• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19386
+
-

حاضر نیستم به هر قیمتی به روسیه بروم

حاضر نیستم به هر قیمتی به روسیه بروم

حمیدرضا علی‌پور| 
تیم‌ملی ایران روز جمعه اولین دیدار خود را در جام‌جهانی برابر مراکش برگزار خواهد کرد. در روزهای گذشته اسطوره‌های فوتبال‌مان در خصوص این بازی صحبت‌های مختلفی را انجام دادند و هر کدام به نوعی از تیم‌ملی حمایت کردند. شاید در این بین صحبت‌های علی کریمی برای هر کسی بسیار جذاب باشد. جادوگر فوتبال آسیا همچنان از کی‌روش عصبانی است اما این‌بار در نقش پیشکسوت برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کند و امیدوار است ایران بتواند از گروه خود صعود کند. علی کریمی روز گذشته در خصوص مسائل مختلفی با همشهری‌ورزشی گفت‌وگو کرد.
    در چند روز گذشته خبر رسید که تمرینات سپیدرود را آغاز کرده‌اید.
بله من در حال‌حاضر در رشت حضور دارم و تمرینات تیم را آغاز کرده‌ام. البته هنوز شرایط تیم نامشخص است و من فقط در دو سه روز گذشته یک تست استعداد‌یابی در رشت برگزار کردم که روز گذشته این تست‌گیری تمام شد و حالا باید ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
    قبل از حضور شما در رشت دست‌نشان تمرینات تیم را زیر نظر گرفت اما هواداران خواهان حضور شما شدند. 
هواداران سپیدرود به من لطف داشتند اما باید بگویم که کار دست‌نشان طبیعتا حرفه‌ای نبود. البته این را هم باید بگویم که او هم مقصر نبود. چون به او گفته بودند که ما با علی کریمی تسویه کردیم در صورتی که چنین اتفاقی نیفتاده بود. جالب است در روزهایی که تمام اخبار به صورت آنلاین منتشر می‌شود دست‌نشان نمی‌دانسته که هنوز با من و کادر من تسویه نشده است و آنها قرارداد بستند. البته مهم این است که بهترین اتفاقات برای سپیدرود در این فصل بیفتد و مهم نیست که علی کریمی باشد یا دست‌نشان.
    اگر الان بازی می کردم پرسپولیس را در این شرایط تنها نمی گذاشتم
    در شرایطی که باشگاه پرسپولیس با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند اما بعضی از بازیکنان تیم را ترک کرده‌اند، به‌عنوان اسطوره پرسپولیس در این‌باره چه نظری دارید؟ 
قبل از اینکه چیزی بگویم باید این مطلب را عنوان کنم که شاید چون من خودم از پرسپولیس رفتم، اگر هر حرفی بزنم خودم ناقض آن باشم اما ما در شرایط متفاوتی پرسپولیس را ترک کردیم و حتی قبل از من مهدوی‌کیا، کریم باقری، امامی‌فر و ترابیان و خیلی از بازیکنان دیگر از تیم جدا شده بودند اما باید قبول کنیم که این دفعه شرایط پرسپولیس خاص بود و هست و می‌خواهم به همین دلیل نکته‌ای را بگویم.
    چه نکته‌ای؟
من اگر به شخصه خودم فوتبال بازی می‌کردم و با تیمی دو بار متوالی قهرمان شده بودم، در این شرایط هرگز تیم را تنها نمی‌گذاشتم و حتی باید بگویم جایی بهتر از پرسپولیس را هرگز نمی‌توانستم پیدا کنم. خیلی از این بازیکنان که هنوز قرارداد را نبسته‌اند یا هنوز وضعیت مشخصی ندارند، از لیگ‌هایی پیشنهاد دارند که هنوز خود من اسم آن لیگ را نشنیده‌ام. فقط امیدوارم بازیکنان از این تصمیمی که گرفتند 6ماه دیگر پشیمان نشوند.

    درمورد شخصیت کی‌روش صحبت کردم نه درمورد مسائل فنی سرمربی ایران 
    تیم‌ملی روز جمعه اولین دیدار خود را در جام‌جهانی برگزار خواهد کرد. به نظرتان چه نتیجه‌ای به‌دست می‌آوریم؟
درمورد تیم‌ملی که دیگر صحبتی ندارم و مثل همه مردم ایران برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. خیلی‌ها فکر می‌کنند ما اگر انتقادی به کی‌روش می‌کنیم با ایشان مشکل فنی داریم. من در مورد شخصیت و نوع اظهارنظر کی‌روش صحبت کردم و هرگز در مورد مسائل فنی سرمربی تیم‌ملی حرفی نزدم. بالاخره هر مربی سلیقه خودش را دارد و اگر صحبتی درمورد سیدجلال و وریا کردم به نظرم رسید بازیکنانی بودند که می توانستند جزو نفرات اصلی تیم‌ملی باشند.
    نکته اینجاست که در ماه‌های گذشته تنش زیادی بین شما و کی‌روش رخ داد.
من اگر حرفی زدم به‌خاطر توهینی بود که کی‌روش به من کرد و تا روزی که کی‌روش عذرخواهی نکند من از موضع خودم کوتاه نمی‌آیم. 

    امیدوارم ایران در جام‌جهانی نتیجه بگیرد
    حریفان تیم‌ملی را چه‌طور می‌بینید؟
من هم دوست دارم تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی بازی‌های خوبی را انجام دهد و تمام مردم ایران را خوشحال کند. در جام‌جهانی هر نتیجه‌ای می‌تواند اتفاق بیفتد و به همین دلیل غیرقابل پیش‌بینی است.
    فکر می‌کنید ایران می‌تواند از گروه خودش صعود کند؟
ایران شاید روی کاغذ شانسی نداشته باشد اما آن‌قدر اتفاقات غیرمنتظره در فوتبال افتاده است که انتظار هر چیزی را می‌توان داشت و ایران این شانس را دارد که از گروه صعود کند. 
    در آستانه جام‌جهانی خیلی از تغییر پست‌های بازیکنان و به خصوص روزبه چشمی انتقاد می‌شود. در این مورد چه نظری دارید؟
خب باید بگویم که مربیگری کاملا سلیقه‌ای است و کی‌روش تشخیص داده که روزبه چشمی در دفاع آخر بازی کند. روزبه چشمی جزو بازیکنان تاثیرگذار استقلال در این فصل بوده اما با این شرایطی که تیم‌ملی دارد به نظرمن روزبه در پست هافبک دفاعی خیلی بیشتر می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند. اما می‌خواهم در این‌باره هم مطلبی را بگویم.
    چه مطلبی؟
من از مطبوعات یک انتظار دارم آن‌هم این است که بدانند که اگر تیم‌ملی به امید خدا نتیجه گرفت فقط کار کارلوس کی‌روش به تنهایی نیست و اگر خدای نکرده تیم‌ملی نتیجه نگیرد تقصیرش گردن علی کریمی و برانکو و شفر نخواهد بود. این را باید بگویم که از نتیجه نگرفتن تیم‌ملی سودی گیر من نمی‌آید. نمی‌دانم چرا یکسری از افراد فکر می‌کنند اگر تیم‌ملی نتیجه نگیرد من سود می‌برم، من چه سودی می‌توانم از نتیجه نگرفتن تیم‌ملی ببرم؟ مگر من دنبال مربیگری تیم‌ملی هستم؟ این حرف خنده‌داری است.

    حاضر نیستم به هر قیمتی به روسیه بروم
    البته خود کی‌روش هم اعلام کرده بعد از من نباید مربی بیاید که بازیکنی که به بطری آب لگد می‌زند را بازی دهد.
اولا من بعد از آن اتفاق در بازی بعد بیرون از ترکیب بودم. دوما چرا استاد در این 8سال در این‌باره صحبتی نکرده و چه کسی این مطلب را به کی‌روش یادآوری کرده است؟
    با همه این اتفاقات برای دیدن جام‌جهانی به روسیه خواهید رفت؟
من نمی‌دانم این چه صحبتی است! چرا همه انتظار دارند من به روسیه بروم؟ من جام‌جهانی را می‌نشینم و از خانه نگاه می‌کنم. من اگر می‌خواستم خیلی راحت می‌توانستم برای دیدن جام‌جهانی بروم اما حاضر نیستم به هر قیمتی به روسیه بروم. اصلا من یک سوالی دارم؟
    چه سوالی؟
چرا زمانی که کی‌روش دستیار می‌خواست من اسطوره بودم اما حالا شده‌ام دشمن تیم‌ملی؟ کی‌روش که از من ایرانی‌تر است چرا 40درصد از قرادادش را تخفیف نمی‌دهد تا 4ساله تمدید کند. اگر این کار را انجام دهد من از او تشکر هم می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید