• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191499
+
-

بدرود نابغه مخفی!

هشت‌پای معروف بارسا هم رفتنی شد. او آخرین بازمانده نسل رؤیایی2009 در این باشگاه بود

بدرود نابغه مخفی!

پشت سر هر نسل طلایی، وداع‌های غم‌انگیز زیادی به انتظار نشسته‌اند. هواداران بارسا برای مدت زیادی مشغول لذت بردن از یک نسل رؤیایی بودند و حالا آخرین بازمانده آن نسل هم اعلام کرده که در پایان این فصل، باشگاه را ترک خواهد کرد. حالا شاید فقط شنیدن یک خبر، طرفداران باشگاه را تسکین بدهد. اینکه لئو مسی دوباره برگردد و ردپایی از آن نسل را در باشگاه حفظ کند.

   از گواردیولا تا کرویف
داستان خانواده بوسکتس و باشگاه بارسا، خیلی قبل از سرخیو شروع شده بود. پدر او کارلس، در دهه90 دروازه‌بان بارسلونا بود و البته بیشتر گلر ذخیره باشگاه به‌حساب می‌آمد. سرخیوی کوچک اما از همان نخستین سال‌های زندگی طرفدار این باشگاه بود. وقتی پپ گواردیولا کارش را در تیم دوم بارسا شروع کرد، سرخیو بازیکن مهمی برای او محسوب می‌شد و وقتی پپ به تیم اصلی باشگاه رسید، این هافبک را هم با خودش برد. بعد از نخستین نمایش‌های بوسکتس در بارسا، یوهان کرویف به تمجید از هنر ذاتی این ستاره پرداخت. همه آنهایی که کرویف را می‌شناختند، می‌دانستند که او از هر بازیکنی تعریف نمی‌کند.

   هوش به‌جای عضله
چرا بارسلونایی‌ها به بوسکتس نابغه مخفی می‌گویند؟ شاید به این دلیل که او هرگز به‌اندازه توانایی واقعی‌اش ستایش نشده است. تأثیر سرخیو در بارسا همیشه وقتی معلوم شده که این بازیکن در ترکیب نبوده است. تصور بارسای رؤیایی پپ بدون این هافبک، محال است. چراکه او در پخش کردن توپ، حیرت‌انگیز بود و عملا کارگردان مخفی بازی بارسا بود. در حقیقت در نگاه اول، بازی سرخیو اصلا به چشم نمی‌آمد اما در واقع انتقال بازی برای بارسا بدون او هیچ‌وقت به‌درستی اتفاق نمی‌افتاد. مورد مهم دیگر این بود که قبل از بوسکتس، تصور می‌شد هافبک‌های تدافعی باید تانک‌هایی تنومند باشند اما این بازیکن ثابت کرد که هوش برای یک هافبک میانی، مهم‌تر از عضله است.

   حسرتی باقی نیست
دوران حضور سرخیو در بارسا، هیچ حسرتی برای این ستاره باقی نگذاشته است. او در هر جامی که به میدان رفته، قهرمان شده است. سرخیو با بارسا 3‌بار لیگ قهرمانان را برده و به‌زودی فاتح نهمین لالیگا می‌شود و به‌عنوان کاپیتان، جام را بالای سر می‌برد. او در رده ملی نیز 2 بار جام ملت‌ها را فتح کرده و یک‌بار قهرمان دنیا شده است. او یک کارنامه خارق‌العاده را در دنیای فوتبال داشته است.

   این عکس را رنگی کن!
اینترمیامی یا الهلال؟ مقصد سرخیو یکی از این دو تیم خواهد بود. اصلا بعید نیست که او در عربستان به دوست نزدیکش لئو ملحق شود، هرچند که هواداران بارسا هنوز در انتظار بازگشت مسی هستند. اگر او دوباره به تیم برگردد، گوشه عکس سیاه و سفیدشده ترکیب تیم در فینال لیگ قهرمانان2011 دوباره رنگی خواهد شد. به هر حال خیلی‌ها جدایی بوسکتس را نشانه‌ای برای برنگشتن مسی به بارسا و پایان کامل یک عصر طلایی در باشگاه بارسا می‌دانند. سرخیو همه عمرش را در بارسا گذرانده و بعید است در اروپا برای باشگاه دیگری بازی کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید