• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
جمعه 30 تیر 1402
کد مطلب : 197877
+
-

هشتگ‌های پرتکرار

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته به موضوعات متعددی واکنش نشان دادند که در صدر هشتگ‌ها قرار گرفت.

#افزایش_پرواز
رونق پروازهای تهران- کویت از فرودگاه امام ره
اخبار مرتبط با سفر همیشه طرفدار دارد و دست به‌دست می‌چرخد. درست مثل این خبر که اوایل هفته سعید چلندری، مدیرعامل فرودگاه امام خمینی(ره) اعلام کرد، علاوه بر شرکت هواپیمایی «کویت‌ایرویز» که 3پرواز هفتگی در مسیر کویت- تهران و برعکس انجام می‌دهد، پروازهای شرکت هواپیمایی «جزیره ایرویز» نیز در فرودگاه امام‌خمینی(ره) برقرار شد.با توجه به گسترش مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه، نخستین پرواز شرکت هواپیمایی کویتی جزیره ایرویز در مسیر آغاز شده و براساس برنامه ارائه شده از سوی شرکت جزیره ایرویز، قرار است این شرکت هواپیمایی 2 پرواز هفتگی در روزهای یکشنبه و جمعه انجام دهد.

#سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد
افتتاح پروژه‌های بزرگ
همزمان با سفر سیدابراهیم رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد، کاربران فضای مجازی اخبار این سفر را رصد و بازنشر کردند؛ سفری که ششمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم بود و افتتاح پتروشیمی گچساران، سد چمشیر، پروژه محور ترانزیتی پاتاوه-دهدشت و بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهیدسلیمانی شهرستان بهمئی، بازگشایی کارخانه قند یاسوج و احیای ۴۴ واحد تولیدی و صنعتی از جمله اقداماتی بود که در این سفر انجام شد. رئیسی همچنین در جمع عشایر دشت سقاوه، مردم یاسوج و مردم شهرستان بهمئی حاضر شد و در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد.

#فوتبال_خیابانی
فوتبال خیابانی همگانی شد
همزمان با داغ شدن موضوع دلالی در فوتبال، کوچک‌ترین خبر این حوزه با واکنش کاربران فضای مجازی همراه می‌شود. مثلا همزمان با اعلام علی خلیلی، سرپرست فدراسیون ورزش همگانی مبنی بر اضافه شدن فوتبال خیابانی (گل کوچک) به این فدراسیون با موافقت وزارت ورزش و جوانان، این خبر خوشحالی کاربران فضای مجازی را در پی داشت. «گل کوچک» یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در میان نسل‌های گذشته بود که در کوچه پسکوچه‌های همه شهرها با 2دروازه کوچک و یک توپ پلاستیکی بازی می‌کردند. این رشته سال‌ها به فراموشی سپرد شده بود و حالا با پیشنهاد فدراسیون ورزش‌های همگانی و موافقت وزارت ورزش، فوتبال خیابانی فعالیت خود را در این فدراسیون آغاز خواهد کرد.

#برق
قبض رایگان مشترکان پرمصرف!
شاید باورتان نشود اما یکی از خبرهای خوب روزهای گذشته و خشنودی کاربران فضای مجازی این بود که مشترکان پرمصرف با کاهش متعارف مصرف برق در شرایطی می‌توانند مشمول دریافت قبض رایگان نیز شوند. به‌گفته مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق این گروه بدانند تعرفه آنها براساس قانون از یارانه برخوردار نیست و قبض‌های سنگینی دریافت خواهند کرد مگر اینکه در مصرف خود تجدیدنظر کرده و مانند ۸۰ درصد مشترکان خوش مصرف عمل کنند تا مشمول قبض‌های سنگین نشوند. ۸۰ درصد از مشترکان کمتر از الگوهای تعیین شده در تابستان مصرف دارند و ۲۰ درصد بیش از الگو مصرف می‌کنند، از این ۲۰ درصد هم 2 درصد بیش از ۷برابر یک مشترک متعارف مصرف برق دارند. این مشترکان درصورت رعایت از پاداش نیز برخوردار می‌شوند، حتی این عده از مشترکان می‌توانند با کاهش متعارف مصرف برق در شرایطی مشمول دریافت قبض رایگان نیز شوند.

#راهنمایی_و_رانندگی
تردد وسایل نقلیه از مسیر دسته‌های عزاداری ممنوع!
از چند روز قبل از آغاز‌ماه محرم، همه سازمان‌ها و نهادها دست به‌دست هم داده‌اند تا این ایام برای شهروندان با سهولت تردد سپری شود. به‌طوری‌که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، شیوه‌نامه جدید ترافیکی‌ماه محرم را اعلام کرده که براساس آن تردد همه وسایل نقلیه ازجمله خودرو و موتورسیکلت از میان دسته‌های عزاداری ممنوع است. بنا بر مفاد شیوه نامه راهور، رانندگان به‌منظور پیشگیری از هرگونه حادثه با فاصله مناسب از دسته‌های عزاداری حرکت کنند. همچنین، در حرکت کاروان‌های عزاداری باید پیش‌بینی سهم مسیر تردد خودروها و همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی و انتظامی انجام شود. همچنین هنگام پخش نذورات از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

#محرم 1445
زیر خیمه حسین
همزمان با رؤیت هلال‌ماه محرم‌الحرام ۱۴۴۵ و آغاز ایام سوگ سالار شهیدان، دوستداران این خاندان با به اشتراک‌گذاری اشعار، تصاویر و دلنوشته‌های متعدد ارادت خود را ابراز کرده‌اند و این موضوع به ترند فضای مجازی درآمده است.










 

این خبر را به اشتراک بگذارید