• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191498
+
-

فرار از مادرید قرار در اتحاد

آیا یوفا دوست دارد سوپرلیگی‌ها قهرمان نشوند؟

فرار از مادرید قرار در اتحاد

رئال‌مادرید و منچسترسیتی در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به تساوی یک‌-یک رضایت دادند. رئال‌مادرید در زمین خودش مقابل منچسترسیتی تقریبا برای یک‌نیمه، حریفی دست‌وپا بسته بود اما نیمه دوم توانست فوتبال قابل‌قبولی به نمایش بگذارد. جدا از این گل مساوی کوین دی‌بروینه هم حرف‌و‌حدیث‌های زیادی را به همراه داشت. پیش از آنکه توپ به هافبک بلژیکی برسد، تمام آن از تمام خط طولی زمین رد شده بود. داور پرتغالی این صحنه و حتی 2‌صحنه مشکوک به هند پنالتی در محوطه جریمه من‌سیتی را به VAR نبرد. در اتاق کمک‌داور ویدئویی هم انگار همه خواب بودند. این 3‌صحنه و همچنین خطای خشنی که برناردو سیلوا روی کاماوینگا انجام داد و باز هم کمک داور ویدئویی دخالتی در آن نکرد، هواداران رئال را به این نتیجه رسانده که یوفا نمی‌خواهد این تیم باز هم قهرمان شود. مشکلات بین اتحادیه فوتبال اروپا با 3‌باشگاه رئال‌مادرید، بارسلونا و یوونتوس بر سر پروژه سوپرلیگ اروپا که آنها قصد داشتند به راه بیندازند، بر کسی پوشیده نیست. یووه امسال درگیر پرونده مالی شده و یک‌بار 15امتیاز از آن کسر و دوباره به این تیم برگردانده شده و حالا شنیده می‌شود قرار است 9امتیاز از آنها کم شود. بارسلونا هم در باتلاقی به نام رسوایی رشوه به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا گیر افتاده. می‌ماند رئال‌مادرید که هواداران مدعی‌اند اشتباهات داوری در بازی با سیتی در راستای همین دشمنی با سردمداران سوپرلیگ اروپاست.
    آرسن ونگر، از دست‌اندرکاران فیفا، درباره جنجالی‌ترین صحنه بازی رئال و سیتی این چنین توضیح داده است: «ما از طریق تراشه‌ای که داخل توپ قرار گرفته، متوجه شدیم توپ خط را رد کرد و اوت شد. در حال حاضر در سیستم کمک‌داور ویدئویی امکان بررسی خط اوت وجود ندارد و به همین دلیل بررسی این صحنه به VAR نرفت.»
    مشابه این اشتباه، حتی فاحش‌تر در سال2019 علیه رئال‌مادرید رخ داد. جایی که رئال بازی رفت را در زمین آژاکس 2 بر یک برده بود و راموس هم از بازی برگشت خودش را محروم کرد تا به دیدار مرحله بعد برسد. بازی در برنابئو با نتیجه 2 بر صفر به سود آژاکس پیش می‌رفت و رئال برای زدن گل تلاش می‌کرد که در یک ضدحمله توپ بیش از یک وجب از خط طولی عبور کرد و همان صحنه در ادامه به گل سوم تیم هلندی تبدیل شد. جونیت چاکر، داور ترکیه‌ای چند دقیقه با اتاق VAR مشورت کرد اما سرانجام گل را پذیرفت که تصمیم عجیبی بود و هنوز توضیحی برای آن داده نشده است.
    پپ گواردیولا با اینکه همیشه جلوی رئال خوب نتیجه گرفته، اما همواره به این حریف و دشمن احترام گذاشته است. او در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود همه فکر می‌کردند سیتی رئال را نابود کند، اینچنین پاسخ داد: «همه چه کسانی هستند؟ می‌دانید برابر چه حریفی بازی کردیم؟ می‌دانید چند‌بار این جام را برده‌اند؟ تقصیر من نیست که فکر می‌کردید 6بر صفر برنده می‌شویم. وقتی ما بهتر بودیم، رئال گل زد و وقتی آنها بهتر بودند، ما گل زدیم. فوتبال همین است.»
    کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال‌مادرید به رکورد فرگوسن رسید. بیشترین تعداد بازی‌ برای یک‌سرمربی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ سرالکس فرگوسن، کارلو آنچلوتی با 190‌بازی.
    پپ گواردیولا در ۱۵‌بازی‌ای که به‌عنوان سرمربی بارسلونا مقابل رئال‌مادرید قرار گرفت، تنها ۲‌شکست را تجربه کرد. او به‌عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی مجموعا ۶‌بار مقابل کهکشانی‌ها قرار گرفته و ۳‌شکست را تجربه کرده است. پپ در ۹‌حضور آخر خود در نیمه‌نهایی، تنها ۳‌بار به پیروزی رسیده که 2‌بار با بارسا بوده و در نهایت قهرمان شده و یک‌بار با سیتی بوده که در فینال به چلسی باخته است.
    دی بروینه به پنجمین گلزن تاریخ تبدیل شد که در بیش از یک‌بازی متفاوت در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گل زده است. البر در 3‌بازی نیمه‌نهایی به رئال گل زده بود و کیمیش، موراتا و ترزگه هم در 2‌بازی گل زده‌اند.
    ارلینگ هالند در این بازی کاملا محو بود و تنها 2‌بار ضربات آرامی به‌سمت دروازه رئال زد. پدرش به‌خاطر انجام حرکتی ناشایست روی سکوها و پرتاب غذایش به سمت هواداران رئال، از ورزشگاه اخراج شد. خودش هم جلوی هواداران تیمی که ممکن است در آینده به آن بپیوندد کم‌فروغ بود. خوش‌وبش بچه‌غول با وینیسیوس در پایان مسابقه هم سوژه شد. بگو و بخند این دو شایعات را درباره انتقال احتمالی هالند در آینده به رئال تقویت کرد. عملکرد فوق‌العاده زوج خط دفاعی رئال‌مادرید باعث شد هالند به چشم نیاید. او حتی از دروازه‌بان تیم خودشان هم لمس توپ کمتری داشت؛ ادرسون، دروازه‌بان منچسترسیتی (29‌لمس توپ) و ارلینگ هالند (21لمس توپ). کورتوا، دروازه‌بان رئال در این بازی 43لمس توپ داشت.
    جدا از هالند برخورد بقیه بازیکنان من‌سیتی با وینیسیوس هم خوب بود. مدافع مستقیم او یعنی کایل واکر پس از سوت پایان با وینی خیلی گرم گرفت. در اروپا به این برزیلی احترام می‌گذارند اما در اسپانیا با او جنگ و دعوا دارند و به او توهین نژادپرستانه می‌کنند. پیش از بازی نیمار تی‌شرتی بر تن کرده بود که روی آن 2‌عکس از وینیسیوس چاپ شده بود. او به این وسیله از هم‌تیمی‌اش در تیم ملی برزیل در برابر توهین‌ها حمایت کرد.
    صحبت از برخورد گرم بازیکنان 2تیم شد؛ اشاره‌ای هم بکنیم به کورتوا و دی‌بروینه، 2‌بازیکن بلژیکی‌دو ‌تیم که در اردوی تیم ملی بلژیک مدت‌ها با هم قهر بودند. اختلاف آنها انگار کاملا حل شده، چون در پایان مسابقه همدیگر را در آغوش گرفتند.
    هفتمین گل فصل وینیسیوس در اروپا باعث شد تا بازیکن برزیلی رئال‌مادرید باز هم در کانون توجه قرار گیرد. او برای سومین فصل متوالی در نیمه نهایی گل زد. وینی در این فصل ۲۳‌گل و ۲۱‌پاس‌گل برای رئال‌مادرید ثبت کرده است.
    وینی تاکنون 2‌گل در یک هشتم نهایی، 2‌گل در یک چهارم نهایی، 2‌گل در نیمه نهایی و یک‌گل در فینال لیگ قهرمانان اروپا زده که همگی مقابل تیم‌های انگلیسی بوده. 14‌گل قبلی وینیسیوس در این رقابت‌ها از درون محوطه جریمه بودند و او برای اولین‌بار با شوت از بیرون محوطه جریمه گل زد.
    رئال‌مادرید برای اولین‌بار از فصل  2004-2003 تا‌کنون، فقط با یک‌شوت در نیمه اول یک بازی گل زد که این شوت هم توسط وینیسیوس به ثبت رسید.
    کریم به 132‌بازی با رئال‌مادرید در چمپیونزلیگ رسید و با رکورد رائول برابری کرد؛ کاسیاس (152بازی)، رائول (132بازی)، کریم بنزما (132بازی) و سرخیو راموس (129بازی). نخستین بازی اروپایی بنزما در 30سپتامبر2009 مقابل مارسی بود و او در این مدت 74‌گل در لیگ قهرمانان زده (در مجموع 76گل برای رئال و لیون) که در تاریخ رئال فقط رونالدو با 140‌گل بالاتر از اوست.
    کارواخال شب خوبش را با یک رکورد به ثبت رساند. او حالا دومین مدافع راست باسابقه رئال در تاریخ باشگاه است. مدافعان راستی که بیشترین بازی را برای رئال‌مادرید انجام داده‌اند؛ چندو (498بازی)، میشل سالگادو و کارواخال (371بازی).
    حالا همه‌‌چیز به بازی برگشت در ورزشگاه اتحاد بستگی دارد؛ جایی که رئال هرگز در آن برنده نبوده. رئال‌مادرید 4‌بار در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در برنابئو مساوی کرده و پشت در فینال مانده است. رئال‌مادرید در تاریخ چمپیونزلیگ، 9‌بار بازی خانگی مرحله حذفی را مساوی کرده و تنها 2‌بار توانسته صعود کند که هر 2‌بار مقابل منچستریونایتد بوده. منچسترسیتی در تمام رقابت‌های این فصل فقط یک‌بار در اتحاد بازنده بوده (مقابل برنتفورد).

کوین دی‌بروینه با چهاردهمین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا، با شمار گل‌های زین‌الدین زیدان در این رقابت‌ها برابری کرد. او نیمی از این گل‌ها (۷) را با شوت‌های پشت محوطه جریمه به ثمر رسانده است. دی‌بروینه در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا 11‌گل به ثمر رسانده، بیشتر از هر بازیکن دیگری از بازیکنان منچسترسیتی.

وینیسیوس جونیور مقابل سیتی به 15‌گل چمپیونزلیگی رسید و با رونالدو نازاریو و رودریگو گوئس از نظر تعداد گل‌های چمپیونزلیگی در رئال برابری کرد. در تاریخ از میان بازیکنان حاضر در آمریکای جنوبی فقط مسی در 2009 با 21‌سال و 288روز، در سن کمتری نسبت به این دو در لیگ قهرمانان به 15گل رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید