• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 2 خرداد 1402
کد مطلب : 192545
+
-

پروژه‌های قلب طهران زیر ذره‌بین رصد

در شهر
پروژه‌های قلب طهران زیر ذره‌بین رصد

زینب زینال‌زاده؛ روزنامه‌نگار

سومین مرحله طرح رصد 2به منطقه 12رسید؛ منطقه‌ای که در راستای رویکرد جلب مشارکت شهروندان و مردمی‌سازی‌ مدیریت شهری، ده‌ها پروژه براساس نیاز محله و مطالبات اهالی تعریف کرده  و برای اجرا و عملیاتی شدن آنها بالغ بر 47میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

ارتقای زیست شهروندان
منطقه 12دارای بافت تجاری، اداری و مسکونی است و در برخی از نقاط هم شاهد انبارهای متعدد هستیم. وجود کلونی آسیب‌های اجتماعی در برخی از محلات، عدم‌نوسازی بافت تاریخی فرسوده و میراث‌فرهنگی، ساختمان‌های متروکه و رها شده، نقاط بی‌دفاع شهری، تردد بالای خودرو و موتورسیکلت، ترافیک معابر، کمبود پارکینگ و اشغال معبر پیاده‌رو توسط موتورسواران و... تکه‌های پازلی هستند که در کنار هم چیده شده و زیست شهری شهروندان را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند؛ مواردی که در بازدید از این منطقه مورد توجه قرار گرفت.

رضایت شهروندان از بازگشایی خیابان 17شهریور
خیابان 17شهریور در سنوات گذشته باهدف تبدیل‌شدن به فضای گردشگری با اجرای طراحی انسان‌محور، تبدیل به پیاده‌راه شد؛ اقدامی که از یک سو عبور و مرور خودروها از خیابان 17شهریور به میدان امام حسین(ع) را مسدود کرد و از سوی دیگر موجب کسادی کسب‌وکارها شد. همین عوامل با نارضایتی شهروندان همراه بود تا اینکه مدیریت شهری در یک تصمیم جسورانه با یک طراحی زیبا خیابان 17شهریور را بازگشایی کرد. در بازدید میدانی از این خیابان، شهروندان و کسبه با تقدیر از اعضای شورای شهر، ابراز رضایت کردند. میثم مظفر، عضور شورای شهر تهران درخصوص ضرورت بازگشایی این معبر گفت: «برای لغو طرح پیاده‌راه خیابان 17شهریور به همت شهرداری منطقه 12مطالعات فنی صورت گرفت و در مرحله اول حدفاصل خیابان صفا تا میدان شهدا و در مرحله دوم تا میدان امام حسین(ع) و رینگ دور میدان بازگشایی شد.»

کاهش فضای بی‌دفاع شهری
 بهسازی خیابان گوته، احداث بوستان در محله هرندی، رنگ‌آمیزی دیوارهای محور امید، کف‌سازی عودلاجان، جدار‌سازی‌ معابر، افزایش روشنایی، ساماندهی پلاک‌های متروکه و... برخی از اقدامات انجام شده در راستای کاهش فضاهای بی‌دفاع شهری هستند. مظفر، رئیس دبیرخانه طرح رصد در بازدید از خیابان گوته گفت: «می‌توان با فضاسازی و طراحی مناسب این فضاها را که تهدیدی برای شهر و شهروندان هستند به یک فرصت تبدیل کرد. »

دریچه
احصای مشکلات در طرح رصد2


محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا: اجرای طرح رصد یک و 2با هدف بررسی فرایند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و احصای مشکلاتی که مانع از تداوم اجرا در برخی از پروژه‌ها می‌شود، در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته است. در این بازدید، مشکلات احصا و مقرر شد؛ به‌طور مثال تکمیل پروژه بلدیه و تجهیز شهربانو نیاز به نقدینگی دارد؛ از این‌رو قصد داریم در کمیسیون با حضور معاون مالی و اقتصادی شهرداری و خزانه‌دار شورا جلسه‌ای برگزار و راهکارهای تامین نقدینگی را بررسی کنیم.

مکث
تلاش شبانه‌روزی برای جلب رضایت شهروندان


احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر:
در منطقه 12مشکلات بزرگی چون ترافیک، ایمنی بازار، بافت‌های فرسوده و... وجود دارد که قطعا رسیدگی به آنها و رفع این مسائل نیاز به اقدام بزرگ‌تری دارد. پروژه‌های توسعه محلی مواردی هستند که گرچه کوچک به‌نظر می‌رسند، اما سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته‌اند. در تهران خیلی کارها انجام نشده و نیاز است شبانه‌روزی تلاش کنیم تا کارها انجام و به اتمام برسند و در اختیار مردم قرار گیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید