• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
جمعه 12 خرداد 1402
کد مطلب : 193493
+
-

چه خبر از شهر؟

آماده‌سازی حرم مطهر امام خمینی ره برای میزبانی از زائران

شهر هیچ‌گاه خالی از خبر و جنب و جوش نیست و هر روز می‌توان خبرهای متنوعی از طرح‌ها و برنامه‌های تازه مدیریت شهری و حتی اتفاق‌های خوش یا حوادث غیرمترقبه خواند و شنید. پس شما هم اگر خواهان دنبال کردن مهم‌ترین خبرهای شهری در هفته‌ای که گذشت هستید، خبرهای این ستون را با ما مرور کنید.

افتتاح بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت

اول هفته و طبق رویداد شنبه‌های امید و افتخار شهرداری تهران به ایستگاه57 رسید و در قالب این برنامه، 7پروژه در مناطق6 و 19افتتاح شد. مدیریت شهری در این دوره، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و رها شده را در دستور کار قرار داده است و بهره‌برداری از آنها، هر هفته در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار انجام می‌شود. بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت که از سال1373در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار(منطقه19) آغاز شده بود، مهم‌ترین طرحی بود که این هفته با حضور مدیران شهری به بهره‌برداری رسید؛ این تصفیه‌خانه در راستای بازچرخانی آب (شیوه بیولوژیکی با استفاده از دستگاه‌های هوادهی) طراحی شده و بهره‌برداری از آن قطعا می‌تواند در تأمین آب موردنیاز فضای سبز منطقه19نقش کلیدی داشته باشد.

قطار ملی به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود

خبر شهری مهم دیگری که این هفته رسانه‌ای شد، در زمینه آخرین وضعیت قطار ملی بود. در این خبر اعلام شد؛ فقط 3مرحله تست دیگر تا اخذ مجوز اولیه بهره‌برداری از قطار ملی مترو باقی مانده است. پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو به مراحل پایانی تست‌های فنی و اخذ مجوز بهره‌برداری رسیده است. در مرحله اخذ مجوز اولیه فقط ۳مرحله تست دیگر باقی مانده که انتظار می‌رود تست‌های باقیمانده تا اوایل تابستان با موفقیت پشت سر گذاشته شده و با اخذ استاندارد‌های لازم، فرایند تولید انبوه قطار ملی مترو از نیمه دوم امسال در شرکت واگن‌سازی‌ تهران آغاز شود.

پرداخت کرایه اتوبوس با استفاده از تلفن همراه

اگر شما هم جزو آن گروه از مسافران اتوبوس‌های شهری هستید که به دنبال راهکار بهتر برای پرداخت کرایه اتوبوس اند، خبر جدید و خوشایند پرداخت کرایه اتوبوس با استفاده از تلفن همراه را از دست ندهید. در این زمینه، جلسه‌ آموزشی اپلیکیشن پذیرش بلیت تک‌سفره در خطوط اتوبوس تندروی تهران (BRT) برگزار و در آن کارشناسان سازمان فاوا ضمن معرفی ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن، نحوه‌ کار با آن را به مدیران، متصدیان و پیمانکاران طرف قرارداد شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آموزش داده و دسترسی لازم به افراد طرف قرارداد اعطا شد.این اپلیکیشن در راستای فراهم‌کردن زیرساخت یکپارچه برای نظارت بر روند پرداخت کرایه در خطوط اتوبوس تندروی تهران(BRT) طراحی شده است.

اجتماع باشکوه در میدان خراسان

ساعت 8شب دوشنبه هشتم خرداد، در آستانه سالروز میلاد امام رضا(ع)، امام هشتم شیعیان، جمع کثیری از مردم تهران، خودشان را به میدان خراسان و معابر و خیابان‌های اطراف رساندند تا در اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، شرکت کنند. برنامه با قرائت قرآن و صلوات خاصه امام رضا(ع) با حضور خادم‌یاران آستان قدس آغاز شد. نورافشانی، سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی و اجرای سرود خواهر و برادری مداحان اهل‌بیت(ع) از دیگر بخش‌های اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها بود. در ادامه شعرخوانی فرشته سادات حسینی، خواهر شهید مرزبان با عنوان «خواهر و برادری» را که عنوان این پویش مردمی بود، شاهد بودیم. آرتین سرایداران و خواهرش که پدر و مادرشان را در عملیات تروریستی سال گذشته در شاهچراغ از دست داده بودند هم در این مراسم حضور داشتند و به‌عنوان یک خواهر و برادر الگو از آنها تجلیل شد.

نامگذاری خیابانی در مشهد به نام «ابومهدی المهندس»

در روزهای پایانی این هفته هم خبری از شهر مشهد رسید و اعلام شد که خیابانی در مشهد به نام «ابومهدی المهندس» نامگذاری شده است. به‌گفته موسی الرضا حاجی بگلو، نایب‌رئیس و سخنگوی شورای شهر مشهد در راستای نامگذاری و مزین شدن خیابان‌ها و معابر شهر مشهد به نام شهدای گرانقدر در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر مشهد تصویب شد تا بلوار صابر منشعب از بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حد فاصل میدان احسان تا میدان شهدای نیروی هوایی به نام «شهید ابومهدی المهندس» نامگذاری شود.

آماده‌سازی حرم مطهر امام خمینی(ره) برای میزبانی از زائران

سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی نزدیک است و از این‌رو عملیات آماده‌سازی‌ حرم مطهر برای برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل درحال اجراست. به همین ‌منظور، آماده‌سازی‌ محوطه پیش‌بینی شده برای برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، صلواتی و پذیرایی از زائران در حال انجام است.

تعطیلی میادین میوه و تره بار تهران

برای روزهای تعطیل پیش رو مدنظر داشته باشید که میادین میوه و تره بار شهرداری تهران یکشنبه ۱۴خرداد تعطیل است. سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) به شهروندان اعلام کرد تمام میادین و بازارهای میوه تره بار روز یکشنبه ۱۴خرداد مصادف با ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) تعطیل است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید