• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192288
+
-

عطر مخصوص خودتان را بسازید

مهارت
عطر مخصوص خودتان را بسازید

اگر شما هم اهل پاساژگردی باشید احتمالا با فروشگاه‌های عطر و ادکلن روبه‌رو شده‌اید؛ عطرهای اصلی طراحان و برندهای مطرح بسیار گران هستند اما اخیرا مغازه‌هایی هم پیدا می‌شوند که عطرهای دست‌ساز خودشان را عرضه می‌کنند. جالب اینکه ساختن یک عطر خانگی کار سختی نیست اما به زمان احتیاج دارد.
برای شروع می‌توانید از وانیلی که در آشپزخانه خود نگهداری می‌کنید عطر درست کنید؛ اگر یک بطری عصاره یا حتی یک غلاف وانیل ساده دارید دست به‌کار شوید. یک غلاف وانیل را خرد کنید یا کمی عصاره وانیل بردارید و به چهار قاشق غذاخوری روغن سبک اضافه کنید. در صنعت عطرسازی به این روغن «حامل» می‌گویند.
روغن حامل می‌تواند از آفتابگردان یا دانه انگور، بادام شیرین یا نارگیل باشد. بگذارید این مخلوط 2هفته در جایی تاریک بماند تا دم بکشد، سپس با کمک فیلتر قهوه یا یک صافی، تکه‌های وانیل را جدا کنید. اکنون شما روغنی با بوی شیرین دارید. می‌توانید اسانس‌های دیگری مانند پرتقال، چوب سدر یا دارچین و گل محمدی یا اسطوخودوس به روغن حامل اضافه کنید و عطرهای دیگری بسازید.
روغن معطری را که به‌دست آورده‌اید در یک شیشه کوچک بریزید و روی آن یک گلوله غلتکی قرار دهید تا به‌صورت رولت دربیاید. هرچند بوی دلپذیر این عطر دست‌ساز ماندگاری زیادی ندارد اما حداقل به‌عنوان خوشبو‌کننده سرویس بهداشتی یا اتاق خواب قابل استفاده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید