• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
جمعه 19 خرداد 1402
کد مطلب : 193981
+
-

هشتگ‌های پرتکرار

در هفته‌ای که گذشت، برخی اخبار جزو اخبار پربازدید قرار گرفتند و مخاطبان بسیاری آنها را دنبال کردند. در این مطلب مروری داریم بر تعدادی از این اخبار که می‌خوانید.

# والیبال _۲۰۲۳
آغاز لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳
لیگ ملت‌های والیبال‌2023 این روزها در حال برگزاری است و کاربران فضای مجازی نسبت به آن بی‌تفاوت نبوده‌اند. مسابقه‌هایی که براساس برنامه اعلامی فدراسیون جهانی والیبال، هفته نخست لیگ ملت‌ها‌2023 یعنی مرحله مقدماتی‌اش با حضور 16تیم در 4گروه به میزبانی 2شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از 6 تا 11ژوئن برابر16 تا 21خرداد 1402 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران از روز سه‌شنبه 16خرداد‌ماه در کشورهای ژاپن، هلند و آمریکا به مصاف رقبای خود خواهد رفت که متاسفانه 2 بازی نخست خود مقابل ژاپن و لهستان را واگذار کرد. این لیگ در 2گروه مردان و زنان برگزار می‌شود و ملی‌پوشان کشور ما با شعار«ما برای آخرین امتیاز می‌جنگیم» برای پیکار و دفاع از اعتبار والیبال ایران در دنیا تلاش خواهند کرد.

#دیپلماسی
بازگشایی سفارت ایران در عربستان
سفارت ایران در ریاض پس از 7سال بعدازظهر روز چهارشنبه، ۱۶خرداد‌ماه بازگشایی شد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده قبل از عزیمت حجاج ایرانی فعالیت عملی خود را برای تسهیل امور حجاج بیت‌الله الحرام آغاز کرد و اکنون نمایندگی‌های مذکور با حضور مسئولان وزارت امور خارجه 2کشور رسما بازگشایی شد.

#امام_خمینی ره
سالروز ارتحال امام خمینی ره
همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) دوستداران آن حضرت با اشتراک‌گذاری تصاویر و ویژگی‌های اخلاقی و انسانی این بزرگمرد، سوگواری خود را ابراز کردند. آنها همچنین در این زمینه با هشتگ‌های #نیمه_خرداد و #رحلت_امام نیز در صفحات مجازی یاد ایشان را گرامی داشتند. کاربران همچنین تصاویر و سخنانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرده و ایشان را جانشین شایسته و مظهر اخلاص و شجاعت خواندند.

#تلفن_همراه
تعداد مشترکان تلفن همراه
عبور تعداد مشترکان تلفن همراه از ۱۴۸‌میلیون نفر ازجمله دستاوردهایی ارتباطی ایران است و هر روز بر استفاده‌کنندگانش افزوده می‌شود؛ به‌طوری‌که بعد از اعلام آمار داشبورد برخط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور به ۱۴۸‌میلیون و ۲۴۲‌هزار و ۳۰۸‌نفر رسید که این موضوع مورد توجه کاربران قرار گرفت. اکنون ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه در کشور به ۱۷۶‌درصد رسیده‌ و در سال‌۱۴۰۰ تعداد ۱۴۰‌میلیون مشترک تلفن همراه وجود داشت که 8میلیون به تعداد کاربران افزوده شده است.

#طرح_ترافیک
ساعت طرح ترافیک در تهران تغییر نمی‌کند
با توجه به تغییر ساعت کاری اداره‌ها از روز ۱۶‌خرداد هنوز تصمیمی برای تغییر زمان اجرای طرح ترافیک گرفته نشده و طرح ترافیک بدون تغییر همانند گذشته اجرا می‌شود. سیدمجتبی شفیعی، رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گفت: با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات از روز ۱۶‌خرداد امسال و شروع ساعت کاری از ساعت ۶ صبح تا ۱۳‌عصر، تاکنون تصمیمی بر تغییر ساعت طرح ترافیک در تهران اخذ نشده است.

#صنایع_دستی
ثبت ملی 3 صنایع‌دستی فارس
ایران ازجمله کشورهایی است که در زمینه تولید انواع صنایع‌دستی پیشرو است و اکنون با ثبت ۳صنعت از خطه فارس توانسته بار دیگر قدمت و اصالت ایران و هنر ایرانی را به نمایش جهانیان بگذارد. در راستای شناسایی شهرها و روستاهای دارای قابلیت در توسعه صنایع‌دستی آبان‌ماه سال گذشته پرونده ثبت ملی حصیربافی شهر خشت، رند‌بافی تنگ چوگان کازرون و روار گیوه‌بافی کندازی مرودشت تشکیل و دفاع شد و به‌تازگی با صدور رأی مثبت به ثبت ملی رسید.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید