• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 خرداد 1402
کد مطلب : 192548
+
-

مترو در مدار نوسازی

رضایت اعضای شورای شهر از روند اورهال واگن‌ها و روند تولید قطار ملی

اعضای کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اورهال واگن‌های مترو، تولید و تست قطار ملی و همچنین نیازها، مشکلات و چالش‌های این بخش قرار گرفتند.

شرایط، بسیار امیدبخش است
سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از شرکت واگن‌سازی شهر تهران گفت: «براساس آنچه در بازدید دیدیم شرایط بسیار امیدبخش بود؛ یک سال پیش بازدیدی از این مجموعه داشتیم و گلایه‌مندی‌هایی را درخصوص عدم‌شتاب کار مطرح کردیم، اما امسال پویایی خوبی دیده شد. در این شرکت ۳۰۰واگن ظرفیت تولید و ۲۰۰واگن ظرفیت اورهال وجود دارد. برای ما خرید و اورهال اهمیت زیادی دارد و هزار و ۵۵۰میلیارد تومان در سال‌جاری برای تعمیرات تخصیص دادیم. هزار و ۸۵۰میلیارد تومان قرارداد برای اورهال منعقد شده و این جدیت برای اورهال وجود دارد.»

پیشرفت 92درصدی تست‌های قطار ملی
محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه تست‌های قطار ملی درحال نهایی شدن است، گفت: «یک شرکت بین‌المللی فرایندها را پایش می‌کند؛ تست‌ها بیش از ۹۲درصد پیشرفت دارد و باید خط‌هایی همچون خط ۴ دراختیار قرار بگیرد تا تست نهایی انجام شود و با توجه به ترافیک خط، باید شرایطی فراهم شود که تست‌های مکرر صورت بگیرد.»

بازگشت 4رام قطار به مدار پس از اورهال
مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از بازگشت 4رام قطار زمینگیر شده پس از اورهال به مدار در سال 1402خبر داد و به همشهری گفت: «42رام قطار نیاز به اورهال دارند که از این تعداد 13رام امسال اورهال می‌شوند. اورهال کامل 42رام باید برحسب بودجه‌های سال آینده برنامه‌ریزی شود، اورهال‌های اساسی هم انجام خواهد شد.

آمار
از توسعه مترو چه خبر؟

42رام قطار نسل قدیم(DC) نیاز به اورهال و ارتقا دارند.
13رام قطار در سال 1402 اورهال می‌شوند.
22رام قطار مترو شامل 10رام قطار DC و 12رام قطار AC تا اسفند 1402 اورهال می‌شوند.
29رام قطار مترو (در مجموع) در فاز نخست تا خرداد 1403 اورهال می‌شوند.
 آغاز حفاری خط 10؛ تیرماه 1402 خط ۱۱ در مرحله انعقاد قرارداد است.
برای توسعه غربی خط ۴ در تفاهمنامه با بنیاد مسکن، ملکی با پروانه واگذار و پس از تبدیل تفاهمنامه به قرارداد، عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
برای تامین ۶۳۰دستگاه واگن از محل تبصره ۱۹، نیمی از ۱۵درصد پیش‌پرداخت عملیاتی شده و پیش از پایان خرداد روند تکمیل قرارداد انجام خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید