• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191941
+
-

تیم جذاب آقای پاکو

در مورد خمز که اگر زودتر می‌آمد، شاید الان تراکتور در کورس قهرمانی بود

تیم جذاب آقای پاکو

نتایج درخشان و عملکرد خوب تراکتور پاکو خمز آنقدر ادامه یافت تا سرانجام رتبه چهارمی این تیم در جدول رده‌بندی تثبیت شد. تراکتور با پیروزی در آخرین بازی خانگی‌اش در برابر نساجی مازندران وارد بازی پایانی فصل مقابل استقلال می‌شود؛ مسابقه‌ای که روز پنجشنبه همزمان با سایر دیدارهای این هفته برگزار خواهد شد، اما تغییری در جایگاه 2تیم ایجاد نمی‌کند. تحت هر شرایطی استقلال در رده سوم می‌ماند و رتبه تراکتور هم همان مقام چهارمی است. با این حال نبرد 2تیم می‌تواند تا حدی حیثیتی باشد. آنها این فصل 2بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و هرکدام یک‌بار برنده شده‌اند؛ مسابقه لیگی را تراکتور در تبریز با 2گل به سود خود به پایان برد، اما در بازی حذفی این استقلال بود که با 2پنالتی دیرهنگام، تنها گل مهمان را بی‌اثر کرد و راهی مرحله بعد شد. بنابراین، انتظار داریم پنجشنبه مسابقه جذابی ببینیم؛ دیداری که حساسیت سایر بازی‌ها را ندارد اما بعید است کم ‌افت و خیز یا بدون گل باشد.

   این آمار و ارقام درخشان
تراکتور در حالی نساجی را با یک گل برد که سزاواری تیم تبریزی بیش از این حرف‌ها بود. آنها در این دیدار 25شوت داشتند که 12موردش داخل چهارچوب بود. شاید جالب باشد بدانید با این 3امتیازی که پاکو خمز گرفت، شمار امتیازات تراکتور از زمان حضور او درست به اندازه امتیازاتی شده که استقلال با ریکاردو ساپینتو جمع کرده است؛ هر دو 37امتیاز. اگر جدول لیگ را از هفته دوازدهم محاسبه کنیم، استقلال و تراکتور با 37امتیاز هم‌ردیف یکدیگر قرار می‌گیرند و رتبه‌های سوم و چهارم را به‌خود اختصاص می‌دهند، درحالی‌که پرسپولیس و سپاهان به‌ترتیب با 42و39امتیاز رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند. به این ترتیب دور از واقعیت نیست اگر بگوییم درصورتی که خمز از ابتدای فصل روی نیمکت تراکتور می‌نشست، این تیم امروز می‌توانست مدعی کسب عنوان قهرمانی باشد.

   متخصص نیمه مربیان
تراکتور خمز یک دستاورد عجیب دیگر هم دارد؛ اینکه تنها تیم بدون شکست نیمه‌های دوم به شمار می‌آید. تراکتور در نیمه‌های دوم مسابقاتش در این فصل 26گل زده و فقط 10گل خورده. اگر تنها نتایج همین نیمه را ملاک قرار بدهیم، تراکتور 15بازی را برده، در 14مسابقه مساوی کرده و در هیچ دیداری بازنده نبوده است. استقلال آخرین سد آنها برای ثبت نهایی این رکورد جالب توجه است؛ تیمی که خودش 5بار در نیمه‌های دوم بازنده بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :