• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19393
+
-

اشرفِ مصدومان

اشرفِ مصدومان

رسانه‌های مراکشی از آسیب‌دیدگی مدافع کناری شناخته‌ شده این تیم قبل از مسابقه با ایران خبر داده‌اند. اشرف حکیمی در جلسه‌های تمرینی تیمش مصدوم شده و به‌نظر می‌رسد شانسی برای همراهی مراکش در اولین مسابقه جام‌جهانی نداشته باشد. او با انگیزه بسیار زیادی به اردوی شیرهای اطلس ملحق شد تا برای تبدیل شدن به یکی از ستاره‌های جام تلاش کند اما حالا غیبت احتمالی این بازیکن در دیدار نخست، حتی ممکن است جایگاه‌اش برای دیدارهای بعدی نیز در خطر قرار بدهد. اشرف 19ساله، یکی از جوان‌ترین بازیکنان حاضر در جام‌جهانی 2018 به شمار می‌رود. او فقط چند ماه بزرگ‌تر از جوان‌ترین فوتبالیست جام دنیل ارزانی است. روند پیشرفت حکیمی، با سرعت خارق‌العاده‌ای طی شده و همه در انتظار تماشای قریحه ذاتی این بازیکن در روسیه هستند. او اولین بازیکن عرب تاریخ رئال مادرید و البته اولین بازیکن مراکشی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود. پسری که در یک خانواده مهاجم مراکشی در ختافه اسپانیا متولد شد و از کودکی به آکادمی رئال مادرید پیوست و بعد از 10سال، زیر نظر زیدان به آرزویش برای بازی در تیم اصلی رسید. او این فصل در جدال با تاتنهام، ثابت کرد که تعریف و تمجیدهای فلورنتینو پرز از یک بازیکن ناشناخته مراکشی بیهوده نبوده‌اند. اشرف حکیمی اگر چه هنوز به سطح دنی کارواخال نرسیده اما بدون تردید یک ذخیره مطمئن برای مدافع راست رئال به‌شمار می‌رود. او با سرعت و انعطاف‌پذیری بالا، مایه‌های تبدیل شدن به یک فوتبالیست بزرگ را دارد. اشرف حکیمی می‌توانست در رده‌های سنی پایه برای اسپانیا به میدان برود اما تصمیم بازی برای مراکش از همان دوران نوجوانی، او را در سرزمین مادری‌اش به محبوبیت رساند. مدافع راست دوم رئال مادرید، در تیم‌ملی با نظر هروه رنار به‌عنوان مدافع چپ بازی می‌کند. چرا که رنار برای سمت راست به نبیل دیرار پرتجربه اعتقاد دارد. حکیمی فقط 10بار برای این تیم به میدان رفته و تنها یک‌بار موفق به گلزنی با لباس مراکش شده اما درباره اهمیت‌اش برای این تیم، تردیدی وجود ندارد. 
مصدومیت یکی از سرشناس‌ترین مهره‌های فوتبال مراکش در آستانه بازی با ایران، یک امتیاز روحی و روانی برای تیم‌ملی است اما نباید تصور کرد که «چپ» مراکشی‌ها در نبرد با تیم کی‌روش، بدون اشرف خالی خواهد ماند. آنها برای سمت چپ خط دفاعی، یک فوتبالیست بااستعداد دیگر را نیز در اختیار دارند. «حمزه مندیل» 20ساله به احتمال زیاد جانشین اشرف در اولین مسابقه مراکش در جام‌جهانی خواهد بود. این مدافع چپ‌پا در سال 2016 مورد توجه باشگاه لیل قرار گرفت و به تیم دوم این باشگاه ملحق شد. او تنها بعد از یک سال راه‌اش را به‌سمت تیم اصلی هموار کرد و حالا یکی از مهره‌های ثابت لیل به شمار می‌رود. او بااستعدادتر از آن است که روی نیمکت تیم‌ملی قرار بگیرد اما خشونت بازی‌اش، موجب شده رنار، اشرف حکیمی را برای بازی در سمت چپ انتخاب کند. حالا مصدومیت حکیمی بهترین فرصت برای مندیل است تا انگیزه‌های فوق‌العاده‌اش را به نمایش بگذارد و از بازگشت به نیمکت فرار کند. او با درخشش در جام‌جهانی، می‌تواند به باشگاهی بزرگ‌تر از لیل منتقل شود. تصمیم مندیل برای بازی در تیم‌ملی مراکش، کاملا جنجالی بوده است. چرا که پدر او اهل ساحل عاج است اما حمزه در مراکش متولد شده و خودش را متعلق به این کشور می‌داند. او برای صعود به جام‌جهانی، در آخرین مسابقه، پیروزی در برابر کشور پدرش را جشن گرفت. 
جنگ کی‌روش و رنار در پترزبورگ، یک شطرنج تمام عیار خواهد بود. بازی مهره‌ها و حرکت‌ها. بازی تصمیم‌های سرنوشت‌ساز و اشتباه‌های تعیین‌کننده. تا چند روز قبل، تصور می‌شد مهدی طارمی و اشرف حکیمی در این مسابقه روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت اما حالا مصدومیت، احتمال حضور هر دو بازیکن را در این نبرد به صفر نزدیک کرده است. مهم‌ترین دغدغه کارلوس و هروه در روزهای منتهی به بازی، شاید انتخاب بهترین گزینه برای جانشینی این دو مهره مصدوم باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید