• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 13 خرداد 1402
کد مطلب : 193591
+
-

امام ره، ما، مرکز دنیا

یادداشت
امام ره، ما، مرکز دنیا

مجید باقری؛ معاون برنامه‌ریزی، سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران

«داغ‌های همه تاریخ را ما یکباره دیدیم؛ چراکه ما امت آخرالزمانیم و خمینی - این سلاله بنی‌هاشم - میراث‌دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک‌زدگی بشر در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی‌شد و هیچ منذری نمی‌آمد، خمینی میراث‌دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما داغ همه اعصار، داغی ا‌ست بی‌تسلی... . امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم؛ با داغ جراحتی سخت بر دل و باری سنگین بر دوش... . اکنون، این ماییم و امانت او. دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و تلمیذ مدرسه‌اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول‌الله(ص)، ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین‌بن علی(ع) و شب بی‌قمر غیبت انجامید، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدان خویش بسپارد و این خود نشانه‌ای است بر این بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب‌الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند.»
این توصیف زیبا و ژرف از امام شهیدان، حضرت روح‌الله (ره) را سیدشهیدان اهل قلم «شهید سیدمرتضی آوینی» بر زبان قلم جاری ساخته است؛ متفکر حق‌طلبی که با خون سرخش، حقانیت ایمان و اعتقادش را در تاریخ جاودانه ساخت.
آری، امام (ره) رفت و اینک بار سنگینی بر دوش ما بر جای مانده است؛ بار سنگینی که همه ما در قبال آن «کلُّکمْ راعٍ وَ کلُّکمْ مَسئولٌ عَن رَعِیته» هستیم و آن مسئولیت سنگین پاسداری از این انقلاب بی‌تکرار با خدمت صادقانه به مردم است که صاحبان اصلی انقلاب‌ هستند. اکنون که این سعادت نصیب همه ما شده تا در انقلاب مردمی - الهی خمینی کبیر(ره)، خادم مردم باشیم، واجب است در هر جایگاهی که هستیم از کارگر گرفته تا کارفرما و از کارمند گرفته تا مدیر، برای آنکه بتوانیم نقشی مؤثر در انقلاب الهی واگذاری زمین به حزب‌الله و مستضعفین ایفا کنیم، بهترین راهبرد را در پیش بگیریم. بهترین راهبرد هم همان است که نایب فرزانه و صالح امام روح‌الله(ره) - حضرت امام خامنه‌ای - برای ما به زیبایی و روشنی ترسیم کرده‌اند: «در جمهوری اسلامی، هرجا که قرار گرفته‌‌‌اید، همانجا را مرکز دنیا بدانید.»
هنگامی که ما با تأسی به این راهبرد حکیمانه، در هر جایگاه خدمت و شغلی، آن جایگاه خدمت‌رسانی را مرکز دنیا بدانیم، قطعاً تلاش خواهیم کرد تا با ترکیب تعهد و تخصص، بهترین خود باشیم و باکیفیت‌ترین خدمت را به خلق خدا ارائه کنیم؛ بی‌هیچ کم‌کاری، بی‌هیچ منت و بی‌هیچ کوتاهی.

این خبر را به اشتراک بگذارید