• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191316
+
-

شاهراه همکاری ایران و چین تولید مشترک است

رائد فریدزاده در حاشیه برگزاری سومین هفته فیلم چین در بنیاد سینمایی فارابی از اهمیت حضور بخش خصوصی برای کسب بازارهای سینمایی بین‌المللی گفته و از انتخاب فیلم «پسران دریا» برای نمایش در دوره جدید هفته فیلم ایران در چین خبر داد.
به گزارش تسنیم، روز دوشنبه، هفته سینمای چین در ایران با حضور سفیر این کشور و رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. موضوع همکاری‌های سینمایی ایران و چین موضوعی است که از دوره مدیریت قبلی ریاست سازمان سینمایی مورد پیگیری بوده و در دوره جدید نیز دیدارهایی میان مسئولان فرهنگی ایران و چین برگزار شده است. مشخصاً این برنامه‌ها و دیدارها صرفاً برای برگزاری هفته‌های فرهنگی و سینمایی نیست و با تمام فوایدی که از نظر فرهنگی می‌تواند برای
2 طرف داشته باشد باید راهگشای اتفاقات بزرگی مانند اکران‌های وسیع 2سینما در کشورها و تولید مشترک شود.
‌رائد فریدزاده، مدیر بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، درباره اینکه آیا هفته‌های فرهنگی می‌تواند نقش و کارکرد جدی  برای نمایش فیلم‌های ایران در چین داشته باشد، گفت: اصلاً و اساساً برگزاری هفته‌های فیلم ایران در کشورهای دیگر و برعکس با همین هدف صورت می‌گیرد تا مخاطبان کشور میزبان، جذب سینمای آن کشور شوند و راه برای ورود به بازار سینمای کشورهای دیگر فراهم شود. در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار سینما در اختیار چین است و حتی این کشور از آمریکا نیز در این زمینه جلوتر است. تعداد تماشاگرانی که فقط در سال گذشته در چین به سینما رفته‌اند طبق آمار خودشان حدود 715میلیون نفر بوده است که در قیاس با جمعیت کشور و‌ مخاطبان سینما در کشور ما عدد بسیار قابل‌توجهی است و نشان از ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد که می‌توان برای آن سرمایه‌گذاری کرد‌. فرید‌زاده اما صرف برگزاری هفته‌های فیلم و فرهنگی را کافی نمی‌داند و به اقدامات مهمی چون تولید فیلم مشترک اشاره می‌کند که می‌تواند به‌عنوان شاهراه همکاری و تعامل سینمایی ایران و چین باشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید