• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191315
+
-

فال نیک همکاری شهرداری و حوزه هنری

جریان سینمای انقلاب اسلامی منتظر یک همبستگی میان هنرمندان متعهد بود تا اینکه خبر رسید مؤسسه «تصویرشهر» وابسته به شهرداری تهران و زنجیره سینماهای مؤسسه «بهمن سبز» وابسته به حوزه هنری تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌اند.
این اقدام مبارک می‌تواند گام مثبت و ارزشمندی در راستای حرکت به سمت تقویت فیلم‌های انقلابی به حساب‌ آید. چه بسا انتظار آن بود که پیش‌تر از این، نهادهای همسو در مسیر جریان سینمای انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به تقویت جریان نمایش آثار ارزشمند بپردازند.‌اکنون مجموع ظرفیت اکران سینمایی این دو نهاد بیش از 200پرده نمایش در بیش از 21استان کشور را شامل می‌شود که سهم‌ بیش از 30درصدی در ظرفیت توزیع سینمای ایران را دربرمی‌گیرد، این ظرفیت می‌تواند جریانی خلاف جریان موجود و چه‌بسا بسیار کنشگر و قدرتمند باشد. حال سؤال این است که مگر جریان فعلی چه معایبی دارد؟ به این پرسش باید این‌گونه پاسخ گفت که اگر نگاهی به فیلم‌های پرفروش در این چند ساله اخیر بیندازید، مشاهده می‌کنید که اکثر آنها، آثار کمدی هستند که از نظر محتوا مدام تکرار می‌شوند و به نوعی آورده ارزشمندی هم برای مخاطبان ندارند. ‌ بسیاری از دلسوزان سینما درباره به صدا درآمدن زنگ خطر ابتذال و ضعف در‌سینمای ایران هشدار می‌دهند.
در این بین باید امیدوار بود که با این تفاهمنامه دو ساله، ظرفیت سالن‌داری طرفین در حوزه سینماداری یکپارچه ‌شود و طرفین متعهد شوند تا تمامی ظرفیت‌های خود در حوزه سینماداری از قبیل سالن‌ها، دفاتر پخش، تجهیزات سخت‌افزاری، تبلیغات و کمپین، ظرفیت‌های تبلیغات محیطی، ارتباطات سازمانی، آمار و اطلاعات ارزیابی فروش را در اختیار یکدیگر قرار دهند.
سرانجام اینکه جریان سینمای انقلاب اسلامی، همکاری شهرداری و حوزه هنری را به فال نیک گرفته و منتظر است تا با این اتفاق، در سینما در کنار فروش فیلم‌ها به کیفیت هم توجه شود، چرا که فرهنگ و هنر چیزی نیست که بدون سیاستگذاری صحیح و حمایت از جریان‌های مقوم کیفی و ارزشی، بتوان آن را هدایت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید