• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193754
+
-

با مردم/موانع پلاستیکی در طول جاده‌ها شبرنگ شوند

یک راننده کامیون هستم و به واسطه شغلم ناچارم شب‌ها در جاده‌های مختلف تردد کنم. بسیاری از مواقع شاهدم که موانع پلاستیکی کنار جاده‌ها و مسیرها که عموما هم قرمزرنگ هستند، هیچ علامت شبرنگی ندارند که رانندگان بتوانند آنها را تشخیص دهند. همین موضوع باعث می‌شود که با این موانع برخورد کنند که این برخورد منجر به انحراف از مسیر و تصادف خواهد شد. لازم است‌رنگ این موانع طوری طراحی شود که به خوبی در شب قابل رویت و تشخیص باشند.
محمدی از قزوین

بند مربوط به جوانی جمعیت به بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان بازگردد
قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و بر اجرای آن تأکید شده است. آموزش و پرورش نیز در این قانون مکلف به انجام وظایفی است. در بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان 1401-١۴٠٠ بند ۴ مادرانی که دارای فرزند از تاریخ مشخصی باشند در لیست نقل و انتقال قرار گرفته و منتقل می‌شوند. متأسفانه این بند در نقل و انتقال ١۴٠2-١۴٠1 حذف شده است که خلاف قانون جوانی جمعیت و بندهای ١١١۴ و ١٠٠۵ قانون اساسی است. با توجه به شرایط بحرانی جمعیتی حذف این بند موجب کاهش تمایل فرهنگیان به فرزند‌آوری و ایجاد مشکلات متعدد خواهد شد. خواهشمند است که صدای ما فرهنگیان باشید.
کوثری از تهران

پیامک
لامپ‌های روشنایی معابر در شهرک قدس قم دائم روشن است
درحالی‌که در اکثر مناطق شهر قم و در تمام ساعات شبانه‌روز به دلایلی نظیر مدیریت مصرف بهینه، فرسودگی شبکه انتقال و... برق خانگی و صنعتی قطع می‌شود، در ساعات روز اکثر لامپ‌های تیر‌های چراغ برق کوچه‌ها و معابر منطقه مسکونی بنده (شهرک قدس، هدایت ۱۹) به‌دلیل بی‌توجهی اداره برق روشن است و هزینه اسراف برق از جیب مردم تامین می‌شود. من به سهم خودم راضی نیستم و تقاضا می‌کنم این برق‌ها خاموش شوند.
جونقی از قم

با نانوایی‌هایی که گرانفروشی می‌کنند برخورد شود
یک نانوایی سنگکی حوالی خیابان میرداماد‌ هر عدد نان سنگک را به قیمت 10هزار تومان می‌فروشد. وقتی هم که نسبت به بالابودن این نرخ اعتراض می‌کنیم می‌گویند همین است که هست و اگر نمی‌خواهید خرید نکنید! جدا از حرف ناحق و نادرست گردانندگان این نانوایی، برای شخصی مثل من که هم سالمند هستم و نمی‌توانم مسیر طولانی را برای خرید نان بروم و هم یک بازنشسته با حقوق حداقل هستم این وضعیت عذاب‌آور شده است.
از مسئولان درخواست دارم تا با این قبیل تخلفات برخورد جدی و قانونی داشته باشند تا نرخ فروش نان که قوت غالب مردم است دلبخواهی نباشد.
مرادی از تهران

پیام
میادین میوه و تره‌بار کارشان را یک ساعت زودتر شروع کنند

عده زیادی از مردم برای تهیه مایحتاجشان به میادین میوه و تره‌بار مراجعه می‌کنند. از طرفی فصل گرما هم شروع شده و بیرون‌آمدن از خانه برای خیلی از افراد خصوصا سالمندان بسیار مشکل است؛ به همین‌خاطر درخواست داریم تا این مراکز کارشان را یک ساعت زودتر شروع کنند تا مردم مجبور به بیرون‌آمدن از خانه در ساعات اوج گرما نباشند.
غریب‌نواز از تهران

کمربندی شهر ایلخچی در ارومیه تکمیل شود
شاهراه ابریشم که از استان آذربایجان غربی شروع می‌شود و تا شهر تهران ادامه دارد در مسیر خود از داخل شهر ایلخچی گذر می‌کند که این مسئله باعث ترافیک شدید شده و بعضی مواقع منجر به حوادث ناگوار رانندگی می‌شود. این در حالی است که از چند سال قبل کمربندی در دست ساخت این شهر به حال خود رها شده و زیرسازی‌های آن در حال تخریب است. از مسئولان وزارت راه و شهرسازی تقاضای رسیدگی و پاسخگویی داریم.
مرجان دوستی از تبریز

وزارت آموزش و پرورش به انتقاد‌های مردم و رسانه‌ها پاسخ دهد
چرا وقتی درباره مسائل و مشکلات فرهنگیان مطالبی در مطبوعات چاپ می‌شود، روابط‌عمومی وزارتخانه از رسیدگی و پاسخگویی به آنها خودداری می‌کند؟ در گذشته به محض چاپ کوتاه‌ترین پیام آموزشی و بلندترین یادداشت‌ها این وزارتخانه پاسخی به مردم می‌داد. به خواسته‌های مردمی که انتقادات سازنده دارند توجه شود.
علی اکبر از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید