• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19390
+
-

معمای حسن رحیمی

معمای حسن رحیمی

محسن محمود صفری | 
ترکیب تیم‌ملی کشتی ایران در بازی‌های آسیایی قرار است بعد از دو تورنمنت گرجستان و ترکیه نهایی شود. کشتی‌گیران بعد از مسابقات آسیایی مسابقات جهانی مجارستان را در پیش دارند که به‌نظر می‌رسد مربی فعلی تیم‌ملی کشتی‌آزاد قصد دارد خودش در این مسابقات کشتی‌ بگیرد.
    رحیمی: خداحافظی نکرده‌ام 
پس از برگزاری مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم‌ملی و تشکیل شورای فنی با درخواست رحیمی، قاسمی و یزدانی برای دادن فرصت دوباره به آنها رد شد ولی به آنها اجازه داده شد به صورت اختیاری در اردو حضور داشته باشند. پس از پایان مرحله اول، در مرحله دوم از حسن رحیمی به‌عنوان مربی دعوت شد تا در اردوی تیم‌ملی حضور داشته باشد که از همان زمان شائبه خداحافظی او از دنیای قهرمانی مطرح شد. حسن رحیمی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک درباره خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی به همشهری‌ورزشی گفت: «این صحبت‌ها اصلا صحت ندارد چون هنوز تصمیمی برای خداحافظی از دنیای قهرمانی نگرفته‌ام. تا هر زمانی که توان داشته باشم و بتوانم برای ایران افتخار آفرینی کنم کشتی خواهم گرفت. من سرباز کشتی هستم و هرجا که نیاز باشد خدمت خواهم کرد. در این مقطع از من خواسته شد به‌عنوان مربی در اردوی تیم باشم که اطاعت کردم، ولی در آینده شاید اتفاق دیگری رخ دهد. در حال‌حاضر هم سعی می‌کنم تجربیاتم را در اختیار کشتی‌گیران جوان‌تر قرار دهم تا بتوانند در مسابقات برون مرزی پرچم ایران را به اهتزاز درآورند.» 
    رحیمی به یک وزن بالاتر می‌رود
حسن رحیمی پیش از مسابقات جهانی2017 فرانسه پایش را به تیغ جراحان سپرد تا مصدومیت کهنه‌اش مداوا شود. رحیمی در حال‌حاضر دوران نقاهتش را پشت‌سر می‌گذارد و شنیده می‌شود قصد دارد برای مسابقات جهانی مجارستان در سال2018 دریک وزن بالاتر(61‌کیلوگرم) کشتی بگیرد. موضوعی که مشخص است رحیمی با توجه به شرایط وزنی‌اش و قوانین جدید، وزن‌کشی صبح مسابقات، دیگر نمی‌تواند در وزن اول کشتی بگیرد. رضا اطری در وزن اول در حال‌حاضر بیشترین شانس را برای جانشینی رحیمی دارد. اطری با توجه به مصدومیت رحیمی در مسابقات جهانی فرانسه نماینده ایران بود که نتوانست مدالی کسب کند. رحیمی در این سال‌ها نماینده شایسته ایران در مسابقات جهانی و المپیک بوده است که از سال2013 تا 2016 روی سکوهای قهرمانی مسابقات جهانی و المپیک قرار داشته است و از این جهت پیدا کردن جایگزین برای او در وزن 57کیلوگرم دشوار است.
    دو تورنمنت سرنوشت‌ساز
ترکیب تیم‌ملی کشتی‌آزاد برای بازی‌های آسیایی قرار است بعد از تورنمنت یاشار دوغو مشخص شود. با تصمیم شورای المپیک آسیا آزادکاران 6نماینده در جاکارتا خواهند داشت که این مساله کار را برای کاروان ایران سخت خواهد کرد چراکه در ادوار مختلف بازی‌های المپیک بسیاری از مدال‌های ایران را کشتی‌گیران کسب کرده‌اند. کشتی در بازی‌های آسیایی اینچئون2014 در 8وزن برگزار شد که هر تیم می‌توانست 7کشتی‌گیر شرکت کننده داشته باشد. تیم‌ملی کشتی ایران در اینچئون درمجموع 6مدال طلا، یک نقره و 5مدال برنز کسب کرد. همچنین قرار است ترکیب نهایی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی بعد از تورنمنت گرجستان معرفی شوند. فرنگی‌کاران طی چند سال اخیر نتایج خوبی کسب کرده‌اند و حتی بعد از تغییر و تحولات انجام شده در کادر فنی این تیم بعد از المپیک ریو توانستند روی سکو سوم دنیا قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید