• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191948
+
-

استقبال مرادی‌کرمانی از اجرای صحنه‌ای «مربای شیرین»

تئاتر
استقبال مرادی‌کرمانی از اجرای صحنه‌ای «مربای شیرین»

نمایش «درِ گوشی» اقتباسی از داستان «مربای شیرین» هوشنگ مرادی‌کرمانی اثری است که با کارگردانی نرگس اصغری از ۲۵اردیبهشت در تالار هنر به صحنه می‌رود. به گزارش مهر، هوشنگ مرادی‌کرمانی، نویسنده شناخته‌شده ادبیات ایران در آخرین تمرین‌های نمایش «درِگوشی» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اصغری حضور پیدا کرد. نمایش «در گوشی» که اقتباسی از داستان «مربای شیرین» از نوشته‌های هوشنگ مرادی‌کرمانی است از دوشنبه ۲۵اردیبهشت ساعت۱۷:۳۰ در تالار هنر روی صحنه می‌رود.
نویسنده «قصه‌های مجید» در ابتدای حضورش از راز آثار ماندگار در ادبیات جهان گفت و اینکه اثر موفق اثری است که با ریخته شدن در ظرف‌های مختلف جواب بگیرد و همچنان پیام خود را به مخاطب ارائه کند. وی افزود: به‌طور مثال داستان‌هایی مثل «بینوایان»، «الیور توئیست» و «پینوکیو» از آثاری هستند که ترجمه آنها در سراسر جهان موجود است و فیلم‌ها و تئاترهای بسیاری از آنها اقتباس شده‌اند. ۲ویژگی شاخص آثار ماندگار فهمیدن عوام و پسندیدن خواص است که برای نمونه آنها در ادبیات کلاسیک ایران می‌توان از شاهنامه، دیوان حافظ و اشعار خیام نام برد.
هوشنگ مرادی‌کرمانی با اشاره به سال۱۳۷۷ به‌عنوان سال انتشار داستان «مربای شیرین»، ابراز خرسندی کرد که همچنان در طول این ۲۵سال این داستان با مخاطبان نسل‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و امروز هم شاهد اقتباسی برای اجرای تئاتر از آن هستیم. نویسنده داستان «خمره» از حضور ادبیات از ابتدای طفولیت در لالایی‌های مادران و قصه‌ها و از علاقه مردم به ادبیات گفت و ادامه داد که تاکنون بیش از ۴۰پایان‌نامه فقط درباره آثار وی در دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان تالیف شده است. هوشنگ مرادی‌کرمانی پس از دیدن اجرای «در گوشی» گفت: انتخاب این اقتباس هوشمندانه است و دغدغه هنرمندان بزرگسال و نوجوانی که در نمایش «در گوشی» حضور دارند قابل قدردانی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید