• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191332
+
-

لغو کیفیت سفر

فاطمه عباسی

این روزها روایت‌های زیادی از نارضایتی مسافران از مسافرکش‌های اینترنتی نقل می‌شود و اگر پایتخت نشین باشید احتمالا یا یکی از این روایت‌ها را شنیده‌ و یا تجربه‌اش کرده‌اید. چند سال پیش که حمل‌ونقل اینترنتی باب شد و آژانس‌های کرایه تاکسی را از میدان به در کرد، کرایه پایین و برخورد مناسب راننده‌ها و پشتیبانی شرکت‌های حمل‌ونقلی آنقدر راضی‌کننده بود که مسافران زیادی برای تردد در شهر از این تاکسی‌ها استفاده می‌کردند. اما رفته رفته همه این موارد رنگ باخت و حالا مسافرها دلایل زیادی برای نارضایتی از این تاکسی‌ها دارند. اگر تا پیش از این راننده‌ها با وسواس و طبق اصول انتخاب می‌شدند، تمیز بودن خودرو و برخورد راننده با مسافرها و اینکه راننده به شهر و مسیرها مسلط باشد، اهمیت داشت و راننده‌ها موظف بودند مسافر را دقیقا در مقصد مورد نظرش پیاده کنند و اگر کسی این موارد را رعایت نمی‌کرد امتیاز منفی می‌گرفت؛ حالا هر کسی که بیکار می‌شود یا از خانه قهر می‌کند، در این شرکت‌های مسافرکشی عضو می‌شود، بدون اینکه چیزی از سوابق یا اخلاقش بدانند. خیلی از مسافران از اینکه خودرو وضعیت بهداشتی بسیار بدی دارد گلایه می‌کنند و خیلی‌ها هم از اینکه راننده بدرفتاری کرده یا آنها را در نقطه‌ای غیر از مقصدشان پیاده کرده شاکی‌اند. مشکل اصلی هم این است که برخلاف گذشته که شرکت‌های حمل‌ونقلی پشتیبانی خوبی داشتند و بعد از شکایت مسافر بلافاصله پیگیر ماجرا می‌شدند، حالا دیگر خبری از این پشتیبانی سریع هم نیست و راننده‌ها به راحتی به تخلفات شان ادامه می‌دهند؛ حالا اگر همه این ها را با قیمت‌های نجومی این تاکسی‌ها که دیگر هیچ حساب و کتابی ندارند و تابع افزایش قیمت سالانه هم نیستند جمع بزنید، متوجه می‌شوید که چقدر اوضاع این شرکت‌ها خراب است و نمی‌صرفد که آدم برای یک مسیر خیلی کوتاه و بدون ترافیک، بخواهد کلی پول بدهد.
واقعیت این است که در اغلب نقاط جهان کارهای خدماتی از این دست، نیازمند آموزش مستمر است اما اکثر مسافرکش‌های اینترنتی این روزها بدون تسلط به مسیر، نقشه و راه‌ها و بدون اینکه برای برخورد با مسافر، آموزشی ببینند، راحت جذب شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی شده و حتی گاهی برخی از این راننده‌ها باعث دردسر و تخلفات قضایی هم شده‌اند. با توجه به مشکلات مطرح‌شده، به‌نظر می‌رسد، ورود سازمان‌های نظارتی برای پیگیری مشکلات و مسائل مسافران شرکت‌های تاکسی برخط ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید