• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 9 خرداد 1402
کد مطلب : 193169
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/O754E
+
-

آهسته و پیوسته در مسیر پیشرفت

مشارکت زنان کارآفرین در عرصه‌های مختلف کشور به زبان آمار و ارقام

آهسته و پیوسته در مسیر پیشرفت

اگر توانمندی‌ها، تحصیلات و پتانسیل‌های بالقوه زنان کشور را در امر تولید و اقتصاد در نظر بگیریم، نمی‌توان ادعا کرد ظرفیت‌های جمعیت زنان کشور در عرصه‌های کارآفرینی به شایستگی و تمام و کمال به‌کار گرفته شده است، اما شواهد و مستندات نشان می‌دهند در سال‌های اخیر در این مسیر حرکتی رو به رشد داشته‌ایم و با وجود همه موانع اقتصادی که از تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان نشأت گرفته، بانوان ایرانی توانسته‌اند به‌عنوان کارآفرینانی مولد و متفکر در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند. در نوشتار زیر با زبان آمار و ارقام گوشه‌ای از این تلاش‌ها و دستاوردها را بیان کرده‌ایم.

شهرداری، حامی زنان کارآفرین سرپرست خانوار
بسیاری از بانوانی که به کارآفرینی روی می‌آورند، جزو زنان سرپرست خانوار به شمار می‌آیند و امور زنان شهرداری تهران برای راه‌اندازی کسب‌وکار و بقای فعالیت اقتصادی این بانوان، آنها را حمایت می‌کند. فاطمه یازرلو، معاون توانمندسازی امور زنان شهرداری تهران برگزاری جشنواره‌ها و بازارچه‌های دائمی و فصلی را از برنامه‌های حمایتی مدیریت شهری از زنان کارآفرین برمی‌شمارد و می‌گوید: «جشنواره زنان و تولید ملی از ظرفیت‌های مهمی است که هر سال برای حمایت از زنان کارآفرین توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود و اسفندماه سال گذشته دهمین دوره آن را پشت سر گذاشتیم.» او جشنواره زنان و تولید ملی را فضایی برای عرضه محصولات تولیدی کارآفرینان عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: «این جشنواره که از سال 1391پایه‌ریزی شده، مکمل ظرفیت‌های ایجاد‌شده در بازارچه‌های فصلی و دائمی است که به تناسب موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف در سطح شهر تهران دایر می‌شوند. در این بازارچه‌ها محصولات بانوان در زمینه پوشاک و صنایع‌دستی عرضه می‌شوند.»  یازرلو مراکز توانمندسازی کوثر را به ‌عنوان مکان‌های مناسبی برای فعالیت بانوان کارآفرین ذکر می‌کند و می‌گوید: « حمایت مدیریت شهری از بانوان کارآفرین به عرضه محصولات آنها محدود نمی‌شود و با دراختیارگذاشتن فضای این مراکز به کاهش هزینه کسب‌وکار آنها کمک می‌کنیم.» او آموزش و توانمندسازی را از دیگر خدمات حمایتی عنوان می‌کند که به بانوان کارآفرین ارائه می‌شود و می‌گوید: «هر ساله و به‌صورت مداوم دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم که در آن مباحثی مانند روش‌های نوین بازاریابی، فروش، شیوه‌های برتر تولید و ایجاد سرمایه، آموزش داده می‌شوند. این دوره‌ها با همکاری مؤسسات آموزشی مانند جهاد دانشگاهی برگزار می‌شوند تا مطالب آموزشی مطابق با دانش روز در اختیار بانوان قرار گیرند.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید