• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 16 خرداد 1402
کد مطلب : 193673
+
-

روح خدا در جماران

از پنجشنبه 28اردیبهشت تا 14خرداد سال 68، روزهای نگران‌کننده‌ای بر مردم ایران گذشت. این روزها و شب‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

پنجشنبه 28اردیبهشت
خونریزی در دستگاه گوارش امام (ره) شروع می‌شود. پزشکان بلافاصله ایشان را معاینه می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که 2زخم در معده امام (ره) وجود دارد. بلافاصله انجام آزمایش‌های مختلف در دستور کار تیم پزشکی ویژه‌ای قرار می‌گیرد .

یکشنبه 31اردیبهشت
به حاج احمدآقا گفته می‌شود که پدرشان هرچه زودتر باید جراحی شوند. میزان خونریزی دستگاه گوارش امام (ره) در حال افزایش است.

سه‌شنبه 2خرداد
صبح زود امام(ره) به اتاق عمل برده می‌شوند. عمل جراحی توسط دوربین مداربسته در خارج از اتاق عمل به تصویر درمی‌آید. جراحی کمتر از 2ساعت طول می‌کشد. مسئولان تصمیم می‌گیرند که همین امروز مردم را در جریان عمل جراحی موفق امام(ره) قرار دهند.

چهارشنبه 3خرداد
حال امام بعد از جراحی بهتر است. حالا مردم هم خبردار شده‌اند و موج نگرانی در جامعه دیده می‌شود. چند تن از مسئولان کشور همراه حاج‌احمد آقا به دیدار امام می‌آیند. لوله‌ای که روز قبل در نای امام (ره) قرار گرفته بود، امروز برداشته می‌شود تا ایشان صحبت کنند.

یکشنبه 7خرداد
به‌نظر می‌رسد که حال امام (ره) رو به بهبودی است. امروز هیچ مشکلی برای ایشان پیش نیامده است و فقط یک‌بار دچار کاهش فشار خون شده‌اند که طبیعی است. حاضران در بیمارستان می‌گویندکه امام (ره) امروز نماز را با وضو خوانده‌ و شب کمی غذا خورده‌اند.

دوشنبه 8خرداد
ناگهان وضع جسمی امام (ره) دچار تغییر شده است. امروز حال ایشان اصلا خوب نیست. مسئولان کشور و اطرافیان امام(ره) نگران شده‌اند. وضع تنفسی و ریوی امام دچار مشکل شده است و پزشکان برای جلوگیری از اختلالات کلیوی کاری از دستشان برنمی‌آید.

چهارشنبه 10خرداد
حال امام (ره) همچنان ناگوار است و هیچ تغییری در وضعیت جسمی‌ ایشان مشاهده نمی‌شود. لحظه به لحظه اوضاع بدتر می‌شود. معاینه‌های پزشکان از پیشرفت بیماری اصلی حضرت امام خبر می‌دهد. شیمی‌درمانی در دستور کار تیم پزشکی بیمارستان جماران قرار می‌گیرد.

شنبه 13خرداد
دفع ادرار به کلی مختل شده است. نوار قلب تغییرات بدی را نشان می‌دهد. امام (ره) با این وضعیت، نماز ظهر و عصر را می‌خوانند. ساعت 3بعداز ظهر یک ایست قلبی پیش می‌آید. با تلاش پزشکان، قلب دوباره فعال می‌شود. ساعت 22:20امام(ره) دعوت حق را لبیک می‌گوید.

یکشنبه 14خرداد
محمدرضا حیاتی، مجری خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی‌ایران در ساعت 7صبح پشت میکروفن قرار می‌گیرد و با صدای بغض‌آلود می‌گوید: « بسم‌الله الرحمن الرحیم. انالله و انا الیه راجعون. روح خدا به ملکوت اعلی پیوست.» جامعه در بهتی عظیم فرومی‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید