• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191655
+
-

محقق آمریکایی:

نمایشگاه کتاب بخشی از فرهنگ معاصر ایران است

نظر
نمایشگاه کتاب بخشی از فرهنگ معاصر ایران است

یورام عبدالله وایلر معتقد است: نمایشگاه کتاب تهران با گستره وسیعی از کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف، می‌تواند به‌عنوان بخشی از فرهنگ معاصر ایران تلقی شود.
یورام عبدالله وایلر، نویسنده و محقق آمریکایی است که سفرهایی نیز به ایران داشته است. وایلر معتقد است کتاب‌های منتشر شده داخل ایران قابل اعتماد هستند. وی درباره آشنایی خود با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: من و همسرم حدود 11 سال پیش که در ایران بودیم، از نمایشگاه کتاب تهران دیدن کردیم. وی افزود: کتاب‌ها نقش فرهنگ نویسنده را دارند و بنابراین به‌عنوان انتقال‌دهنده و حافظ آن عمل می‌کنند. از این‌رو نمایشگاه کتاب تهران با گستره وسیعی از کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف، می‌تواند به‌عنوان بخشی از فرهنگ معاصر ایران تلقی شود.
 وایلر در ادامه در پاسخ به این سؤال که «اگر فرض کنیم امسال شرایط بازدید از نمایشگاه کتاب تهران را پیدا کنید، نخستین دلیل این بازدید چیست؟ آیا صرف نام ایران و پیشینه تمدنی و فرهنگی آن شما را برای حضور در نمایشگاه جذب می‌کند یا این دلیل وسوسه آشنایی با کتاب‌های تولید‌شده در صنعت نشر ایران است؟» گفت: قطعا نام ایران، تمدن کهن و تنوع فرهنگی غنی آن مرا جذب خود می‌کند. با تأسف عمیق، متأسفانه امسال نمی‌توانم در این نمایشگاه شرکت کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید