• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191959
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/An9Mp
+
-

نقل‌قول

پویش کتاب آباد در مناطق محروم کشور
وحید سلیمی،  معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر: پویش کتاب‌آباد به‌منظور ارسال کتاب به مناطق محروم کشور همزمان با نمایشگاه کتاب تهران کار خود را آغاز کرده است. شهروندان می‌توانند از طریق تماس با کددستوری #۱۰* ۱۱۲* در اجرای این طرح مشارکت کنند. کمپین کتاب آباد با شعار آگاهی و آبادی فعالیت خود را آغاز کرده است.

تسهیل خروج فرزندان بهزیستی از مراکز و واگذاری به خانواده ها
سعید بابایی، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور: قرار است از سویه‌های دیگری برای خروج کودکان از مراکز و ورود آنان به خانواده حتی به‌صورت موقت بهره گرفته و ورود فرزندان بهزیستی به خانواده‌ها آسان شود. در حال حاضر 38هزار خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند بیشترین متقاضیان فرزندخواندگی در سال ۱۴۰۱ متعلق به استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و کرمان بود و ۲ هزار و ۳۰۰ خانواده متقاضی هم با احکام فرزندخواندگی و امین موقت دارای فرزند شدند.

تأثیر 40درصدی امتحانات نهایی در کنکور
رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش:  امتحانات نهایی در سال‌جاری ۴۰ درصد تأثیر قطعی در کنکور دارد. بی‌تردید آنچه واضح است همه آماده این تحول هستند و در حال برنامه‌ریزی برای تحقق فرایند پیوسته آموزش که به سنجش قابل اتکایی منجر شود. در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ حوزه امتحانی داریم که دستورالعملی برای تجمیع آنها ابلاغ شده است ولی متناسب با شرایط جغرافیایی هر استان تصمیم‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد.

استفاده از فناوری‌های نوین در ثبت احوال
هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور: در ثبت احوال مسئولیت پاسداری از هویت ملی و وظیفه استفاده از فناوری‌های نوین را داریم. در سازمان ثبت احوال اقدامات و سیاست‌ها مبتنی بر اعلام و پژوهش خواهد بود و روش دیگری را نمی‌شناسد. اگر بخواهیم یک چشم‌انداز و برنامه‌ریزی صحیحی برای آینده داشته باشیم باید مبتنی بر پژوهش و علم باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید