• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191950
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oY6jk
+
-

عاشورا به محرم امسال می‌رسد

سریال «موقعیت مهدی» در 7قسمت آماده نمایش می‌شود

گزارش
عاشورا به محرم امسال می‌رسد

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

مینی‌سریال 7قسمتی «عاشورا» در‌ ماه محرم و صفر امسال از آنتن رسانه ملی پخش می‌شود. به گزارش خبرنگار همشهری، هادی حجازی‌فر که مهره اصلی این فیلم و سریال به‌حساب می‌آید، 2سال پیش(سال۱۴۰۰) گفت که به‌زودی سریال شهید باکری روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

سریال فاخر دفاع‌مقدسی
پروژه سریال شهید باکری تحت عنوان «عاشورا» در سال۱۳۹۹ کلید خورد و محصول سیمافیلم است و گویا در ۷قسمت مراحل مختلف زندگی شهید مهدی باکری را به تصویر می‌کشد.
هفته اول اردیبهشت‌ماه بود که هادی حجازی‌فر، کارگردان و بازیگر «موقعیت مهدی» عنوان کرد که دیگر با بودجه دولتی سریال یا فیلمی درباره دفاع‌مقدس نمی‌سازد؛ «اگر بخواهم درباره این موضوع سریال بسازم با بودجه شخصی یا خصوصی خواهد بود.» حجازی‌فر هم مانند دیگر تهیه‌کنندگان از سختی کار با برخی از مدیران تلویزیون گله‌مند بود و اینکه بعد از فعالیت‌های زیاد باید خود را برای مدیران تلویزیون به اثبات برساند. قرار بود مینی‌سریال «عاشورا» بعد از اکران نسخه سینمایی‌اش «موقعیت مهدی» جزو سریال‌های نوروزی باشد، اما این مینی‌سریال روی آنتن نرفت؛ سریالی که به‌تازگی مراحل فنی‌اش تمام شده است. حجازی‌فر می‌گوید: «تمام تلاش گروه این است که یک ‌سریال باکیفیت روی آنتن بفرستند؛ چراکه حق مردم است که سریال خوب از تلویزیون تماشا کنند.»

نمایش هفتگی در محرم
مینی‌سریال عاشورا با روایت زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری و یادی از حماسه‌سازان لشکر ۳۱عاشورا، قرار است در ایام ماه محرم و صفر (مرداد و شهریور) به‌صورت هفتگی از تلویزیون پخش شود. این مینی‌سریال همچنین با شروع هفته دفاع‌مقدس هر شب روی آنتن خواهد رفت. تدوین مینی‌سریال عاشورا به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مرحله صداگذاری، اصلاح رنگ، موسیقی و جلوه‌های ویژه است. همچنین مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و پشت صحنه این اثر در دست تولید و آمادگی برای پخش است.
نسخه سینمایی این اثر با نام «موقعیت مهدی» به نویسندگی ابراهیم امینی و هادی حجازی‌فر در ۱۰۰دقیقه به زبان ترکی تولید شد که با فاصله کوتاهی پس از حضور موفق در جشنواره فیلم فجر، توسط حوزه هنری روی پرده سینماها رفت. این فیلم که از اسفند۱۴۰۰ تا اوایل تابستان۱۴۰۱ اکران شد، توانست با نمایش گسترده و تبلیغات مناسب، مورد اقبال مردمی نیز قرار گیرد و در همان سال رتبه دوم گیشه نوروزی را با فروش حدودا ۱۳میلیارد تومانی کسب کند و عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع‌مقدسی سال را به‌دست آورد. «موقعیت مهدی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد و توانست 5جایزه ازجمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید