• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 2 خرداد 1402
کد مطلب : 192580
+
-

نگهداری حیوانات به روایت هشتگ ها

توییت گردی
نگهداری حیوانات به روایت هشتگ ها

بحث نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ‌ها ازجمله مباحث داغ در فضای مجازی است که هر از گاهی با مطرح شدن سؤال یا نظری خاص، ترند می‌شود.
سری به این فضا زدیم و کلیدواژه‌ها و یا هشتگ‌های نگهداری از حیوانات و نه به حیوان آزاری را کمی جست‌وجو کردیم.
کاربری نوشته: «امروز رفته بودم نانوایی، یهو یه خانم با یه سگ بغلش اومد تو صف. بزاق سگ رو میز نانوایی می‌ریخت! هیچ کس جرأت نمی‌کرد یه کلمه حرف بزنه یا به اون خانم اعتراض کنه، خودمم تا خواستم برم جلو چیزی بگم رفیقم به زور منو کشید کنار و نذاشت حرفی بزنم. خلاصه نان نخریدیم و حالمون هم بد شد!»
شاید یکی از حیرت‌انگیزترین توییت‌ها درباره حیوان‌آزاری‌های نوین مربوط به این کاربر باشد که لیستی از آخرین تعرفه‌های جراحی زیبایی حیوانات خانگی با ترند سگ را به نمایش گذاشته است: فرم دادن بینی 15تا 20میلیون، افتادگی پلک 10تا 15میلیون، کشیدن پوست 2تا 5میلیون، عمل حنجره (با هدف خوش صدا شدن) 10تا 20میلیون، جراحی فک 10تا 15میلیون، خالکوبی یک تا 5میلیون، بوتاکس یک تا 5میلیون، جراحی رحم (با هدف عقیم‌سازی‌) 2تا 5میلیون تومان.
این توییت نیز متعلق به کاربری است که می‌گوید: «آیا می‌دانستید اگر حیوان خانگی نخرید، چرخه حیوان‌آزاری مدرن و نوین و منبع درآمد سودجویان قطع می‌شود و روند طبیعی زندگی حیوانات بهبود می‌یابد؟ شما را به خدا حیوان خانگی نخرید. شما با خرید حیوان و سگ‌گردانی، باکلاس نمی‌شوید!»
کاربر دیگری می‌نویسد:«آمار حملات سگ‌های خانگی به آدما داره زیاد میشه. در میان این آمار حتی آمار حمله سگ‌ها به صاحبانشان هم دیده می‌شه. همین هفته پیش یه مرد تقریبا 40ساله به مرکز پزشکی ما مراجعه کرده و حسابی از ناحیه دست دچار آسیب شده بود. چرا؟ چون همسایه‌ها مدام بهش اعتراض می کردند که صدای سگت نمی ذاره ما آسایش و خواب راحت داشته باشیم. اونم با عصبانیت سراغ سگش رفته بود تا ساکتش کنه که یکدفعه سگ بهش حمله می‌کنه! بازم می‌پرسید چرا؟ چون جای سگ توی آپارتمان نیست؛ چون سگ رفتار طبیعی خودش رو باید داشته باشه؛ چون تربیت سگ متناسب با قواعد شهرنشینی، مصداق حیوان آزاریه!»
طنز نوشته تلخی هم در میان موج توییت‌ها دیده می‌شود:«دامپزشکی حسابی رونق گرفته! این روزها جراحی‌های زیبایی حیوانات باعث شده تا کلینیک‌های مربوط به آنها و مراکز زیبایی حیوانات خانگی شلوغ شود و دانشجویان دامپزشکی هم از بیکاری در بیان...»
کاربر دیگری گوشزد می‌کند:«چرا قانون بازدارنده‌ای برای حیوان آزاران نوین (صاحبان حیوانات خانگی و جراحان دامپزشکی) تصویب نمی‌شود؟ چرا با سگ گردان‌هایی که آمار حملات سگ‌ها به آدم‌ها را افزایش می‌دهند، برخورد مناسبی صورت نمی‌گیرد؟ این کاربر همچنین فیلمی از یک خانم جوان که به تازگی مورد حمله شدید سگ همسایه قرار گرفته بود، منتشر کرده است.»
توییت اعتراض‌آمیز کاربری بدین شکل است که جراحی‌های زیبایی حیوانات و پوشاندن لباس‌های مارک‌دار و مناسبتی به آنها واقعا دیگر نوبرانه جهالت است! توی آپارتمان‌های فسقلی اسیرشان می‌کنید بس نیست که اینطور هم به زیبایی و لاکچری‌بازی، زجرشان می‌دهید؟»
روایت یک کاربر نیز این چنین است که ضمن به اشتراک گذاشتن تصویر یک سگ در حالی‌که گوش‌هایش به شکل نوک تیز مورد عمل جراحی قرار گرفته، نوشته: «الان واقعا این حیوان زبان بسته زیبا شده است؟ پول می‌دهید و پول می‌گیرید برای آزاری به اسم زیبایی؟! اگر اوضاع مالی‌تان خوب است و خودتان را حیوان دوست و حامی حیوانات می‌دانید، بروید به شیوه‌های تأیید شده از حیوانات حمایت کنید. شما حیوان دوست نیستید؛ شما فقط پولدارِ جاهل هستید!»
کاربری که در شناسنامه صفحه مجازی‌اش، خودش را دامپزشک معرفی می‌کند، می‌گوید:«50درصد سگ‌ها پس از عمل جراحی حنجره با مشکلات و عوارض جدی ناشی از بیهوشی و عمل مانند ناتوانی در بلع غذا، سرفه‌های شدید و خشکی گلو و تغییرات خلق خویی و همچنین بسیاری از این 50درصد با خطر مرگ زودرس مواجه هستند».
نکته‌سنجی یک کاربر، توجه‌ها را اینگونه به خود جلب می‌کند که «ببینید پت شاپ‌ها چقدر شلوغ هستند؟ بیشتر خریدهای مربوط به حیوانات خانگی به‌ویژه سگ‌ها، لباس، پوشاک و اکسسوری‌های آرایشی و تزئینی است تا مواد خوراکی و بهداشتی! این یعنی اینکه صاحبان این حیوانات بیشتر از آنکه مدافع و حامی حقوق حیوانات باشند، رواج‌دهنده شیوه‌های مدرن حیوان آزاری در سایه مُدهای اجتماعی هستند!»
کاربری هم نوشته: «این حیوان زبان بسته که با خودت به مهمانی و پارتی می‌کشانی، نه کنسرو خوراک گوشت آبدار مخصوص سگ می‌خواهد، نه آن پابند پر سر و صدایی که به پایش بستی!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :