• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191216
+
-

انتقاد از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی

شورا
انتقاد از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی

زینب زینال زاده-روزنامه‌نگار

امسال هم مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب از میزبانی بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب محروم شد و چهارشنبه بیستم اردیبهشت این رویداد بزرگ فرهنگی در مصلای تهران رقم می‌خورد. موضوعی که سبب انتقاد نمایندگان شورای شهر تهران شده است و مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه جلسه دیروز از این اتفاق ابراز نگرانی کرد و خواستار پایان دادن به آزار و اذیت مردم شد.
اواخر آذر سال1400 نمایندگان شورای شهر تهران با انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب موافقت کردند؛ اما از آن سال تا‌کنون در بسیاری از موارد پایتخت‌نشینان شاهد برپایی نمایشگاه‌های پرمخاطب در مصلی یا محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سئول بودند. پس از مطرح‌شدن برپایی نمایشگاه کتاب، شهروندان امید داشتند با پیگیری‌های انجام‌شده توسط نمایندگان شورا، شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب باشند؛ اما این امر محقق نشد و برخلاف تلاش مدیران شهری، مصلی میزبان نمایشگاه کتاب شد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه دیروز ضمن ابراز نگرانی از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی گفت: «هشدار می‌دهیم که برگزاری نمایشگاه در مصلی کار درستی نیست و تقاضا می‌کنیم که به آزار مردم پایان داده شود؛ ما مردم را کم‌ آزار نمی‌دهیم و متأسفانه به آزارها افزوده شده است.» علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران هم با بیان اینکه مذاکرات با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب نتیجه‌ای نداشت، به همشهری گفت: «به‌هرحال نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ بین‌المللی است و قطعاً برای برپایی هر چه ‌بهتر آن شهرداری هم کمک خواهد کرد. پلیس راهور هم از برگزاری این رویداد بزرگ در مصلای تهران ناراضی است اما مقرر شده برای تسریع و تسهیل تردد شهروندان تدابیری اندیشیده شود.»

ساماندهی تئاتر شهر
در ادامه جلسه علیرضا نادعلی با انتقاد از وضعیت تئاتر شهر و بوستان دانشجو که با غرفه‌های متعدد پوشانده شده است، به ساماندهی محیط پیرامونی این محور اشاره کرد و گفت: «حدود یک سال است که ساماندهی تئاتر شهر را پیگیری می‌کنیم؛ اما شاهد اشتباهاتی در تدارک غرفه دستفروشان هستیم که همین امر سبب شده تا آنها جایگاه و پایگاه پیدا کنند. براساس جلساتی که با حسین نظری معاون خدمات شهری شهردار تهران داشتیم، عزم جدی برای ساماندهی محیط پیرامونی تئاتر شهر وجود دارد و این کار در هفته جاری انجام می‌شود.» مهدی چمران هم با انتقاد از وضعیت تئاتر شهر گفت که ما تجربه‌ای دراین‌خصوص داشتیم و پارک لاله هم اینگونه شد که گفتند اجازه دهید دستفروشان به‌طور موقت اینجا بمانند؛ اما حالا سال‌هاست که آنها ماندگار شده‌اند. او با بیان اینکه من نگران وضعیت پارک دانشجو که بسیار خطرناک است  هستم، تأکید کرد: «شب عید شهرداری با احداث غرفه در پارک دانشجو و اطراف تئاتر شهر رسماً غرفه‌ها را به دستفروشان اجاره داد و قرار بود فقط در شب عید این اتفاق بیفتد تا کمکی به آنها شود؛ اما حالا می‌بینیم که تابلو زدند و من احساس خطر می‌کنم که ممکن است اتفاق پارک لاله دوباره تکرار شود.»

تعیین تکلیف 5پلاک ثبتی
بررسی 5پلاک ثبتی و تعیین تکلیف آنها از حیث باغ یا غیرباغ بودن، دستور جلسه دیگر شورای شهر تهران بود که در نهایت نمایندگان به 4پلاک ثبتی در مناطق یک و 5رأی باغ و به یک پلاک ثبتی در منطقه21 رأی غیرباغ دادند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید