• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191564
+
-

پایان سلطان کوکائین ایران

کوتاه از حادثه
پایان سلطان کوکائین ایران

حسین پنجک، سلطان کوکائین ایران و 2نفر از همدستانش که 9سال قبل دستگیر و زندانی شده بودند صبح دیروز اعدام شدند.
به گزارش همشهری، این قاچاقچی حرفه‌ای که بزرگ‌ترین باند قاچاق کوکائین به کشور را راه‌اندازی کرده بود، پس از سال‌ها شرارت و قاچاق در سال93 همراه با 5نفر دیگر از نفرات باندش دستگیر شد. مأموران در جریان دستگیری اعضای این باند موفق شدند 2کیلو کوکائین از آنها کشف کنند. حسین که در زمان دستگیری 32سال داشت پیش از آن 17مرتبه به اتهام‌های گوناگون  دستگیر و زندانی شده بود. این بار اما او به پایان خط رسید.
او و همدستانش با شگردهای مافیایی محموله‌های کوکائین را از کشورهای آمریکای جنوبی وارد کشور می‌کردند و فقط وارد‌کننده مواد‌مخدر از نوع کوکائین بودند و در تهران و شهرهای اطراف فعالیت می‌کردند. شاید به همین دلیل بود که او در مدت کوتاهی بین دوستانش به سلطان کوکائین ایران مشهور شد. او از این راه توانسته بود به ثروتی افسانه‌ای دست پیدا کند. طوری که پلیس هنگام دستگیری آنها علاوه بر شناسایی چندین دستگاه خودرو لکسوس، جنسیس و... یک قایق تفریحی لوکس متعلق به آنها که در یکی از بنادر شمالی کشور پهلو گرفته بود را نیز کشف کرد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌داد سال93 سرکرده باند و همدستانش که اغلب از بستگانش بودند به بهانه رسیدن درآمدشان به 40میلیارد تومان، جشن مفصلی در کرج برگزار و دست‌کم یک میلیارد تومان برای این جشن هزینه کرده بودند.
حسین پنجک که مافیای کوکائین در پایتخت راه انداخته بود نه‌تنها موجب رعب و وحشت بسیاری برای همسایگان شده بود، بلکه خانه فسادش که جرائم بسیاری در آن اتفاق می‌افتاد، همسایه‌ها و مردم را عاصی کرده بود. شاید به همین دلیل بود که پلیس بعد از دستگیری‌اش او را در محل زندگی‌اش چرخاند و این باعث خشنودی و آرامش مردم شد.
تحقیقات از اعضای این باند مدت‌ها به طول انجامید و مأموران با انجام تحقیقات گسترده موفق شدند اموال زیادی از این باند در شمال تهران، کرج و برخی شهرهای شمالی کشور که همگی از راه قاچاق مواد‌مخدر به‌دست آمده بود کشف کنند.
سرانجام با گذشت 9سال از دستگیری اعضای این باند، 3نفر از آنها ازجمله سرکرده‌شان که با رأی دادگاه به اعدام محکوم شده بودند و حکم‌شان از سوی قضات دیوان عالی کشور مهر تأیید خورده بود صبح دیروز (چهارشنبه) پای چوبه دار منتقل و پس از انجام تشریفات قانونی اعدام شدند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید