشمند است. نماهنگ خواهر برادری با حضور هلالی و پویانفر و اعضای گروه سرود شمیم یاس همخوانی شد. مردم در تمام برنامه و خواندن سرودها همخوانی کردند.

خواهر شهید سیدمیثم حسینی:
خیابان‌ها پر بود از امام رضایی‌های شهر

سیده فرشته حسینی، خواهر شهید سیدمیثم حسینی از شهدای مرزبان کشور، در این مراسم به شعرخوانی پرداخت. شعر او درباره برادر شهیدش بود که متناسب با شعار خواهر و برادری بود.
فرشته سادات حسینی، با قدردانی از بانیان جشن بزرگ امام رضایی‌ها از تجربه حضورش گفت: من تا به حال میدان خراسان را اینطورغرق شادی و شور ندیده بودم. ضمن اینکه مدت‌هاست چنین برنامه ارزشمندی ندیده بودم. امام رضایی‌های میدان خراسان چیزی کم نداشت، مردم همدل و شاد بودند و این حس واقعا لذتبخش بود.البته مراسم مداحی نیز شور زیادی به برنامه بخشید. از مجری تا سخنرانان، مداحان و برنامه‌های جانبی همه و همه این جشن را کامل کردند و به جشن امام‌رضایی‌ها شور عجیبی داده بودند.
حسینی افزود: جمعیت شرکت‌کننده آنچنان زیاد بود که در میدان خراسان جای نشستن که هیچ جایی برای ایستادن هم باقی نمانده بود. هیچ مسیری برای رفت‌وآمد وجود نداشت. وقتی می‌خواستم به استیج برسم بیش از یک ساعت بین جمعیت بودم. از یک جایی به بعد به‌دلیل ازدحام جمعیت از رسیدن به محل اجرای برنامه ناامید شدم.کوچه‌ها و خیابان‌های مجاور پر بود از امام رضایی‌های شهر. امام رضایی‌ها برنامه‌ای کامل، مفید و خانوادگی بود که دل این مردم را شاد کرد.
فرشته سادات حسینی با اشاره به لزوم اجرای چنین برنامه‌هایی درشهر گفت: این برنامه با شرکت‌کنندگان بی‌شماری که از هر سن و سال و از هر قشری بودند به تمامی مسئولین پیام می‌دهد که شهر در عطش چنین گردهمایی‌های آیینی است. وقتی جشنی با اسم مبارک امام رضا(ع)مزین شده است، باید بدانیم که استقبال یقینا بیش از تصور ما خواهد بود. مردم ائمه را بسیار دوست دارند.

محمدحسین پویانفر،مداح
این تلاش‌ها و قدم‌ها ادامه‌دار باشد

محمدحسین پویانفر هم از این همه شادی و‌نشاط در میدان خراسان ابراز خشنودی کرد و‌درباره برگزاری این برنامه گفت: مسیری را پیاده و میان جمعیت آمدم که بسیار پرشور بود. امیدوارم این تلاش‌ها و قدم‌ها ادامه‌دار باشد.همراهی نوجوانان و جوانان ما در این برنامه از جذابیت‌هایی بود که خیلی وقت بود ندیده بودم و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های متمرکز و مداوم شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی باشیم.

محسن عراقی،مداح
کجا بهتر از میدان خراسان؟

یکی از بخش‌های پرطرفدار و شورآفرین جشن امام‌رضایی‌ها، سرود خوانی مداحان بود. محسن عراقی، مداحی که متولد و بزرگ شده میدان خراسان است روی سن آمد و با صدای خود به این جشن حال و هوای ویژه‌ای داد.
عراقی در توصیف جشن امام‌رضایی‌ها گفت: برگزاری این جشن در میدان خراسان کاری زیبا و شکیل بود و جلوه‌های باشکوهی از عشق مردم به امام هشتم را نمایان کرد. از زیبایی‌های آن هر چه بگویم کم گفته‌ام.
عراقی با انتخاب میدان خراسان به‌عنوان محل برگزاری جشن گفت: ساعت برگزاری جشن 8شب برنامه‌ریزی شده بود. این مراسم در کیلومتر یک جاده امام‌رضا(ع) برگزار شد. همه و همه نشان از برنامه‌ریزی دقیق و توجه ویژه به ساحت امام‌هشتم در مجموعه شهرداری تهران دارد.
عراقی افزود: میدان خراسان محله پدریم است. خانه پدر و مادرم هنوز در آن محله است. میدان خراسان بهترین محل برای برگزاری این اجتماع بود زیرا محله هیئت و هیئتی‌ها و عاشقان ائمه است. کجا بهتر از میدان خراسان؟
این مداح اهل‌بیت با اشاره به استقبال بالای مردم از این جشن گفت: جمعیتی که به عشق علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) در میدان خراسان جمع شدند نشانه علاقه به ائمه و استقبال از برنامه‌های آیینی است. تعجب می‌کنم، کار، به نوعی کار اول بود و با این شکوه و جلال برگزار شد.
وی افزود: تجربه حضور در برنامه‌های بسیاری را دارم اما نه به‌عنوان مداح بلکه به‌عنوان یک شرکت‌کننده در این جشن استقبال و از آن استفاده کردم. سازمان زیباسازی شهرداری تهران و معاونت اجتماعی شهرداری تهران با تمام توان این جشن را برگزار کردند.مردم عاشق ائمه و پای کار انقلاب هستند.

سیدمحمدرضا نوشه‌ور- مداح
استقبال بسیارعجیب

استقبال از جشن امام رضایی‌ها بسیارعجیب و غریب بود. آنقدرجمعیت آمده بود که مسیر 5دقیقه‌ای، 50دقیقه طی می‌شد.
سیدمحمدرضا نوشه‌ور مداح با بیان اینکه لحظه دعوتم به جشن امام‌رضایی‌ها، تصور نمی‌کردم برنامه‌ای به این بزرگی برگزار شود، عنوان کرد: این جشن چنان توسط عاشقان امام رضا(ع)استقبال شده بود که هنوز هم برایم جالب است.
نوشه‌ور با اشاره به پیاده‌روی اربعین، گفت: چنین جمعیتی را تنها در اربعین تجربه کرده بودم. اگر چه سال اولی بود که این مراسم برگزار می‌شد اما اتفاقی بسیار جالب و خلاقانه بود.
این مداح اهل‌بیت بیان کرد: انتخاب لوکیشن از این جهت که هم نام خراسان امام رضا(ع) است، عالی و هوشمندانه بود. از لحاظ محتوایی نیز همه موارد درجه یک انتخاب شده بودند.
نوشه‌ور با بیان اینکه در ابتدای مراسم فکر می‌کرده استقبالی از اجرایش نشود، افزود: معمولا در این اجتماعات این چنینی صوتی پخش می‌شود و با پلی‌بک خواننده یا مداح می‌خواند اما من باید خودم می‌خواندم، به‌دلیل جمعیت بسیاری که حضور داشتند، فکر می‌کردم ممکن است جواب خوبی نگیرم اما بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کردم استقبال شد.
این مداح اهل‌بیت گفت: مردم با حضورشان در این جشن نشان دادند که نیاز به چنین برنامه‌هایی بسیار احساس می‌شود و امیدوارم شاهد برگزاری چنین برنامه‌های شاد وبا مفهوم و ارزشمند در پایتخت که الگوی سایر شهرهای کشور است، باشیم.
مردم به‌ویژه قشر نوجوان و جوان ما نیازمند چنین برنامه‌هایی هستند و باید برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران فرهنگی در این زمینه برنامه‌های مدونی را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی:میدان خراسان، انتخاب خوبی بود

حجت‌الاسلام شهاب مرادی، سخنران مذهبی و کارشناس دینی با حضور در مراسم اجتماع امام‌رضایی‌هاگفت: میدان خراسان، انتخاب خوبی بود.اگرچه بعد از مدت‌ها موتور، سوار شدم اما آنچه برای من در مسیر آمدن بسیار دلچسب بود این بود که شاهد استقبال جمعیت بسیار مردم در میدان و اطراف میدان بودم.
وی با اشاره به اینکه واژه خواهر و برادری کلیدواژه برگزاری این مراسم نیز گفت:انتخاب این سرود بسیار زیباست، به هر حال باید قبول کنیم امروز علاقه میان بعضی خواهر و برادرها در فضای مجازی دچار چالش شده است. من موافق هستم که این فضاها دست همه باشد، اما اینستاگرام با زندگی ما کاری کرده که انگار ضدفامیل است. همه اینها روی روابط ما اثر می‌گذارد.
این کارشناس دینی افزود: پیشنهاد می‌کنم در خانه و فامیل همدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم و به زبان بیاورید. خواهران و برادران به هم ابراز محبت کنند.


تقدیر از بازمانده حادثه تروریستی شاهچراغ

آرتین سرایداران، بازمانده حادثه تروریستی شاهچراغ، به همراه خواهرش فاطمه سرایداران از دیگر مهمانان برنامه خواهر و برادری بودند. محمدحسین پویانفر و رضاهلالی، هدایایی به آرتین تقدیم کردند و سرود «عزیزم حسین » خوانده و تقدیم به آرتین شد.
خواهر آرتین سرایداران در همین ارتباط گفت: مراسم آنچنان پر شور بود که تعداد شرکت‌کنندگان در جشن بیش از تصور ما بود. مریم سرایداران در پایان با تأکید بر نیاز مردم به چنین اجتماعاتی گفت: با اینکه گمان می‌کردم مردم در شرایط فعلی کمتر دل و دماغ جشن داشته باشند، اما در کمال تعجب به چشم دیدم که استقبال مردم از چنین برنامه‌هایی بی‌نظیر است. جمعیت بالایی که در این برنامه شرکت کرده بودند به من ثابت کرد این مردم چقدر مشتاق چنین گردهمایی‌هایی هستند.

ضریح امام هشتم در تهران

سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران هم در این مراسم دست به‌کار شده بود و با برپایی 2غرفه به نام توزیع گل در ضلع شمالی و جنوبی میدان خراسان، با هدف ترویج محبت و مهربانی امام رئوف علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، 20هزار شاخه گل رز بین شرکت‌کنندگان مراسم اجتماع بزرگ امام‌رضایی‌ها توزیع کرد. این سازمان همچنین در اقدامی نمادین ضریح مطهر امام هشتم(ع) را با هزاران گل تزیینی آراسته کرده و در اختیار عموم مردم برای زیارت قرار داده بود.

ایستگاه سلامتی

یکی دیگر از خدمات ارزشمندی که در حاشیه این مراسم مورد استقبال قرار گرفت، برپایی ایستگاه‌های پایش و سنجش سلامتی بود.
برخی از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف بسته به تجهیزات و امکاناتی که در اختیار داشتند، ایستگاه‌هایی با نام پایش سلامت ایجاد کردند و خدمات متنوعی را ارائه دادند.
خدماتی همچون مشاوره روانشناسی، غربالگری، فشار خون، دیابت، ایستگاه‌های نقاشی ویژه کودکان، ورزش و سلامت از مهم‌ترین خدمات این ایستگاه‌ها محسوب می‌شد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید