• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 13 خرداد 1402
کد مطلب : 193567
+
-

ژوزه در پارکینگ

تیم مارادونا به‌جای مورینیو قهرمان شد

ژوزه در پارکینگ

شکست آاس‌رم با مورینیو مقابل سویا در فینال لیگ اروپا نکته‌های زیادی داشت. اول اینکه مورینیو سرانجام برای نخستین‌بار در یک فینال اروپایی شکست خورد اما سویا باز هم فینال لیگ اروپا را به سود خود رقم زد. این هفتمین جام پادشاه لیگ اروپا یعنی سویا بود. نکته بعدی قهرمانی‌های تیم‌های سابق دیگو مارادونا در این فصل است. غیر از آرخنتینوس جونیور و نیوولز اولدبویز که تیم‌های مطرحی نیستند، 5تیم سابق اسطوره آرژانتینی؛ تیم ملی آرژانتین (جام‌جهانی)، بارسلونا(لالیگا)، ناپولی(سری‌آ)، بوکاجونیورز (آرژانتین) و سویا (لیگ اروپا) به جام رسیده‌اند.
مهم‌ترین اتفاق این مسابقه، داوری بود. رمی‌ها معتقد بودند در بازی اتفاقاتی افتاد که با وجود VAR نباید می‌افتاد. یک پنالتی این تیم نادیده گرفته شد تا خشم مورینیو برانگیخته شود و به سبک ساپینتو زمین و زمان را به‌هم بریزد. او که به عملکرد آنتونی تیلر انتقاد بسیاری داشت، پس از نشست خبری در پارکینگ ورزشگاه به انتظار داور انگلیسی ماند. ویدئویی از مورینیو منتشر شده که نشان می‌دهد او به داور انگلیسی توهین می‌کند و می‌گوید: «تو مایه ننگ هستی، این یک رسوایی بود.» مربی پرتغالی ممکن است به‌خاطر همین، محرومیت سنگینی بگیرد. او پس از الکلاسیکوی2012 نیز همین کار را انجام داده بود. مورینیو درباره نخستین شکستش در فینال گفت: «چیزی که گفتم این بود که ما یا با جام اینجا را ترک می‌کنیم و یا می‌میریم! خب، ما مرده‌ایم. از نظر بدنی، و از خستگی مرده‌ایم و از نظر ذهنی هم مرده‌ایم. ما مرده‌ایم زیرا فکر می‌کنیم این شکست ناعادلانه بود.» او بعد از این بازی فاش کرد که با هیچ تیمی برای فصل بعد مذاکره نکرده است.


این ســـی‌وچهارمیــــن قهرمانی یک تیم اسپانیایی در لیگ‌های اروپایی در قرن21 بود. ایتالیا(6)، انگلیس(13)، پرتغال(3)، هلند(یک) و آلمان(6)، دیگر قهرمان‌های این تورنمنت‌ها بوده‌اند. مجموع قهرمانی کشورهای دیگر در رقابت‌های اروپایی 7 تا از اسپانیا کمتر است که البته با برگزاری فینال لیگ کنفرانس و لیگ قهرمانان در غیاب اسپانیایی‌ها این اختلاف به 5جام می‌رسد.

این بازی 40خطا و 14کارت زرد داشت و در انتهای 90دقیقه از میان بازیکنان و کادرفنی فقط 7نفر کارت نگرفته بودند که 5تای آنها در وقت‌های اضافه اخطار دریافت کردند.

مونتیل پس از زدن پنالتی منجر به قهرمانی آرژانتین، این کار را برای سویا هم تکرار کرد.

دیبالا پس از مسی در سال2011 (به یونایتد) نخستین بازیکن آرژانتینی شد که در فینال یک جام اروپایی گل می‌زند. خود مسی هم نتوانسته بود در این 12سال در فینال‌ها گل
بزند.

اسپانیایی‌ها در این قرن در 18فینال اروپایی که مقابل تیم‌های غیراسپانیایی بازی کرده‌اند، برنده و قهرمان شده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید