• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 20 خرداد 1402
کد مطلب : 194007
+
-

آمادگی دولت برای همکاری با کسب‌وکارهای اینترنتی

فناوری
آمادگی دولت برای همکاری با کسب‌وکارهای اینترنتی

پلتفرم‌های اینترنتی باید علاوه بر سرمایه‌گذاری در تربیت نیروی انسانی، در زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی بین‌المللی و توسعه بازارهای جهانی فعالیتی بیش از گذشته داشته باشند. دولت کاملا آمادگی دارد در این زمینه همکاری و تنظیم‌گری‌های لازم را به شرکت‌های اینترنتی ارائه دهد.
معاون اول رئیس‌جمهور طی نشستی با مدیران و فعالان کسب‌وکارهای بزرگ دیجیتال در کشور با بیان این مطلب، رویکرد دولت سیزدهم به اقتصاد دیجیتال را نگاهی فرصت‌محور و تحول‌ساز دانست.
به‌گزارش ایرنا، محمد مخبر با تأکید بر اینکه مشکلات کشور در زمینه‌های بیکاری، مسکن، حمل‌ونقل و بهره‌وری پایین، با نگاه سنتی و ابزار سخت‌افزاری قابل حل نیست، به تغییر رویکرد کشورهای جهان به اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال بزرگ‌ترین سهم را در کمک به دولت برای حل مسائل مردم دارند.
مخبر با اشاره به مزیت‌های کشور ازجمله رتبه اول انرژی دنیا، ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی و دسترسی به دریا و سواحل ادامه داد: ظرفیت بالای اقتصاد دیجیتال در رشد تولید ناخالص داخلی قابل مقایسه با هیچ‌یک از ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی کشور نیست؛ چراکه همه آن ظرفیت‌ها نیز می‌تواند در خدمت اقتصاد دیجیتال قرار گیرد.
معاون اول رئیس‌جمهور نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه اندک، سرعت بالای بازگشت سرمایه، بهره‌وری بالا و محوری بودن نیروی انسانی را از مهم‌ترین خصوصیت‌های اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: اقتصاد دیجیتال تاکنون در تولید ناخالص داخلی کشور سهمی ۷درصدی داشته است. سهم بالای این حوزه در اقتصاد کشورهای پیشرفته و سایر نقاط جهان، نشانگر آن است که به اهمیت و ظرفیت بالای این بخش توجه نشده است. در این جلسه برخی از مدیران و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال، مشکلات، درخواست‌ها و راهکارهای خود در زمینه ایجاد بسترهای لازم برای حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، ایجاد اکوسیستم گردشگری برای کسب‌وکارهای اینترنتی صنعت گردشگری، تسهیل معاملات بین‌المللی مالی، حل مشکلات مالیاتی و همچنین تقویت کمیسیون اقتصاد دیجیتال را مطرح کردند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید