• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194298
+
-

تاوان بوسه؟

شجاع خلیل‌زاده در موقعیت عجیبی برای انتخاب تیم بعدی‌اش قرار گرفته است

بهروز رسایلی

هیچ‌کس نفهمید چه اتفاقی رخ‌داد. در شرایطی که فروردین‌ماه رسانه‌های متعدد داخلی از تمدید قرارداد شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان با الاهلی قطر خبر دادند، ناگهان هفته گذشته مدیران باشگاه قطری مدعی شدند همکاری آنها با هردو بازیکن ایرانی خط دفاع پایان یافته است. حالا یا آن اخبار چندان جدی نبودند، یا تداوم عملکرد ضعیف این زوج منجر به تغییر عقیده قطری‌ها شده‌است. هرچه هست، حالا 2مدافع ملی‌پوش و سرشناس فوتبال ایران آزاد هستند و طبیعتا شایعات زیادی در مورد آنها به‌وجود آمده است. بین این دو نفر اما، وضع شجاع به دلایلی پیچیده‌تر از کنعانی‌زادگان به‌نظر می‌رسد.

   چالش سن
یک تفاوت مهم بین خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان به سن و سال آنها مربوط می‌شود. مدافع شمالی تقریبا 5سال از مدافع جنوبی مسن‌تر است. خلیل‌زاده حالا وارد 35سالگی شده و به هر حال باشگاه‌هایی که قرار است روی جذب این بازیکن متمرکز شوند، حتما به این موضوع توجه خواهند کرد. طبیعتا یک بازیکن 35ساله چالاکی دوران جوانی را ندارد و ممکن است آماده پشت سر گذاشتن یک فصل سنگین نباشد. این موضوع، مخصوصا از سوی باشگاه‌هایی که در کورس قهرمانی قرار دارند به شکل جدی‌تری درنظر گرفته می‌شود. همین مسئله سن و سال، در زمینه احتمال لژیونر شدن شجاع و پیوستن او به تیم‌های خارجی هم محل بحث است و بعید به‌نظر می‌رسد او بتواند فوتبالش را جایی بیرون از ایران دنبال کند.

   برزخ بوسه
به‌طور تجربی آن دسته از بازیکنان پرسپولیس که برای کسب درآمد بیشتر در مقطعی راهی یک تیم دیگر شده باشند، در بازگشت به ایران با استقبال سرخ‌ها مواجه می‌شوند. مصداق‌هایش هم بسیار زیاد است. در همین تیم فعلی می‌شود به علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی ترابی اشاره کرد و پیش از آنها هم بسیاری دیگر ازجمله جلال حسینی، فرشاد احمدزاده و... این اتفاق را تجربه کردند. بنابراین می‌شود تصور کرد که شجاع و کنعانی هم در بازگشت به ایران به عضویت پرسپولیس دربیایند اما نکته اینجاست که خلیل‌زاده پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس جدا شد و هواداران این مسئله را از یاد نبرده‌اند. یک نمره منفی مهم دیگر در کارنامه شجاع، همان بوسه معروفی است که هنگام عقد قرارداد با الریان بر لوگوی باشگاه قطری زد. بعد از آن شجاع هرچه بیشتر درصدد توجیه ماجرا برآمد، کمتر نتیجه گرفت و بعید است بخش مهمی از هواداران قانع شده باشند.

   جایی بین مدعیان هست؟
طی روزهای گذشته از احتمال حضور شجاع در سپاهان سخن گفته شد که هر دو طرف موضوع را به‌طور جدی تکذیب کردند. داستان استقلال هم که به‌طور کامل منتفی است و البته بعید به‌نظر می‌رسد هواداران تراکتور نیز از بازیکن پیشین پرسپولیس استقبال کنند. مجموعه این مسائل، وضعیت پیچیده‌ای را برای خلیل‌زاده به‌وجود آورده. او البته قطعا بدون تیم نخواهد ماند اما بعید به‌نظر می‌رسد بین باشگاه‌های مدعی و پرهوادار جایی برای این بازیکن پیدا شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید