• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192933
+
-

کابوس حملات سایبری به زیرساخت‌های نظامی آمریکا

با وجود میلیون‌ها دلار هزینه، سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی هر ماه هدف ده‌ها حمله سایبری قرار می‌گیرند

نیروی دریایی آمریکا از حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی این سازمان خبر داده است. کارلوس دل تور، معاون فرماندهی نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه نیروی دریایی آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته مدعی شد که این حملات از سوی هکرهای مورد حمایت دولت چین بوده است. چین نه‌تنها در سال‌های اخیر که به‌مدت چنددهه از این شیوه استفاده می‌کند. این مقام آمریکایی از بیان جزئیات درباره کمیت و کیفیت این حمله سایبری خودداری اما تأکید کرد که نیروی دریایی آمریکا در سال‌های گذشته همواره با چنین حملاتی دست و پنجه نرم کرده است.

   هزینه هنگفت و کمبود نیرو
اظهارات این مقام آمریکایی درباره تشدید حملات سایبری علیه ارتش آمریکا در شرایطی است که واشنگتن هرساله میلیون‌ها دلار برای تامین امنیت سایبری نهادهای دولتی و نظامی در این کشور هزینه می‌کند. وب‌سایت «هیل» پیش‌تر به تشدید تهدیدهای سایبری علیه نهادهای نظامی و دولتی آمریکا اشاره کرده و نوشته بود که در آمریکا موضوع امنیت سایبری به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقامات و قانونگذاران آمریکایی تبدیل شده، به‌ویژه اینکه با وجود تشدید چنین تهدیدهایی، بخش مقابله با تهدید‌های سایبری در آمریکا در تلاش‌های خود برای تقویت مقابله با حملات سایبری همچنان با کمبود نیروی کار مواجه است.

   بخش‌ انرژی و نظامی زیر تیغ هکرها
بنابر این گزارش، بخش‌های انرژی، مالی، بهداشتی و نظامی همچنان با آمار بالای حملات هکری مواجه هستند. حملات سایبری در صنایع مربوط به این بخش‌ها به سرقت صد‌ها میلیون دلار منجر شده و همچنین به درز اطلاعات در این بخش‌ها و حتی اختلال در ارائه خدمات اساسی انجامیده است. بر همین اساس قانونگذاران و کارشناسان صنعتی در ماه‌های اخیر از سازمان‌های فدرال خواسته‌اند تا تلاش‌های خود را برای مقابله با حملات سایبری افزایش دهند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید