• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193443
+
-

خوش بگذره

فاطمه عباسی

آخـر هفتـه‌ها، فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است. هرچند تعطیلات آخر هفته کوتاه است اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید ‌یا چه سرگرمی‌هایی داشته باشید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گشت و گذار در موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از سرشناس‌ترین موزه‌های ایران است و شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن و مالک یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعه مهم هنر نوگرا در دنیاست. اگر تا به حال گذرتان به این موزه نیفتاده، آخر این هفته فرصت خوبی است تا سری به موزه هنرهای معاصر بزنید؛ چرا که اکنون نمایشگاه «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» با نمایش ۳۲ اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است. در این نمایشگاه ۲۶ اثر هایپررئال به همراه چندین اثر پاپ و نئورئالیسم در معرض نمایش هستند. تعدادی از این آثار بیش از یک دهه قبل به نمایش گذاشته شدند اما آخرین نمایش برخی از آثار هم به پیش از انقلاب اسلامی یا اوایل آن بازمی‌گردد. برای نخستین بار 10اثر از 3 هنرمند هم به نمایش گذاشته شده است. درباره هایپررئالیسم هم باید بگوییم که گرایشی است که در اواخر دهه ۶۰ و ابتدای دهه ۷۰ میلادی، بیشتر در کرانه غربی آمریکا شروع به ظهور کرد. این گرایش در کنار جنبش پاپ و جنبش مفهومی، واکنشی بود به تسلط مطلق هنر انتزاعی یا انتزاع اکسپرسیونیستی که در آن زمان به‌صورت یک ارزش و جنبش تمام و کمال بر صحنه هنری آمریکا تسلط داشت. زرق و برق خودروهای آمریکایی، رستوران‌ها، تفریحات آمریکایی و... آن‌ چیز‌هایی بود که هنرمندان هایپررئال آمریکا سعی در نمایش آن داشتند تا تصویری از جامعه آن زمان آمریکا ارائه کنند. ریچارد مک لین، جان سالت، ‌دان ادی، ریچارد استس، رالف گوئینگز، مایک گورمن، چاک کلوز، هوارد کانوویتز، رابرت کاتینگهام، مالکوم مورلی، دوان هانسون و ژان سابیسکی از هنرمندانی هستند که آثار آنها در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا چهارم تیرماه برپاست و می‌توانید از آن بازدید کنید. ضمن اینکه اگر نخستین بار است که به موزه هنرهای معاصر می‌روید، به بنای این موزه هم توجه کنید که در سبک معماری مدرن و با الهام از بادگیرهای کویری ایران طراحی شده است.

تفریح در ساحل دریاچه

درست است که تهران دریا ندارد، اما دریاچه که دارد. اگر دلتان نشستن کنار آب و خیره شدن به دور دست‌ها را می‌خواهد یا دوست دارید یک روز تعطیل در کنار خانواده به یک مکان تفریحی بروید، پیشنهاد می‌کنیم دریاچه چیتگر را امتحان کنید. البته این دریاچه به‌خاطر شباهت نقشه آن با نقشه ایران و برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان، با نام دریاچه شهدای خلیج‌فارس نیز شناخته می‌شود. دریاچه چیتگر تهران، تنها یک دریاچه نیست و تفریح‌های هیجان‌انگیز، رستوران‌های متنوع و همینطور یکی از شیک‌ترین مراکز خرید تهران را در فضای بسیار وسیع خود جای داده است. قایق‌سواری، سُرسُره سقوط آزاد، راید اسکیت هوایی، سینمای 6‌بعدی، سافاری پارک وحشت و… از تفریحات  این دریاچه است. خلاصه که این مکان تفریحی را حتما امتحان کنید و لذتش را ببرید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره