• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
جمعه 19 خرداد 1402
کد مطلب : 193979
+
-

گوی و میدان

رویدادهای ورزشی این هفته با خبرهای متنوعی از رشته‌های گوناگون همراه بود و حکایت از موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی در میادین داخلی و بین‌المللی داشت؛ از قهرمانی فرزانه فصیحی، قهرمان دوهای سرعت دوومیدانی بانوان کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه گرفته تا موفقیت نازنین ملائی و کیمیا زارعی در مسابقات جایزه بزرگ روئینگ مسکو که همگی خواندنی و قابل توجه است.

طلای دوومیدانی ترکیه به فصیحی رسید
فرزانه فصیحی، قهرمان دوومیدانی بانوان کشورمان با شرکت در مرحله نهایی ماده ۱۰۰متر رقابت‌های بین‌المللی شهر بورسا در کشور ترکیه با ثبت زمان ۱۱.۹۱ثانیه موفق شد در جایگاه نخست قرار گیرد و مدال طلا را از آن خود کند. فصیحی در جریان برگزاری دور مقدماتی این مسابقات موفق شده بود حد نصاب ۱۱.۸۳ثانیه را به ثبت برساند و به‌عنوان نفر نخست به مرحله نهایی راه ‌یابد.

موفقیت بانوان ورزشکار ایرانی در مسکو
نازنین ملائی و کیمیا زارعی نیز از دیگر بانوان سرآمد ورزشی در روزهای گذشته هستند که در ادامه مسابقات جایزه بزرگ روئینگ مسکو مدال برنز ماده 2نفره سبک وزن را کسب کردند. ورزشکارانی از کشورهای بلاروس، ازبکستان، روسیه، قزاقستان، صربستان، ارمنستان و ایران در قالب ۲۵تیم در این رقابت‌ها حضور داشتند. در ادامه این مسابقات ملی‌پوشان ایران در دور فینال 3ماده به مصاف حریفان رفتند.

درخشش کراسفیت‌کار ایران در آسیا
مرتضی صداقت، ستاره کراسفیت ایران در رقابت ۳۰کراسفیت کار برتر آسیا و روسیه پس از ورزشکار روس به‌عنوان نایب قهرمانی رسید. رقابت‌های قهرمانی آسیا با حضور ۳۰کراسفیت‌کار برتر قاره کهن و روسیه در بوسان کره‌جنوبی برگزار شد و نماینده ایران با شایستگی عنوان نایب قهرمانی را به‌خود اختصاص داد. او فاصله میلی‌متری با نفر اول داشت و بخت نخست قهرمانی همراه او بود، اما در روز آخر رقابت‌ها با کمترین اختلاف ممکن به رتبه دوم اکتفا کرد.

اعزام تیم دراگون‌بوت بانوان به کاپ جهانی چین
کتایون اشرف، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی از اعزام تیم دراگوت‌بوت به کاپ جهانی چین خبر داده و گفته تیم دراگون‌بوت زنان و مردان از ۳۰ خرداد تا سوم تیر‌ماه به کاپ قهرمانی جهان چین اعزام می‌شوند. این مسابقات در وی چانگ چین برگزار می‌شود و حضور تیم دراگون بوت در این رقابت‌ها می‌تواند کسب تجربه خیلی خوبی باشد.

عذرخواهی کاپیتان از هواداران استقلال
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال از هواداران این تیم عذرخواهی کرد. تیم فوتبال استقلال در آخرین بازی فصل مقابل پرسپولیس شکست خورد تا قهرمانی جام حذفی را هم مقابل رقیب دیرینه از دست رفته ببیند. پس از این دیدار، انتقادات زیادی نسبت به عملکرد سیدحسین حسینی مطرح شد که در نهایت این بازیکن را مجبور به واکنش کرد.

مدال برنز پارادوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا
در ادامه نخستین روز از چهل‌و‌دومین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جاده آسیا نماینده کشورمان در بخش پاراسایکلینگ موفق شد یک مدال برنز کسب کند. مهدی محمدی، یکی از نمایندگان ایران در این بخش در مسابقه تایم تریل انفرادی پارادوچرخه‌سواری آسیا در کلاس 5c با ایستادن در رده سوم ضمن کسب مدال برنز، کاروان ایران را صاحب نخستین مدال خود در آسیا کرد. مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جاده آسیا از ۱۷ تا ۲۳خردادماه در تایلند برگزار می‌شود. تیم ایران با ترکیب ۱۴ورزشکار در این رویداد شرکت کرده است.

دعوت از ٢۵ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ٢۵بازیکن را برای حضور در مسابقات کافا به اردوی این تیم دعوت کرد. 2بازیکن هم با نظر کادرفنی برای انجام امور بازتوانی در تهران خواهند ماند. بازیکنان دعوت‌شده به اردو باید ساعت ١٢روز شنبه ‌خود را به کادرفنی تیم ملی معرفی کنند. تیم ملی فوتبال ایران بعدازظهر روز یکشنبه برای حضور در مسابقات کافا عازم بیشکک قرقیزستان می‌شود.

رکابزنان جوان ایران هفتم شدند
دومین روز از مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جاده آسیا با کسب 2عنوان هفتمی برای نمایندگان ایران در رده سنی جوانان پیگیری شد. چهل‌ودومین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی آسیا در سال۲۰۲۳ به میزبانی تایلند در حال برگزاری است که در دومین روز مسابقات، نمایندگان ایران در مواد تایم تریل رده سنی جوانان زنان و مردان رقابت کردند. ساناز ایران منش و پوریا یعقوبی در این مواد مسابقه دادند که هر دو در بخش خود به مقام هفتم رسیدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید