• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193748
+
-

کارشناسان پیش از این بارها درباره ایمنی ساختمان به مالکان اخطار داده بودند

20مغازه در آتش سهل‌انگاری

داخلی
20مغازه در آتش سهل‌انگاری

 بی‌توجهی به هشدارهای آتش‌نشانی بار دیگر حادثه‌ساز شد و در جریان آتش‌سوزی در انبار چسب و تینر، 20مغازه در آتش سوخت.
به گزارش همشهری، ساعت 9:37 صبح دیروز (سه‌شنبه) به آتش‌نشانی تهران خبر رسید که ساختمانی واقع در بازار تهران، در محدوده بازار سیدولی دچار آتش‌سوزی شده است. در همان دقایق اولیه آتش‌نشانان از 5ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند و عملیات آغاز شد. محل حادثه ساختمانی 3طبقه و قدیمی بود که در آنجا مغازه‌های مختلفی وجود داشت که اغلب محل نگهداری چسب و تینر بود. همین موضوع بر وسعت حادثه افزوده بود و شعله‌های آتش از این ساختمان زبانه می‌کشید و در حال سرایت به ساختمان مجاور بود.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این عملیات سخت و نفس‌گیر گفت: به‌دلیل گستردگی حادثه،  آتش‌نشانان 6ایستگاه دیگر نیز به محل اعزام شده و در مجموع همکارانم از 11ایستگاه مشغول اطفای حریق شدند. در همین حال خودروی تنفسی، تانکرهای پشتیبانی آب و کف نیز در محل حضور داشتند.
او در ادامه گفت:‌ محل حادثه که مملو از چسب و مواداولیه تولید چسب به‌خصوص تینر بود و حدود ۱۵ تا ۲۰مغازه به وسعت حدود هزار مترمربع و دارای سقف شیروانی کاملا شعله ور شده و آتش به بخش‌هایی از پاساژ مجاور هم سرایت کرده بود، با این حال همکارانم در همان لحظات اولیه آتش‌سوزی را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کردند. با این حال خاموش کردن آتش کار دشواری بود که ساعت‌ها طول کشید.
ملکی در ادامه گفت:‌ تا عصر سه‌شنبه (دیروز) آتش‌سوزی در 2 طبقه بالایی ساختمان به‌طور کامل خاموش شد اما به‌دلیل وجود مقدار زیادی اجناس قابل اشتعال و اینکه این ساختمان فقط یک راه پله به زیرزمین دارد، آنجا همچنان شعله‌ور بود و همکارانم با احتیاط مشغول خاموش کردن آتش بودند.
او درباره وضعیت ایمنی این ساختمان نیز گفت: این ساختمان پیش از این 5-4مرتبه توسط کارشناسان مورد بازدید قرار گرفته و مسئولان آنجا اخطار دریافت کرده بودند اما از شیوه سیم‌کشی برق و وضعیت داخلی آنجا مشخص  است که به این اخطارها هیچ ترتیب اثری داده نشده و در نهایت این حادثه اتفاق افتاد.
از سوی دیگر معاون سازمان اورژانس کشور از سوختگی ۵۰ تا ۷۰درصدی 3نفر در این حادثه خبر داد. بابک یکتاپرست در این‌باره گفت:‌ حریق انبار چسب 3مصدوم داشت که سوختگی آنها بین ۵۰ تا ۷۰درصد است و تیم اورژانس تهران از دقایق اولیه حادثه تا آخرین لحظات در محل حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید