• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191944
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5QnD
+
-

آماربازی

11
استقلال در تقابل با تیم‌های مدعی و بالای‌جدولی ضعیف‌تر از 2رقیبش یعنی سپاهان و پرسپولیس عمل کرد و همین نکته باعث ناکامی آبی‌پوشان در کسب قهرمانی لیگ برتر شد. تیم ساپینتو 6امتیاز به سپاهان و 4امتیاز به پرسپولیس داد که همین امتیازات آبی‌ها را از کورس قهرمانی خارج کرد. اگر یک جدول 6تیمی براساس بازی‌های 6تیم بالای جدول با خودشان ترسیم شود، استقلال با 11امتیاز در رتبه سوم این جدول قرار می‌گیرد و البته یک بازی این تیم با تراکتور همچنان باقی مانده است. اگر استقلال این بازی را ببازد، رتبه سوم این جدول را هم تقدیم تراکتور می‌کند اما اگر برنده شود، رتبه‌اش تغییری نمی‌کند و دستش به سپاهان و پرسپولیس نخواهد رسید.

21
در تقابل مدعیان لیگ برتر با 6تیم بالای جدول، سپاهان با 21امتیاز بهترین عملکرد را داشته و پرسپولیس با یک امتیاز کمتر پشت سر این تیم است. سپاهان در 10بازی با تیم‌های بالای جدول به 6برد، 3مساوی و تنها یک باخت مقابل تراکتور رسیده است. 3مساوی این تیم نیز مقابل پرسپولیس، گل‌گهر و مس رفسنجان بوده است. اما پرسپولیس یک باخت بیشتر دارد و علاوه بر تراکتور به‌خود سپاهان هم باخته است. تیم یحیی با 6برد، 2مساوی، 2باخت و کسب 20امتیاز، تیم دوم جدول داخلی 6تیم بالای جدول است. پرسپولیس و سپاهان هر کدام 2باخت مقابل تیم‌های پایین‌تر دارند. پرسپولیس به فولاد و هوادار باخته و سپاهان هم مقابل فولاد و پیکان شکست خورده است.

48
هر‌چه استقلالی‌ها در مصاف با تیم‌های بالای جدول ضعیف عمل کرده‌اند، در عوض در تقابل با تیم‌های رتبه هفتم به بعد موفق بوده‌اند. اگر بازی‌های 6تیم بالای جدول را با تیم‌های پایین‌تر ملاک قرار دهیم، استقلال با 48امتیاز از 20بازی قاطعانه در صدر قرار می‌گیرد. پرسپولیس در رتبه دوم این جدول است و هنوز یک بازی با نساجی دارد اما چون 43امتیازی است، درصورت برد هم به استقلال نخواهد رسید. در رتبه‌های بعدی، تراکتور با 42 و سپاهان با 41امتیاز قرار دارند و سپاهان می‌تواند در روز آخر خودش را بالاتر بکشد. این جدول همچنین نشان می‌دهد استقلال تنها تیمی است که به تیم‌های پایین‌ جدول نباخته و حاصل 20بازی‌اش 14برد و 6مساوی است. باخت‌های این فصل استقلال مقابل سپاهان، پرسپولیس و تراکتور بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید