• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191565
+
-

با مردم/کسر 2 درصد درمان از بازنشستگان عادلانه نیست

هر ‌ماه در فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغی معادل ۲ درصد بابت درمان (ماده ۸۹) از حقوق و مستمری بازنشستگان کسر می‌شود. این موضوع از منظر تفاوت میزان حقوق‌ها و بالطبع کسورات کمتر و بیشتر مبالغ در کنار خدمات درمانی یکسان، به‌نظر امری اشتباه و ناعادلانه است و باعث تضییع حق بسیاری از افراد می‌شود. زیرا همه سطوح بازنشستگان و مستمری‌بگیران به نوعی به مساوات از خدمات پزشکی و درمانی بیمه تأمین اجتماعی برخوردارند ولیکن در کسورات حق بیمه تفاوت دارند و افراد دارای حقوق و مستمری بیشتر، کسورات بالاتری در این ارتباط در فیش‌شان منظور می‌شود! درحالی‌که میزان و کیفیت استفاده از خدمات درمانی برای تمامی سطوح مستمری‌بگیران یکسان است. حال چرا برخی باید بابت خدمات یکسان هزینه کمتری پرداخت کنند و گروهی دیگر هزینه‌ای به‌مراتب بالاتر؟ لذا به‌علت وجود خدمات یکسان درمانی برای کل بازنشستگان و مستمری‌بگیران، عدالت بیمه‌ای حکم می‌کند اولاً هزینه خدمات درمانی به‌صورت رایگان برای کلیه آحاد و اقشار بازنشسته اعمال شود و ثانیاً درصورت‌ عدم‌امکان این امر، رقم ثابتی از کلیه سطوح کسر شود و رقم معقولی درنظر گرفته شود.
فاتحی، بازنشسته تامین اجتماعی از تهران

سایپا به قیمت اعلام شده قطعی پایبند باشد
خودروی ساینا اس دوگانه‌سوز قبلا قیمتش مشخص نبود و سایپا با تخلف در پیش‌فروش این خودرو قیمت جدیدی هم که اعلام کرده بسیار غیرمنصفانه است و قانون عدم‌اعمال گرانی به نسبت پیش پرداخت درآن رعایت نشده است. مگر نه اینکه این خودرو با مشخصات ثبتی محصول در سایت سایپا توسط شورای رقابت کشف قیمت شده پس چرا سایپا خودسرانه و بدون توجه به تعهد قبلی دستگاه‌های نظارتی، راه خودش را می‌رود؟
ربیعی از اراک

پیامک
تفکیک کنتور آب برای واحدهای مجتمع‌های مسکونی اجباری شود

اغلب در مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها کنتور آب مشترک است و اگر در مصرف و پرداخت هزینه آب یک واحد رعایت نکند ممکن است آب کل مجتمع قطع شود. در همه مجتمع‌ها هم معمولا یک یا چند واحد هستند که رعایت نمی‌کنند و تذکر هم فایده‌ای ندارد. حال سازمان آب به جای اینکه فکری به حال تفکیک کنتورهای هر واحد کند در اطلاعیه‌هایی تند و شدید می‌گوید این موضوع به ما ربطی ندارد و ما آب کل ساختمان را قطع می‌کنیم تا بی‌گناهان هم تنبیه شوند تا همسایه‌ها از شرم رعایت کنند! کجای این موضوع عادلانه است. واقعا این روش‌ها از ذهن چه کسانی تراوش می‌کند؟راه‌حل ساده، تفکیک کنتورهای آب است تا هر کس پاسخگوی عمل خود باشد.از مقامات قضایی و دیوان عدالت اداری تقاضای رسیدگی به این ظلم فاحش می‌رود.
کاوه روحانی از تهران

روستای «قراجه فیض‌الله» شهرستان مرند دکل ایرانسل ندارد
متأسفانه روستای قراجه فیض‌الله شهرستان مرند دکل ایرانسل ندارد و افراد ساکن این روستا که سیم کارت ایرانسل دارند عملا قادر به استفاده از آن نیستند. وقتی اپراتورهایی مثل ایرانسل در سطح وسیع برای جذب مشترک اقدام می‌کنند و وعده وعید می‌دهند ملزم به پشتیبانی و فراهم آوردن امکانات استفاده از خدماتشان هم هستند.
حمیدرضا از روستای قراجه فیض‌الله مرند

ساعت حرکت آخرین قطار مترو به قبل از کرونا بازگردد
آخرین ساعت حرکت مترو همچنان قبل از ساعت 22و 30است و بسیاری از مسافران از استفاده از مترو بازمی‌مانند.قبل از کرونا ساعت 22و 30آخرین قطار مترو حرکت می‌کرد که به بهانه کرونا قطار این ساعت حذف شد و تاکنون راه نیفتاده است. باتوجه به ویژگی‌های تهران، حضور پرسنل شیفت مترو و نیز نبود خط بی‌آرتی در بسیاری از مناطق تهران پیشنهاد می‌شود ساعات کار مترو حتی تا 12شب افزایش یابد.
مزینانی از تهران

پیام
تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی بسیار سخت شده است

چند سالی است که تعداد برند‌های متفرقه و ناآشنا در بازار لوازم آرایشی بالا رفته است.از طرفی مشابه تقلبی و به اصطلاح فیک برندهای قدیمی و آشنا هم به قدری زیادشده که تشخیص اصل و یا تقلبی بودن آن نیاز به متخصص دارد!‌ هفته گذشته عطری را از یکی از مراکز معتبر و معروف خریداری کردم که پس از مراجعه به منزل و چک کردن بارکد آن در سایت اینترنتی‌اش فهمیدم که اصل نیست درحالی‌که فروشنده قیمت اصل را از من دریافت کرده بود. لوازم آرایشی و عطر با سلامت مردم مرتبط است و باید جلوی ورود این قبیل اجناس تقلبی گرفته شود.
کمانی از تهران

ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی در شهرها ایجاد شود
با توجه به برقی شدن تدریجی وسایط نقلیه موتوری و واردات این وسایل به کشور و به‌منظور تامین هوای پاک به‌خصوص در شهرهای بزرگ، ضروری است نسبت به ایجاد محل‌های متعدد شارژ این وسایل برقی نوظهور، از هم‌اکنون اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم و تمهیدات مورد نیاز در شهرها و بین راه‌ها انجام شود.
محمود بلیغیان از اصفهان

آبیاری فضای سبز عمومی اصولی انجام شود
ضمن تشکر و خسته نباشید به کارگران و باغبانان شریف و زحمتکش شهرداری درخواست دارم تا این عزیزان نسبت به آبیاری فضاهای سبز عمومی مثل پارک‌ها و یا باغچه‌های کنار پیاده‌رو و اتوبان‌ها، دقت بیشتری انجام دهند. بارها شاهد بوده‌ام که مقدار زیادی آب برای یک فضای کوچک مصرف شده و یا شلنگ آب برای مدتی طولانی در چمن رها شده است.با توجه به اینکه کشور ما همیشه با بحران کم‌آبی روبه‌رو‌ست این قبیل بی‌مبالاتی‌ها ما را به سمت خشکسالی سوق می‌دهد.
اصلانی از تهران




 

این خبر را به اشتراک بگذارید